|

هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس انتخاب شدند؟!

جلسه تعیین اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس با درخواست تنفس وزیر به یکشنبه هفته بعد موکول شد.

لینک کوتاه کپی شد

با این حساب کارهای حیاتی هر دو باشگاه هم به هفته بعد موکول می شود و هواداران هر دو تیم برای روشن شدن تکلیف سرخابی ها باید تا 21 خردادماه صبر کنند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ صد البته جلسه مجمع عمومی با حضور نمایندگان سه وزارت خانه اقتصاد، ورزش و دادگستری طبق برنامه از پیش تعیین شده، همان روز سه شنبه 16 خرداد ماه برگزار شد اما وزارت ورزش با یک ترفند جالب تصمیم گیری را به یکشنبه آینده موکول کرد تا ابتکار عمل را از سازمان خصوصی سازی بگیرد.

وزارت ورزش خیلی تلاش کرد قربان زاده را متقاعد کند جلسه مجمع یک هفته به تعویق بیفتد اما وقتی دید رییس سازمان خصوصی سازی اصرار به برگزاری مجمع دارد، از ترفند تنس استفاده کرد.

لیست حسین قربان زاده با ترفند وزارت ورزش لو رفت!

ترفند تنفس این امکان را به وزارت ورزش داد که به لیست حسین قربان زاده پی ببرد. طبق توافق وزارت ورزش و وزارت اقتصاد، سه عضو هیات مدیره هر یک از دو باشگاه را باید سازمان خصوصی انتخاب کند و دو عضو دیگر را وزارت ورزش انتخاب خواهد کرد.

حمید سجادی سه شنبه با برگزاری مجمع به لیست سه نفره حسین قربان زاده پی برد و در عوض با تنفسی که تقاضا کرد، این زمان را در اختیار گرفت که با اعضای پیشنهادی رییس سازمان خصوصی سازی آشنا بشود و در صورت نیاز، رایزنی با نهادهای بالا دستی برای ایجاد تغییر را شروع کند و حالا امکان جذب یا وتوی این افراد را داشته باشد.

حسین قربان زاده هم که چاره ای جز پذیرش این تنفس نداشت، بعد از تعویق 5 روزه ترمیم هیات مدیره دو باشگاه، آرزو کرد این آخرین تعویق و تنفس در فرآیند تغییر هیات مدیره استقلال و پرسپولیس باشد چرا که هر چی این تغییر دیر تر انجام شود، کارهای دو باشگاه بیشتر عقب می افتد.

اگرچه وزارت ورزش همچنان در تلاش است دخالت رییس سازمان خصوصی در ترمیم و تشکیل هیات مدیره جدید سرخابی ها را کاهش بدهد و نفرات دلخواه خودش را در هیات مدیره بچیند تا مدیرعاملی که از دل این هیات مدیره انتخاب می شود، هماهنگ با وزارت ورزش باشد اما به هر حال این تغییر اجتناب ناپذیر است و دیر یا زود هیات مدیره های فعلی جای خودشان را به اعضای جدید می دهند.

حجت کریمی در استقلال می ماند، رضا درویش در پرسپولیس

درباره استقلال گفته می شود فقط حجت کریمی از جمع هیات مدیره فعلی باقی می ماند و سایر نفرات تغییر می کنند. درباره پرسپولیس هم تنها چیزی که قطعی به نظر می رسد، حفظ رضا درویش در هیات مدیره است و تکلیف بقیه اعضا مشخص نیست.

احتمالا درویش با توجه به نتایجی که پرسپولیس گرفته، مدیرعامل هم باقی می ماند اما در استقلال حجت کریمی تنها رییس هیات مدیره خواهد بود و مدیرعامل جدید برای باشگاه انتخاب می شود.

اگر وزارت ورزش زیرکانه در جلسه روز سه شنبه گذشته تقاضای تنفس نمی کرد، دست بالا را سازمان خصوصی سازی در هیات مدیره های دو باشگاه داشت. قربان زاده با تحمیل سه عضو هیات مدیره می توانست حتی انتخاب مدیرعامل را هم تحت تاثیر قرار بدهد اما سجادی به رییس سازمان خصوصی سازی بدل زد و حالا لیست نامزدهای عضویت در هیات مدیره دو باشگاه در دست سجادی است و به راحتی می تواند بازی را به نفع خودش عوض کند.

حمید سجادی، لیست حسین قربان زاده را به جلسه هیات دولت برد 

گفته می شود حمید سجادی لیست را با خودش به جلسه هیات دولت برده تا دولت را هم با خودش همسو کند و حسین قربان زاده را وادار به عقب نشینی از مواضع قبلی خودش.

اینکه آیا رییس دولت و معاون اولش یعنی مخبر این اجازه را به سجادی دادند که حتی در تعیین نمایندگان وزارت اقتصاد در هیات مدیره دو باشگاه هم اظهارنظر داشته باشد یا نه، کسی ازش آگاه نیست و جوابش روز یکشنبه هفته آینده مشخص می شود، روزی که اعضای هیات مدیره دو باشگاه معرفی می شوند.

بعد از پایان این کشمکش، چه وزارت ورزش برنده شده باشد و چه وزارت اقتصاد و دارایی، هر دو باشگاه باید سراغ تعیین مدیرعامل و سرمربی بروند تا وارد نقل و انتقالاتی بشوند که فصلش از 20 خرداد ماه آغاز شده و تا 8 شهریور ادامه پیدا می کند.

پرسپولیس به احتمال زیاد با درویش و یحیی گل محمدی ادامه می دهد اما استقلال همه چیزش به جلسه یکشنبه بستگی دارد.

رونمایی از هیات مدیره جدید استقلال و پرسپولیس

اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، هیات مدیره 5 نفره پرسپولیس شامل درویش و خبیری به عنوان نمایندگان وزارت ورزش و سه عضو جدید می شود که یکی از این سه عضو، پیشکسوت پرسپولیس است و دو نفر دیگر یکی شان سابقه مدیریت در پرسپولیس را دارد و دیگری از عرصه های اقتصادی به مجموعه سرخ می آید.

در استقلال هم حجت کریمی در هیات مدیره باقی می ماند، دومین نماینده وزارت ورزش در استقلال هم یکی از کارشناسان این وزارت خانه است و سه عضو پیشنهاد سازمان خصوصی سازی هم یکی مدیر سابق استقلال، یکی مدیرعامل سابق لیگ برتری و یکی از پیشکسوتان استقلال که در عرصه اقتصاد هم فعال بوده خواهند بود.

البته اگر آقای وزیر در حیاط هیات دولت همه را وتو نکرده باشد...

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها