|

جام جهانی 2022 قطر بهترین جام جهانی تاریخ!

اتفاقات رخ داده در قطر باعث شده تا بسیاری از رسانه‌ها این دوره را برترین جام جهانی تاریخ بدانند.

لینک کوتاه کپی شد

بحث درباره این که جام جهانی 2022 باید در قطر برگزار می‎‌شد یا نه حتی در زمان انجام این مسابقات در دوحه همچنان ادامه داشت اما در هر حال نباید فراموش کرد که این رقابت‌ها از نظر ورزشی یکی از بهترین جام‌های جهانی تاریخ بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ اتهاماتی بسیاری در طول این مدت به قطر و مقامات سیاسی این کشور زده شد اما در نهایت اتفاقاتی که درون زمین رخ داد باعث شد که تمامی این موارد به دست فراموشی سپرده شود. در این مطلب چند مورد از اتفاقات مهمی که در جام جهانی 2022 رخ داد را مرور می‌کنیم.

مسی بالاخره بهترین بازیکن تاریخ شد

صحبت از موارد مشخص و واضح چندان خوشایند نیست اما این مورد بسیار مهم است. باید به این واقعیت اقرار کرد که دنیا پس از قهرمانی مسی در جام جهانی جای بهتری است. این بازیکن به شکلی باورنکردنی برای آرژانتین ارزشمند است و این موضوع فقط به قهرمانی‌اش مربوط نیست.

تصور کنید که مسی در سال 2016 و پس از شکست دردناک آرژانتین در فینال کوپه آمه‌ریکا از فوتبال خداحافظی کرده بود تا دستاوردهای او در چند سال اخیر خاص‌تر شود. او همچنین در این فینال برابر کیلیان امباپه به پیروزی رسید که یکی از بهترین استعدادهای حال حاضر فوتبال دنیاست و مسی در اکثر دقایق فینال از او بهتر بود.

علاوه براین، مسی در این مسابقات کمی گستاخ‌تر و جسورتر از همیشه بود. او این موضوع را در بازی برابر استرالیا و همچنین دیدار برابر هلند به خوبی به تصویر کشید. قهرمانی مسی در قطر شبیه به قهرمانی زین الدین زیدان در آلمان 2006 می‌شد اما دومی رخ نداد.

1785212

امباپه نشان داد که واقعا امباپه است

امباپه توانست بین دو نیمه فینال جام جهانی 2022 تیمش را برای ارائه نمایشی درخشان تحریک کند و با هت تریکی درخشان فرانسه را تا ضربات پنالتی پیش برد. مهم نیست که طرفدار مسی باشید، طرفدار رونالدو باشید یا طرفدار هالند باشید، باید این واقعیت را تایید کنید که امباپه توانایی ترسناکی برای شکستن رکوردهای هر بازیکنی در طول 10 سال آینده دارد.

1785210

رونالدو در بهترین شرایط دردسرساز بودن قرار داشت

این اسطوره که از نگاه بسیاری بهترین بازیکن تاریخ است شاید با دوران اوجش در زمین فاصله داشته باشد اما همچنان غرور، اشتیاق و تمایل برای ایجاد دردسر قرار دارد. او مانند چند سال اخیر به ایجاد شرایط سخت در جام جهانی هم ادامه دهد. از فریاد زدن بر سر بازیکن کره جنوبی تا ادعای به ثمر رساندن گلی که توسط برونو فرناندز به ثمر رسیده بود.

1785217

قلب نیمار شکست

اسطوره‌ای که شاهد از بین رفتن رویای جذابش برای قهرمانی بود. ما واقعا برای این بازیکن ناراحت شدیم. اما این اتفاقات بسیار کلیدی است. شاید ندانید که وقتی نیمار گلی درخشان برابر کرواسی به ثمر رساند، همه فکر کردند که برزیل به دور بعدی صعود کرده است اما کرواسی تسلیم نشد و بازی را به ضربات پنالتی کشاند تا اجازه تماشای بازی آرژانتین – برزیل در نیمه نهایی جام جهانی را به ما ندهد. نباید فراموش کرد که نیمار از مسی جوان‌تر است و احتمالا یک فرصت دیگر برای امتحان کردن شانسش در جام جهانی خواهد داشت.

1785208

وقتی بهیچ از مسی هم مسی‌تر بود

بعید است که بهیچ جانشین مسی شناخته شود اما پس از بحثی که با او داشت سعی کرد به این بازیکن نشان دهد که از چه استعداد و توانایی‌هایی برخوردار است. این مدافع استرالیایی تمام تلاشش را کرد، چند بازیکن را از سر راه کنار زد، وارد محوطه جریمه شد و در لحظه آخر لیساندرو مارتینز مانع از گلزنی او شد.

1785206

پرتاب به آسمان به قصد فراموشی

برد تیم ملی ایران برابر ولز بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس آنقدر بازیکنان این تیم را به وجد آورد که به مانند تیم‌های راه‌یافته به دور بعدی، سرمربی خود را روی دست گرفتند و با پرتاب او به آسمان بهترین برد خودشان در جام‌های جهانی را جشن گرفتند.

1785215

لحظات دلگرم‌کننده بین هواداران

از زمانی که یکی از اعضای خاندان سلطنتی قطر به یک انگلیسی کمک کرد که سربلند لباس عربی‌اش را درست کند تا جشن قهرمانی روی سکوها شاهد لحظات بسیار جذابی در تقابل فرهنگ‌ها بودیم.

1785211

دیداری که به جنجال کشیده شد

این رقابت نمی‌توانست بهترین جام جهانی تاریخ باشد، مگر این که یکی از دیدارها با عصبانیت و درگیری به پایان می‌رسید. این دیدار بین آرژانتین و هلند برگزار شد.

1785213

 

هواداران انگلیس دلیلی برای خوشحالی داشتند

انگلیس در این جام جهانی هم به نتیجه نرسید اما هواداران این تیم دلایلی برای پرت شدن حواس‌شان از ناکامی سه شیرها داشتند. تعداد زیادی از شیاطین به سزای اعمال‌شان رسیدند. رونالدو با گریه از این جام جدا شد و البته لوئیس سوارز مجبور شد به اشک ریختن روی نیمکت در شب حذف تیمش اکتفا کند. این جام جهانی واقعا عجیب بود.

1785209

سرخیو آگوئرو جای خالی جان تری را پر کرد

تصویر گویای همه چیز است...هیچ افسانه‌ای به این خوبی به پایان نرسیده بود. هرچند لحظات شوکه کننده و ناراحت کننده بسیاری مانند پیروزی عربستان سعودی برابر آرژانتین وجود داشت اما هرگز هیچ افسانه‌ای با چنین پایان فوق العاده‌ای نداشتیم.

1785207

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها