|

بنزما رسماً به قهرمان عربستان پیوست؛ دومین ورزشکار پردرآمد تاریخ

بنزما پس از 14 سال سانتیاگوبرنابئو را ترک کرد تا چمدانش را در مقصد عربستان سعودی برای ادامه ماجراجویی باز کند.

لینک کوتاه کپی شد

مطابق انتظار، سرانجام حضور کریم بنزما در الاتحاد رسمی شد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ ابر مهاجم رئال مادرید که ظهر سه‌شنبه با هواداران رئال مادرید خداحافظی کرد و از تمایلش به خداحافظی با پیراهن کهکشانی‌ها گفت، عصر سه‌شنبه رسماً به قهرمان عربستان پیوست تا تبدیل به یکی از بازیکنان حاضر در جمع 3 بازیکن پردرآمد تاریخ فوتبال شود.

بنزما در 647 بازی با پیراهن رئال موفق شده بود 353 گل به ثمر رسانده و تعداد افتخارات و جام‌های کسب شده‌اش در لنز نرمال دوربین در فاصله‌ای متناسب جا نمی‌شد. او پس از 14 سال سانتیاگوبرنابئو را ترک کرد تا چمدانش را در مقصد عربستان سعودی برای ادامه ماجراجویی باز کند.

پایان 14 سال پر افتخار

آن پسرک خجالتی در 21 سالگی همزمان با ملاقات فلورنتینو پرس کلمه‌ای به زبان نیاورد و چند سال بعد به‌عنوان بهترین بازیکن جهان و رباینده توپ طلای فوتبال جهان در سال 2022 رئال مادرید را ترک کرد. او از فصل آینده در ترکیب الاتحاد توپ خواهد زد.

کریم در رئال رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کرد و نامش را در کنار اساطیر تاریخ لالیگا، رائول، کریس رونالدو و لئو مسی به ثبت رساند و حالا قرار است در آن سوی دریای سرخ، کنار رونالدو، هنرش را با سعودی‌ها خوش استقبال تقسیم کند. بنزما در شرایطی به الاتحاد پیوسته که این تیم فصل گذشته در رقابت با النصر جام قهرمانی را برای نهمین بار در تاریخ بالای سر برد و تنها کریس رونالدو را از منظر دریافت دستمزد در میان ورزشکارهای جهان بالاتر از خود می‌بیند.

پول‌پاشی در عربستان سعودی

با این قرارداد، کریم دومین ورزشکار پردرآمد در تاریخ فوتبال جهان لقب خواهد گرفت. اگر لئو مسی به بارسلونا بپیوندد، این جایگاه را حفظ خواهد کرد و در غیر این صورت اگر شاهد حضور لئو مسی در الهلال باشیم، او رتبه سوم را پس از دو فوق ستاره سال‌های اخیر فوتبال جهان از حیث درآمد از آن خود خواهد کرد.

قرارداد نجومی کریم بنزما با الاتحاد، تا سال 2025 معتبر خواهد بود و بندی در آن وجود دارد که طرفین در صورت توافق، قادر خواهند بود آن را تا سال 2026 تمدید کنند. حضور بنزما در سرزمین سعودی همچون کریس رونالدو بی‌ارتباط با پروژه دریافت میزبانی این کشور برای جام‌جهانی 2030 نخواهد بود و مهاجم فرانسوی دستمزدی به ارزش سالیانه صد میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

320 میلیون یورو، معاف از مالیات

در این قرارداد، دستمزدی اضافه بر مبنا به ارزش 20 میلیون یورو به کریم بنزما پرداخت خواهد شد که منوط به فعالیت مرد فرانسوی به‌عنوان سفیر جام‌جهانی 2030 خواهد بود و عربستان سعودی با جدیت مثال‌زدنی خواهان دریافت میزبانی معتبرترین فستیوال فوتبالی جهان پس از قطر و ایالات متحده خواهد بود.

بنابراین، مجموع دستمزد کریم بنزما از باشگاه الاتحاد کمتر از 220 میلیون یورو نخواهد بود و این میزان تحت شرایطی خاص تا 320 میلیون یورو هم افزایش خواهد یافت. نکته جالب‌توجه اینجاست بنزما در رئال بیش از 28 میلیون یورو دستمزد دریافت نمی‌کرد که از قضا آن هم ناخالص بود و از طرفی عربستان سعودی قوانین مالیاتی خاصی در مقایسه با کشورهای اروپایی ندارد و بنابراین کریم می‌تواند از سنت به سنت دریافت حداقل 220 میلیون یورو دستمزدش لذت کافی را ببرد.

هدف؟ قهرمانی آسیا

الاتحاد که در رقابت با الهلال و النصر جام قهرمانی فوتبال عربستان را به چنگ آورد، توسط نونو اسپریتو سانتو، سرمربی نام‌آشنایی هدایت می‌شود. مرد پرتغالی در فوتبال اروپا نامی برای خود دست و پا کرد و توانایی‌هایش را در لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی به رخ کشید. این تیم جده‌ای عبدالرزاق حمدالله، مهاجم نام‌آشنای مراکشی را هم در اختیار دارد و او را به عنوان آقای گلی در فصل گذشته لیگ عربستان رسانده.‌ الاتحاد فصل آینده زوج تهاجمی بسیار خطرناکی را به خود خواهد دید که رعشه بر اندام هر تیمی از قاره آسیا برای رقابت با آنها خواهد انداخت. استادیوم خانگی این تیم برای بنزما نا آشنا نبوده و مهاجم فرانسوی بارها با رئال مادرید در آن برای فتح سوپرجام فوتبال اروپا به رقابت پرداخته است.

الاتحاد عربستان ۲ بار  در طول تاریخ فاتح لیگ قهرمانان آسیا شده. در سال 2005 موفق شده از عنوان قهرمانی‌اش در آسیا دفاع کند و سال 2009 تحت هدایت گابریل کالدرون در رقابت با پوهانگ استیلرز به عنوان نایب قهرمانی رضایت داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی