|

جانشین ستاره مصدوم عربستان در جام جهانی

محمد کنو، با درخشش در ترکیب عربستان در جام جهانی، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

این بازیکن بلند قامت تیم ملی عربستان پس از نقش برجسته‌ای که در جریان پیروزی 2-1 این تیم برابر آرژانتین در خط هافبک عربستان داشت، مورد تحسین گسترده هواداران و روزنامه‌ها قرار گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ کنو همچنین در مقابل لهستان نیز درخشش خود را تکرار کرد و با وجود شکست 0-2 عربستان، با پاس‌های دقیق خود یکی از مهره‌های کلیدی تیمش بود و 4 موقعیت هم داشت که یکی از آنها به خوبی توسط شزنی دروازه‌بان لهستان مهار شد.

این بازیکن 28 ساله فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه الاتفاق آغاز کرد و با  عملکرد خوب خود، خیلی زود توجه باشگاه‌های النصر و الهلال را به خود جلب کرد اما رییس وقت باشگاه الاتفاق، با جدایی این ستاره مخالفت کرد.

در سال 2014 با سقوط الاتفاق به لیگ پایین‌تر، بار دیگر الهلال و النصر برای جذب کنو پیش‌قدم شدند اما مسئولان الاتفاق باز هم این بازیکن را حفظ کردند تا سرانجام در تابستان 2017، الهلال پس از سه سال تلاش، موفق شد کنو را با قراردادی پنج ساله به ارزش 30 میلیون ریال سعودی جذب کند.

درخشش کنو بعد از انتقال به الهلال نیز ادامه داشت و او در اولین فصل حضورش با این تیم قهرمان لیگ شد؛ او در سال 2018 قهرمان سوپرکاپ عربستان شد و عنوان بهترین بازیکن عربستان در فصل 2018-2019 را از آن خود کرد. این بازیکن همچنین همراه با الهلال در سال 2019 قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

کنو که در لیست نهایی تیم ملی عربستان برای حضور در جام جهانی 2018 روسیه نیز حاضر بود، با حضور در این دوره از مسابقات به یکی از 10 بازیکن ترکیب سبزها تبدیل شد که برای دومین بار در جام جهانی شرکت می‌کنند.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که کنو پیش از این در پی اختلاف بین دو باشگاه النصر و الهلال، چهار ماه از حضور در میادین محروم شده بود اما با این حال توانست سطح آمادگی خود را حفظ کند.

حالا عربستان در شرایطی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی، در یک بازی حساس و سرنوشت‌ساز برابر مکزیک قرار خواهد گرفت که کنو در این مسابقه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد و باید جای خالی سلمان الفرج و عبدالله المالکی را پر‌ کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها