|

چالش عیدانه ساپینتو ستاره‌های استقلال را به خط کرد!

بازیکنان مصدوم استقلال در هفته‌های گذشته با بازگشت به تمرینات، مشکلی برای همراهی آبی‌پوشان پایتخت در ادامه فصل ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال یکی از تیم‌های بحران‌زده لیگ به لحاظ شرایط مالی است و تصور می‌شد که مشکلات عدیده مالی و عدم دریافتی بازیکنان پیش از تعطیلات فیفادی باعث شود که تمرینات این تیم در سال جدید با تاخیر آغاز شود، اما شاگردان ریکاردو سا پینتو روز گذشته و براساس برنامه‌ریزی قبلی، کار آماده‌سازی خود را آغاز کردند تا بتوانند در فرمی ایده‌آل کار خود را در لیگ بیست‌ودوم ادامه بدهند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ آبی‌پوشان پایتخت که با نتایجی درخشان به استقبال تعطیلات فیفادی رفته‌اند، به دنبال حفظ روند موفق خود بعد از تعطیلات هستند.

شاگردان سا پینتو با گذر از حریف سنتی در جدول رده‌بندی، حالا تنها 3 امتیاز با سپاهانِ صدرنشین فاصله دارند و انگیزه تکرار قهرمانی فصل گذشته باعث شده تا آبی‌ها با حساسیت ویژه‌ای پیگیر مسابقات لیگ برتر و البته جام حذفی باشند. در 4 بازی آینده در لیگ برتر و جام حذفی، استقلال باید در 2 مسابقه در ورزشگاه آزادی به مصاف ذوب‌آهن اصفهان و هوادار تهران برود و 2 دیدار بیرون از خانه آبی‌ها هم مقابل آلومینیوم اراک و پارس‌جنوبی جم خواهد بود که دیدار با پارس‌جنوبی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی است.

سیاست ویژه «سا پینتو»

آبی‌پوشان پایتخت در طول فصل جاری بازیکنان مصدوم سرشناسی داشته‌اند که مصدومیت باعث شده تا آن‌ها از فرم مناسب خود فاصله بگیرند و کاملاً از فهرست استقلال خارج شوند. البته که ریکاردو سا پینتو با وجود مصدومیت به بازیکنان تیمش اجازه غیبت در تمرینات را نمی‌دهد و حتی بازیکنان مصدوم هم باید با حضور در محل تمرین تیم‌شان، امورات پزشکی خود را دنبال کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا همه بازیکنان در جریان تمرینات تیم باشند.

علیرضا رضایی و مهدی مهدی‌پور در کنار محمدحسین مرادمند سرشناس‌ترین بازیکنان مصدوم استقلال پیش از تعطیلات فیفادی بوده‌اند. همچنین زبیر نیک‌نفس هم به دلیل مصدومیت از فرم ایده‌آل خود فاصله گرفته بود اما حالا تعطیلات به‌وجود آمده باعث شده تا کاملاً شرایط برای مصدومان استقلال تغییر کند و به جز علیرضا رضایی، سایر بازیکنان آبی‌پوش مشکلی برای همراهی تیم‌شان ندارند.

تمرینات استقلال فعلاً با یک دروازه‌بان!

حسین حسینی دروازه‌بان شماره یک استقلال در اردوی ملی حضور دارد و بعد از نیمکت‌نشینی در تقابل با تیم ملی روسیه، با توجه به ناکامی علیرضا بیرانوند در ثبت کلین‌شیت، امید به آن دارد تا در دیدار بعدی تیم ملی مقابل کنیا بتواند شانس بازی به‌دست بیاورد و به شمار بازی‌های ملی‌اش بیفزاید. حضور حسینی در اردوی ملی باعث شده تا او فعلاً شانسی برای حضور در تمرینات استقلال نداشته باشد، هر چند که ریکاردو سا پینتو برای دیدار حساس هفته آینده مقابل ذوب‌آهن اصفهان حساب ویژه‌ای روی دروازه‌بان باتجربه تیمش باز کرده است.

علیرضا رضایی که در نقش دروازه‌بان دوم در فهرست استقلال حضور دارد هم به دلیل مصدومیت همچنان قادر به حضور در تمرینات استقلال نیست و همین مسئله باعث شد تا در اولین جلسه تمرینی آبی‌ها در سال 1402، فقط سینا سعیدی‌فر به عنوان تنها دروازه‌بان تیم بزرگسالان استقلال در تمرین حضور داشته باشد و ریکاردو سا پینتو فعلاً تا زمان بازگشت رضایی به تمرینات و البته پایان فیفادی و حضور دوباره حسین حسینی، راهی جز استفاده از دروازه‌بانان آکادمی ندارد.

دردسر شیرین برای سرمربی آبی‌ها

محمدحسین مرادمند که فصل گذشته جزو ارکان موفقیت استقلال در لیگ بیست‌ویکم بود و نقش مهمی در قهرمانی تیمش ایفا کرد، با گذر از روزهای مصدومیت به تمرینات گروهی استقلال بازگشته و حتی در بازی دوستانه مقابل نساجی هم یک نیمه برای تیمش به میدان رفت تا آمادگی فنی بالای خود را نشان بدهد. مرادمند در شرایطی به تمرینات استقلال بازگشته که زوج عارف غلامی و رافائل سیلوا هماهنگی خوبی دارند و همین مسئله باعث شده تا در میان 3 بازیکن آماده برای 2 جای خالی در ترکیب استقلال، ریکاردو سا پینتو دردسر شیرینی داشته باشد.

سا پینتو همچنین در پست هافبک هم در شرایطی مشابه قرار گرفته است. سرمربی پرتغالی استقلال که در هفته‌های گذشته به مثلث روزبه چشمی، سعید مهری و آرش رضاوند اعتماد کرده و پاسخ خوبی هم از اعتماد به آن‌ها گرفته، حالا در مقابل خود هافبک‌های آماده دیگری از جمله مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس را می‌بیند تا برای آرایش خط میانی تیمش با چالش ویژه‌ای مواجه شود.

استقلال روز جمعه هفته آینده (یازدهم فروردین‌ماه) باید در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ذوب‌آهن اصفهان برود که در این مسابقه، سعید مهری به دلیل محرومیت و 4 اخطاره بودن حضور ندارد و همین مسئله باعث شده تا سا پینتو با دقت بیشتری عملکرد مهدی‌پور و نیک‌نفس را زیرنظر داشته باشد و به نظر می‌رسد که هافبک شماره 9 استقلال بعد از بازگشت از مصدومیت، حالا در آستانه بازگشت به ترکیب اصلی آبی‌ها قرار دارد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او می‌تواند در دیدار هفته آینده مقابل تیم سابق خود به میدان برود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها