|

اسکوچیچ 5 بزرگ تیم ملی را خط زده بود!

اسکوچیچ قصد داشت چند بازیکن بزرگ تیم ملی فوتبال را برای اردوی اتریش خط بزند.

لینک کوتاه کپی شد

 بعد از علنی شدن اختلاف بین بازیکنان تیم ملی و داستان‌های مربوط به استوری‌های جنجالی، کمیته فنی فدراسیون فوتبال بعد از جلسه چند وقت قبل خود، تصمیم به برکناری دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی گرفتند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ بعد از صحبت‌های اسکوچیچ در جلسه با اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، آن‌ها به نوعی برای ماندن دراگان قانع شدند و این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردند. اسکوچیچ که به وضوح شاهد دو دسته شدن شاگردانش در تیم ملی بود، می‌خواست چند مخالف با تجربه خود را از تیم ملی خط بزند و قصد دعوت از آن‌ها را به اردوهای بعدی را نداشت.

خیلی‌ها شاید معتقد بودند، با توجه به صحبت‌های تند طارمی علیه اسکوچیچ و همچنین همراهی جهانبخش با طارمی در دیدار با مقامات دولتی، این دو ستاره تیم ملی خط خورده‌های بزرگ ایران در جام جهانی باشند. موضوعی که صحت نداشت و دراگان قصد کنار گذاشتن طارمی و جهانبخش را در جام جهانی نداشت.

با این حال شنیده‌های ما از منابع موثق حاکی از آن است که اسکوچیچ نام ۵ ستاره مطرح تیم ملی که همگی جزو باتجربه‌های فوتبال ملی ما محسوب می‌شوند را از لیست اردوی اتریش خط زد و قصد نداشت این نفرات را به اردوی جدید تیم ملی دعوت کند.  احسان حاج صفی و کریم انصاری فرد کاپیتان‌های اول و دوم تیم ملی، اصلی ترین نفراتی بودند که اسکوچیچ روی نام آن‌ها قلم قرمز کشید. 

تصمیم اسکوچیچ مبنی بر کنار گذاشتن این دو بازیکن ربطی به استوری‌های جنجالی ندشت و دراگان بعد از اردوی قطر تصمیم به خط زدن این دو بازیکن از جام جهانی گرفته بود. انصاری فرد که در اردوی قطر هم دعوت نشد ولی حاج صفی یکی از بازیکنان دعوت شده به این اردو بود. هرچند خود اسکوچیچ جایگاه محکمی در تیم ملی نداشت و هر لحظه می‌دانست که در خطر برکناری قرار دارد، با این حال تصمیمش را برای خط زدن انصاریفرد و حاج صفی گرفته بود.

نفر بعدی بلک لیست اسکوچیچ مرتضی پورعلی گنجی بود. ستاره فعلی پرسپولیس که مدت‌ها به دلیل مصدومیت بازی نکرده بود، آخرین بار در بازی‌های مقدماتی مرحله اول که در بحرین برگزار شد، در تیم ملی به میدان رفت. مرتضی یکی از حامیان برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی روش بود و اسکوچیچ هم علاقه ای به دعوت از این بازیکن نداشت.

نفر بعدی که از فهرست تیم ملی برای اردوی اتریش خط خورده بود، سعید عزت اللهی بود. سعید که در همه بازی‌های اخیر تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی به صورت فیکس بازی می‌کرد، در لیست سیاه دراگان قرار گرفته بود. با وجود حمایت عزت اللهی از برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی روش، به نظر می‌رسد عدم آمادگی عزت اللهی و اینکه این بازیکن مدت‌هاست در تیم باشگاهی اش بازی نکرده و درگیر جدایی از وایله بوده، دلیل اصلی عدم دعوت از عزت اللهی به اردوی اتریش بود.

آخرین نفری که اسکوچیچ قصد خط زدنش را داشت، عجیب ترین آن‌ها بود. امیر عابدزاده که تمام بازی‌های ملی خود را در زمان حضور اسکوچیچ انجام داد و در چند بازی جانشین بیرانوند شده بود، در کمال تعجب در حمایت از برکناری اسکوچیچ استوری گذاشت و همین موضوع به شدت دراگان را ناراحت کرد.

مرد کروات حداقل از امیر انتظار داشت به خاطر اعتمادی که به او کرد و به او بازی داد، مورد حمایتش قرار می‌گرفت ولی در عین ناباوری، امیر هم به صف مخالفان دراگان پیوست. اسکوچیچ درحالی عابدزاده را از لیست مسافران اتریش خط زد که بعد از بازگشت بیرانوند به پرسپولیس و نمایش‌های خوب علیرضا، تصمیمش را برای فیکس بازی دادن به بیرانوند گرفته بود و می‌خواست در جام جهانی هم به بیرانوند بازی دهد.

با این حال برکناری اسکوچیچ و بازگشت کی روش همه معادلات را برهم زد و این ۵ نفر در کنار چند بازیکن دیگر مثل رامین رضاییان، نه تنها دیگر در لیست سیاه تیم ملی نیستند، بلکه با حضور کی روش و علاقه زیادی که سرمربی پرتغالی به این نفرات دارد، باید شاهد حضور آن‌ها در جام جهانی باشیم.

در واقع این بازیکنان باتجربه که روی هم بازی‌های ملی زیادی دارند و همه آن‌ها در جام جهانی قبلی هم حاضر بودند، شانس آوردند که اسکوچیچ برکنار و مربی محبوبشان یعنی کارلوس کی روش به تیم ملی بازگشت. چرا که در صورت ادامه حضور اسکوچیچ در تیم ملی حداقل چند بازیکن از بین این نفرات می بایست جام جهانی را از تلویزیون تماشا می کردند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها