|

برنده های بزرگ نبرد ایران با اروگوئه

برنده‌های بزرگ این مسابقه، که حالا به حضور در ترکیب اصلی ایران امیدوارتر شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی کمتر از دو ماه دیگر، باید در جام جهانی به میدان برود و کارلوس کی‌روش، فرصت زیادی برای شناخت ترکیب اصلی تیمش ندارد. ایران در اولین بازی دوستانه با کی‌روش، مقابل اروگوئه قرار گرفت و پیروزی ارزشمندی به دست آورد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ این پیروزی اما برای بعضی بازیکنان، ارزشی بیشتر از یک بازی دوستانه داشت. برنده‌های بزرگ این مسابقه، که حالا به حضور در ترکیب اصلی ایران امیدوارتر شده‌اند.

شجاع خلیل‌زاده

بازگشت کی‌روش به نیمکت ایران، می‌توانست به معنی پایان حضور خلیل‌زاده در تیم ملی باشد. کی‌روش اما شجاع را به تیم ملی دعوت کرد، او را در ترکیب اصلی گذاشت و خلیل‌زاده هم، جواب اعتمادش را داد. شجاع در بازی با اروگوئه، یکی از بهترین‌های تیم ملی بود و توانست نظر کی‌روش را جلب کند. او با این فرم و نمایش فوق العاده، حالا به مدافع محبوب مربی تبدیل شده، که قبلا رابطه خوبی با هم نداشتند.

علیرضا بیرانوند

یک ساعت ابتدایی بازی با اروگوئه، بیرانوند فیکس بازی کرد و در حد یک دروازه‌بان مطمئن و کم نقص ظاهر شد. او در نیم ساعت پایانی، جایش را به امیر عابدزاده داد. بیرانوند که این روزها در پرسپولیس هم نمایش‌های خوبی داشته، مقابل اروگوئه توانست یک واکنش تماشایی نشان دهد و روی سایر موقعیت‌های حریف هم، عکس‌العمل مطمئنی داشته باشد. با این فرم، او دوباره شانس اول بازی در درون دروازه ایران است.

صادق محرمی

محرمی مدت‌هاست مدافع راست ثابت تیم ملی محسوب می‌شود. حضور دوباره رامین رضاییان در اردوهای تیم ملی، می‌توانست جایگاه او را به خطر بیندازد. محرمی اما مقابل اروگوئه فیکس بازی کرد و آنقدر خوب بود، که بعید است کی‌روش فکر تغییر در این پست به سرش بزند. مدافع راست دینامو زاگرب که این روزها در باشگاهش هم فیکس شده، در بهترین شرایط و آمادگی به سر می‌برد و خیال کی‌روش را در این پست راحت کرده است.

سامان قدوس

قدوس نسبت به وحید امیری و احمد نوراللهی، شانس بازی کمتری در جام جهانی دارد. بازی با اروگوئه، فرصتی بود تا او بازی در ترکیب اصلی تیم ملی را تجربه کند و با یک بازی خوب، نشان داد می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای خط هافبک ایران باشد. قدوس زمان حمله حریف، خوب در دفاع شرکت می‌کرد و روی ضد حملات، نقش موثری داشت. تک گل ایران هم، با حرکت و پاس دقیق او به کریم انصاری‌فرد پایه گذاری شد. حضور در لیگ برتر انگلیس و بازی خوب مقابل اروگوئه، شاید قدوس را به ترکیب اصلی ایران در جام جهانی برساند.

ابوالفضل جلالی

دیدن نام جلالی در ترکیب اصلی ایران، اتفاقی غافلگیر کننده بود. او خیلی زود در این بازی، نشان داد یک مدعی جدی برای سمت چپ تیم ملی محسوب می‌شود. امید نورافکن و میلاد محمدی، در بهترین فرم‌شان نیستند و همین موضوع، فرصتی طلایی در اختیار جلالی قرار داده است. جلالی در دفاع، اجازه نفوذهای زیادی به مهاجمان اروگوئه نداد و تیم ملی از سمت چپ، خیلی به مشکل نخورد. شاید این نمایش، باعث شود کی‌روش بیشتر به او برای بازی در ترکیب اصلی ایران فکر کند.

کارلوس کی‌روش

در فاصله کوتاهی تا جام جهانی، جای دراگان اسکوچیچ را گرفت و خیلی زود، توانست تاثیرش را روی نظم و سبک بازی تیم ملی بگذارد. شکست دادن اروگوئه به عنوان تیم رنک سیزدهم رده بندی فیفا، روحیه را پس از شکست تلخ مقابل الجزایر به ایران برگردانده است. تیم ملی در اولین بازی جام جهانی، روبروی انگلیس قرار می‌گیرد و این نمایش، می‌تواند اعتماد به نفس ملی‌پوشان را برای این بازی افزایش دهد. برد در اولین مسابقه، مقبولیت کی‌روش بین افکار عمومی را هم افزایش می‌دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها