|

حضور در وستفالن، آخرین راه نجات رونالدو!

درحالی که کم‌تر از 14 روز تا پایان پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان باقی مانده، رونالدو نامش در اطراف باشگاه دورتموند به گوش می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

یک روز دیگر از راه رسید و رونالدو به یک باشگاه جدید مرتبط شد؛ بازیکنی که سکوتی معنادار اختیار کرده و رسانه‌ها هر روز او را به یکی از تیم‌های لیگ برتری، بوندس‌لیگایی و حتی لالیگایی لینک می‌کنند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، در جدیدترین خبرها، رونالدو که فصل را فاجعه‌بار با منچستریونایتد آغاز کرده در راستای تمایلش به بازی در لیگ قهرمانان اروپا پس از رد شدن پیشنهادش توسط بایرن‌مونیخ، چلسی و اتلتیکو مادرید، مایل است به بروسیا دورتموند بپیوندد و درحالی که کم‌تر از 14 روز تا پایان پنجره نقل‌وانتقالاتی تابستان باقی مانده، نامش در اطراف باشگاه دورتموند به گوش می‌رسد. مهاجم 37 ساله برای خروج از اولدترافورد، به هر دری می‌زند و دورتموند ظاهراً آخرین راه نجات او از تیمی است که در لیگ قهرمانان حضور نداشته و هیچ نشانی از پیشرفت در 2 هفته ابتدایی در آن پیدا نمی‌شود. رسانه آلمانی بیلد، تایید کرده رونالدو مایل است به دورتموند بپیوندد و شخصاً مدیربرنامه‌هایش را برای مذاکره با مدیران این باشگاه به وستقالن فرستاده است.

دورتموند هم به این لیست بلندبالا اضافه شد

به گزارش «بیلد» درحالی که خورخه مندس، رونالدو را به دورتموند پیشنهاد کرده است، از جانب این باشگاه آلمانی با پاسخی قابل پیش‌بینی مواجه شده و سباستین کل به او اعلام کرده زرد و مشکی پوشان روهر، حتی یک درصد نیز به جذب رونالدو تمایل ندارند. شاگردان ادین ترزیچ در اردوی پیش‌فصل، سباستین هالر را به خاطر سرطان بیضه از دست دادند و برای جانشینی او آنتونی مودست را به خدمت گرفتند. رونالدو می‌خواهد به هر قیمتی شده، فصل جاری در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و فاصله 15 گله‌اش با لیونل مسی در صدر جدول برترین گلزنان تاریخ این رقابت‌ها را بهبود ببخشد. او فصل گذشته 7 مرتبه با پیراهن یونایتد در لیگ قهرمانان به میدان رفت و با به ثمر رساندن 6 گل، یکی از ارکان صعود این تیم به دور حذفی بود اما شیاطین سرخ سرانجام در روزی که رونالدو توانی برای درخشش نداشت، مغلوب شاگردان سیمئونه شدند.

رکوردها، بسیار اهمیت دارند

منچستری‌ها فصل گذشته، کورس کسب سهمیه را به تاتنهام و پیش از آن به آرسنال واگذار کردند و اگر کمی خوش‌شانس نبودند، به جای حضور در لیگ اروپا، می‌توانستند خودشان را در تورنمنت درجه سوم کنفرانس لیگ ببینند. اریک تن‌هاخ فاصله زیادی تا بازگرداندن منچستر به روزهای اوج در لیگ قهرمانان اروپا دارد و رونالدو مایل نیست قسمتی از پروژه‌ای باشد که از تلاش برای قهرمانی در لیگ اروپا آغاز خواهد شد. رونالدو با وجود غیبت در اردو و تمرینات پیش‌فصل یونایتد در هر 2  بازی ابتدایی این تیم در لیگ برتر حاضر بود و منابع خبری، گزارش داده‌اند او تمایلی به تلاش کردن در تمرینات منچستریونایتد نشان نمی‌دهد. درحالی که اریک تن‌هاخ و گلیزرها ظاهراً مجوز خروج رونالدو را صادر کرده‌اند، رباینده 5 توپ طلا در پستی اینستاگرامی نوشته است اخبار دقیق و درست درباره آینده‌اش، طی 2 هفته آینده مشخص خواهد شد.

دستمزد بالا، سن غیرقابل اتکا

تا زمانی که رونالدو شخصاً راجع به وضعیت خودش و باشگاه اظهار نظر نکند، همین آش و همین کاسه باقی خواهد ماند و هر روز، رسانه‌ها او را به یکی از باشگاه‌ها مرتبط کرده و چند ساعت بعد خودشان خبر رد پیشنهاد رونالدو توسط آن باشگاه را در صدر لیست خبرهایشان به اشتراک می‌گذارند. خبرهایی که به عقیده رونالدو، در هفته‌های اخیر از صد مورد آن صرفاً 5 خبر موثق بوده و مورد تایید فوق‌ستاره پرتغالی است. به گزارش «بیلد» دلیل رد پیشنهاد رونالدو توسط دورتموند، دستمزد بالای او و در عین حال، سن بالایش است که نمی‌توان به عنوان مهره‌ای برای تاثیرگذاری بلند مدت به او نگاه کرد. کریستیانو در منچستریونایتد دستمزدی را دریافت می‌کند که از گران‌قیمت‌ترین بازیکن دورتموند در حال حاضر  دوبرابر بیشتر است. رونالدو تابستان گذشته از یوونتوس به منچستریونایتد پیوست و در 39 بازی، 24 گل به ثمر رساند.

بسته‌ای به ارزش 25 میلیون یورو!

به‌هرحال، دورتموند سرانجام در لیست تیم‌هایی قرار گرفت که حاضر نیستند ریسک به خدمت گرفتن کریستیانو رونالدو را بپذیرند و به‌نظر می‌رسد برنامه‌های نقل‌وانتقالاتی آن‌ها در پنجره تابستانی با به خدمت گرفتن همین چند بازیکن به پایان رسیده باشد. انتقال کریستیانو به دورتموند، می‌توانست جذاب باشد اما رسیدن فوق‌ستاره به وستفالن مجموعاً در بسته‌ای به ارزش 25 میلیون یورو قرار می‌گرفت. اگرچه مدیران یونایتد مبلغ فروش رونالدو را 30 میلیون پوند اعلام کرده اما برخی کارشناسان معتقدند دورتموند می‌توانست با توجه به کوتاه آمدن گلیزرها از مواضع پیشین با 15 میلیون یورو انتقال را تکمیل کرده و پرداخت دستمزد هم 10 میلیون یورو برای آن‌ها هزینه در بر داشت. با این اوصاف، باید به انتظار تعیین تکلیفِ شخصِ رونالدو در روزهای آتی باشیم. این که چرا رونالدو زودتر خیال همه را راحت نمی‌کند، هم از عجایب اقتصاد فوتبال است!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها