|

تیم بعدی زیدان لو رفت!

به نظر می رسد زیدان پس از جام جهانی قطر روی نیمکت تیم ملی فرانسه خواهد نشست.

لینک کوتاه کپی شد

هر چند از مدت‌ها قبل شایعه تبدیل شدن زیدان بزرگ به سرمربی تیم ملی فرانسه پس از پایان جام‌جهانی 2022 وجود داشت اما در چند ماه اخیر به خاطر احتمال ماندن دشان و امکان تکرار قهرمانی جهان توسط خروس‌ها، این شایعه کمرنگ شده بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ زیزو پس از دومین جدایی از رئال مادرید پیشنهاد سرمربیگری منچستریونایتد و یوونتوس را رد کرد تا بیش از پیش علاقه خودش به مربیگری تیم ملی فرانسه را نشان دهد. اقبال عمومی نسبت به او بالاست، با این حال یک مانع بر سر راه او وجود داشت.

احتمال ماندگاری دشان 

دشان از زمانی که پس از پایان یورو 2012 جانشین لوران بلان شد، عملکرد خوبی داشت و با وجود حذف در یک‌چهارم‌نهایی جام‌جهانی 2014 توسط قهرمان آن دوره (آلمان) در یوروی خانگی تا فینال پیش رفت و سرانجام جام‌جهانی 2018 را فتح کرد. ناکامی در یورو 2020 در ضربات پنالتی یک‌هشتم‌نهایی مقابل سوئیس باعث نگاه منفی سران فوتبال فرانسه به دشان نشد و او تا پایان جام‌جهانی 2022 رای اعتماد گرفت. به نظر می‌رسید ماندن او پس از جام‌جهانی پیش‌رو منوط به نتایج مدافع عنوان قهرمانی جام‌جهانی و رضایت دشان باشد اما اکنون اخبار متفاوتی به گوش می‌رسد.

زیدان وارد می‌شود

گفته می‌شود توافقات پشت‌پرده بین فدراسیون فوتبال فرانسه و شخص زیدان انجام و نهایی شده و صرفنظر از هر نتیجه‌ای که دشان برای خروس‌ها در جام‌جهانی آسیایی به دست بیاورد، زیدان به عنوان وارث مربیانی مانند هیدالگو، تیگانا، پلاتینی، هولیه فقید، ژاکه، لمه، سانتینی، دومنک، بلان و دشان روی نیمکت قهرمان 2 دوره جام‌جهانی می‌نشیند. فرانسه از زمان کسب اولین افتخار بزرگش یعنی قهرمانی در یورو 84 با مربیانی مورد اشاره روند پر فراز و نشیبی داشت و از آن زمان 2 قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در جام‌جهانی و یک قهرمانی  و یک نایب‎‌قهرمانی در یورو به دست آورده و ویترین خالی افتخاراتش تا قبل از یورو 84 را به بهترین نحو پر کرده است. علاوه بر توافق و علاقه شخصی زیدان، دشان هم چندان تمایلی به ادامه حضور در تیم ملی فرانسه ندارد و ماموریتش به عنوان یکی از پردوام‌ترین سرمربیان تاریخ تیم ملی فرانسه را پایان یافته می‌بیند. فرانسه پرمصدوم برای تبدیل شدن به سومین قهرمان 2 دوره متوالی جام‌جهانی و دشان برای نامیده شدن به عنوان دومین مربی فاتح 2 دوره جام‌جهانی کار دشواری پیش‌رو دارند اما هر اتفاقی رخ دهد، بخش زیادی از فرانسه بابت شروع دوران مربیگری تنها مربی قهرمان 3 دوره متوالی لیگ قهرمانان خوشحال خواهند بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی