|

کدام تیم کهکشانی شده است؛ استقلال، پرسپولیس یا سپاهان؟!

نقل و انتقالات لیگ برتر بیست و دوم، نسبت به سال‌ های قبل بسیار جذاب‌ تر بود.

لینک کوتاه کپی شد

بالا رفتن دستمزد بازیکنان لیگ برتری، باعث شد لژیونرها مهاجرتی معکوس داشته باشند و به ایران برگردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ خارجی‌های شناخته شده‌تر و بهتری هم راهی لیگ برتر شوند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان، پر سر و صداترین تیم‌ها در نقل و انتقالات بودند اما فولاد و تراکتور هم، توانستند انتظارات طرفداران‌شان را برآورده کنند. کدام تیم توانسته در نقل و انتقالات، تیمی کهکشانی‌تر بسازد؟

پرسپولیس؛ ارتش تازه یحیی

اولین تیم لیگ برتری که این فصل با لقب «کهکشانی‌ها» شناخته شد، پرسپولیس بود. سرخپوشان پس از ناکامی در قهرمانی فصل پیش، شروعی طوفانی در نقل و انتقالات داشتند. آن‌ها ابتدا علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی را به ایران برگرداندند و دانیال اسماعیلی‌فر و گیورگی گولسیانی را هم به خط دفاع‌شان اضافه کردند. با ورود محمدمهدی احمدی مدافع چپ تیم امید، پرسپولیس یک تیم دفاعی کامل خرید. در خط هافبک، پرسپولیسی‌ها سعید صادقی بهترین گل‌ساز فصل پیش را به خدمت گرفتند و سروش رفیعی، بازی‌ساز سپاهان را هم سرخپوش کردند. این دو نفر در کنار مهدی ترابی و وحید امیری، خط هافبکی ترسناک برای پرسپولیس می‌سازند. سینا اسدبیگی، هافبک فصل پیش ذوب آهن هم جای رضا اسدی را پر کرد تا دست یحیی گل‌محمدی روی نیمکت برای جانشینی دو هافبک میانی تیمش بازتر باشد. تنها نقطه ضعف پرسپولیس، خط حمله این تیم بود. ضعفی که در نهایت، با یکی از بزرگترین خریدهای خارجی لیگ برتر پر شد. پرسپولیسی‌ها با یورگن لوکادیا، ستاره شناخته شده با سابقه بازی در بوندسلیگا و لیگ برتر انگلیس قرارداد بستند. تیمی رویایی، که قرار است جام را پس از یک سال وقفه به ویترین این تیم اضافه کند.

مهمترین ورودی‌های پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی، سروش رفیعی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماهیلی‌فر، محمدمهدی احمدی، سینا اسدبیگی و یورگن لوکادیا

استقلال؛ توپخانه مهارنشدنی

استقلال روزهای عجیبی را در نقل و انتقالات این فصل گذراند. آن‌ها شروعی ناامید کننده و اوج‌گیری فوق العاده‌ای داشتند. روزهای ابتدایی نقل و انتقالات و قبل از ورود ریکاردو ساپینتو، استقلال فقط توانسته بود سجاد شهباززاده را بخرد. بازیکنی که در چند مقطع، توسط استقلالی‌ها معارفه شد. سپس امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری، به عنوان بازیکنان جوان و آینده‌دار خریداری شدند. پیمان بابایی هم بازیکنی نبود که انتظارات استقلالی‌ها را برآورده کند. استقلال، ناگهان اوج گرفت و تیمی فوق العاده، در خط حمله ساخت. کاوه رضایی، محمد محبی و مهدی قایدی، خریدهایی بودند که هر کدام می‌توانستند بمب بزرگ یک تیم در نقل و انتقالات باشند. بازیکنانی که همزمان، قرار است پیراهن آبی را بپوشند. رضا میرزایی هم به خط هافبک استقلال اضافه شده است. بازگشت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، نقل و انتقالات رویایی استقلال را کامل کرد.

مهمترین ورودی‌های استقلال: مهدی قایدی، کاوه رضایی، محمد محبی، سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، سجاد شهباززاده، رضا میرزایی، پیمان بابایی، آرش رضاوند امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری

سپاهان؛ خارجی‌های آشنا

سپاهان در روزهای ابتدایی نقل و انتقالات، مهمترین داشته‌هایش را از دست داد. محرم نویدکیا از این باشگاه رفت و ستاره‌های تیم هم، به تهران کوچ کردند تا پیراهن پرسپولیس و استقلال را بپوشند. در شرایطی که به نظر می‌رسید اوضاع در اصفهان خوب نیست، مدیران باشگاه موفقیت بزرگ را در انتخاب سرمربی به دست آوردند و ژوزه مورایس، به همراه دستیارانی شناخته شده به ایران آمدند. ورود مورایس، شروع نقل و انتقالات مهم سپاهان بود. رامین رضاییان، محمد دانشگر و میلاد زکی‌پور، سه مدافع بزرگی بودند که راهی اصفهان شدند. محمد علینژاد هم پیراهن سپاهان را پوشید. خریدهای بعدی آن‌ها، از بین بازیکنان خارجی مورد نظر مورایس انجام شد. مانوئل فرناندز، بازیکن سابق تیم ملی پرتغال به سپاهان پیوست و الویس کامسوبا، رناتو سیلویرا و نلسون جونیور همین مسیر را در پیش گرفتند. چهار بازیکن خارجی، که در صورت جا افتادن در ترکیب سپاهان می‌توانند تیم مورایس را ترسناک‌تر کنند.

مهمترین ورودی‌های سپاهان: رامین رضاییان، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، مانوئل فرناندز، الویس کامسوبا، رناتو سیلویرا، نلسون جونیور و محمد علینژاد

سایر تیم‌ها؛ صیدهای بزرگ جواد

فولاد نکونام، در حد یک تیم کهکشانی ظاهر نشد اما با خریدهای نام‌آشنا، تیمی جذاب راهی لیگ برتر کرده است. اشکان دژاگه و وریا غفوری، شناخته شده‌ترین ستاره‌های تیم او هستند. سعید آقایی، احسان پهلوان و فرشید اسماعیلی هم فصل بعد در فولاد به میدان می‌روند تا آن‌ها، تیمی شبیه به یک مدعی قهرمانی داشته باشند. علی قربانی، کریستوفر کنت و مجید علیاری، دیگر خریدهای مهم فولاد بودند. مس رفسنجان با خرید حامد لک، لوسیانو پریرا و فرشید باقری تابستان پرهزینه‌ای را گذراند. تراکتور هم پس از قرارداد با قربان بردیف، خریدهای خارجی خوبی مثل ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین و صفا هادی داشت. آن‌ها بین بازیکنان داخلی هم محمدرضا خانزاده و رضا اسدی را برگرداندند و تیمی قدرتمند، برای بازگشت به مدعیان فوتبال ایران آماده کرده‌اند. هر چند هنوز، علاقه‌ای به ساختن تیمی کهکشانی مثل چند سال قبل ندارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی