|

این ستاره ها فعلا تیم ندارند؛ مربیان به دنبال صید شاه ماهی ها

3 روز تا شروع لیگ برتر باقی مانده و بازیکنان سرشناسی هستند که هنوز تیم خود را انتخاب نکرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

از جمعه همین هفته، هیجان به فوتبال باشگاهی ایران باز می گردد. لیگ برتر 02-1401 در شرایطی آغاز خواهد شد که مارکت تابستانی جذابی را پشت سر گذاشتیم و مدعیان پرشماری برای فتح لیگ بیست و دوم دندان تیز کرده اند. البته مارکت تابستانی هنوز به پایان نرسیده و بعضی از تیم ها به دنبال پر کردن آخرین جاهای خالی خود هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در این میان بازیکنانی هم هستند که هنوز تیم فصل جدید خود را انتخاب نکرده اند؛ در این گزارش نگاهی داریم به سرشناس ترین چهره های بازار که بدون تیم هستند و مقابل نام آنها برچسب (Sold Out) هنوز دیده نمی شود. این همان روی بی رحم فوتبال است که باعث ایجاد هیجان و دلهره تا آخرین ساعات فصل نقل و انتقالات شده است.

محسن مسلمان

مسلمان زمانی به عنوان یکی از ستاره های پرسپولیس برانکو مطرح بود و جزئی از آن تیم مخوف به شمار می رفت. او به واسطه این عملکرد، پیشنهادات خوبی دریافت کرد ولی انتخاب های غلط، این هافبک خلاق را از یک ستاره به بازیکنی معمولی در مارکت تبدیل کرد. سایپای دسته اولی، آخرین تیم محسن در فوتبال ایران بود؛ مصدومیت شدید و حواشی دیگری که به وجود آمد، سایپا را به تجربه ای ناموفق برای او تبدیل کرد. مسلمان بعد از جدایی از سایپا، تمرینات انفرادی خود را شروع کرده ولی هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده است.

احمد موسوی

در میان بازیکنانی که هنوز تیم فصل جدید خود را انتخاب نکردند، موسوی یکی دیگر از چهره های سرشناس است. او سابقه بازی در تراکتور، استقلال تهران و گل گهر را دارد. این مدافع راست 31 ساله فصل گذشته در آخرین لحظات مارکت تابستانی قرارداد خود با استقلال را فسخ کرد و راهی سیرجان شد تا لیگ بیست و یکم را زیر نظر امیر قلعه نویی بازی کند؛ او در پایان فصل از جمع سیرجانی ها جدا شد و امسال هم گویا انتخابش را به دقیقه نود موکول کرده است.

مرتضی منصوری

مدافع فصل گذشته نساجی مازندران، حضور کوتاهی در این تیم داشت. او در لیگ بیست و یکم بعد از جدایی از سپاهان راهی نساجی شد و فصل گذشته در پست های دفاع راست و وینگ بک راست برای نساجی به میدان رفت و جزو مهره های ثابت این تیم بود. چند پیشنهاد خوب باعث ترغیب منصوری به جدایی شد اما او هنوز تیم فصل جدیدش را در آستانه شروع مسابقات انتخاب نکرده است.

آرش افشین

او خیلی زود با درخشش در فولاد و حضور در تیم ملی، چهره شد ولی چند سالی است که شاهد حضورش در لیگ یک هستیم. افشین فروردین سال گذشته از شهرداری آستارا راهی خیبر خرم آباد شد. یک مصدومیت نسبتا شدید، مهاجم سابق استقلال را چند ماه از میادین دور کرد ولی آرش در بازگشت هم خوب بود. او که ماه گذشته زندگی مشترک خود را شروع کرد جزو بازیکنانی به شمار می رود که هنوز تیم فصل جدید خود را انتخاب نکرده اند.

محمدرضا خانزاده

باشگاه تراکتور با جذب محمدرضا خانزاده، رسما وارد مارکت تابستانی فصل جدید شد. مدافع فصل گذشته گل گهر سیرجان بعد از توافق با مسئولان تراکتور، دوباره پیراهن این تیم را به تن کرده و همراه با سرخ پوشان راهی اردوی ترکیه شد. قربان بردیف اما از عملکرد فنی این بازیکن راضی نبود و شاهد بازگشت زودهنگام خانزاده به ایران بودیم؛ قلم قرمز سرمربی تراکتور روی نام این مدافع باعث شد تا او وارد جمع بازیکنانی شود که در آستانه شروع لیگ بدون تیم هستند.

رضا آذری

هافبک جوانی که در دوره وینفرد شفر در استقلال به کار گرفته شد، حضور موفقی در اولین مقطع حضورش در جمع آبی پوشان نداشت. پارگی رباط صلیبی او را از میادین دور کرد. آذری راهی تبریز شد تا در ماشین سازی دوباره احیا شود ولی تنها 60 دقیقه برای این تیم فانوس به دست بازی کرد و فصل گذشته در چنین مقاطعی به استقلال برگشت. او در بازگشت به جمع آبی ها دوباره نتوانست در حد و اندازه های مورد نظر ظاهر شود و برای فصل جدید نیز در لیست مازاد ساپینتو قرار گرفت تا بار دیگر جدایی زودهنگامی از استقلال داشته باشد. احتمال اینکه او این فصل در یک تیم نظامی و به عنوان سرباز به میدان برود وجود دارد.

میلاد جهانی

سرنوشت میلاد جهانی در طول دو فصل اخیر بسیار عجیب و پر فراز و نشیب بود. او روزگار خوبی در ذوب آهن داشت و به واسطه درخشش در این تیم، تا آستانه استقلالی شدن پیش رفت اما این اتفاق به طرز عجیبی رخ نداد. میلاد لیگ بیست و یکم را با ذوب آهن شروع کرد ولی در مارکت زمستانی راهی سپاهان شد تا تجربه های بزرگتری را پیش روی خود ببیند. او در پایان فصل برای مقطعی کوتاه به صورت قرضی راهی ارمنستان شد تا تیم پیونیک را در پلی آف لیگ قهرمانان همراهی کند. میلاد اگر حتی یک بازی برای پیونیک انجام می داد، حضورش در سپاهان با مشکل مواجه می شد و برای همین خیلی زود به ایران برگشت تا با زردپوشان ادامه دهد اما غیبت در اردوی ترکیه با قرار گرفتن نام او در لیست مازاد مورایس (از قرارداد او یک نیم فصل باقی مانده است) همراه شد تا جهانی در شروع فصل جدید هم با شرایط فصل گذشته مواجه شود.

محمدرضا مهدی‌زاده

سال گذشته در چنین مقاطعی بود که باشگاه سپاهان از تمدید قرارداد محمدرضا مهدی زاده خبر داد تا این بازیکن در لیگ بیست و یکم هم زردپوش بماند. در پایان فصل و با حضور سرمربی جدید، مهدی زاده یکی از بازیکنانی بود که باید تیم جدیدی برای خود انتخاب می کرد. مورایس که در پی ایجاد تغییرات بنیادی در تیمش بود، نفرات جدیدی را در خط دفاعی به خدمت گرفت تا جایی برای مدافع باتجربه این تیم نماند. مهدی زاده هنوز موفق به انتخاب تیم جدیدی برای خود نشده  است.

امید سینگ

آلومینیوم یکی از تیم های لیگ بیست و دوم است که با سیاست حفظ شاکله فصل قبل وارد مارکت تابستانی شد. البته نفراتی هم مثل آریاکیا و سینگ بودند که از این تیم جدا شدند. پوریا راهی تراکتور شد اما امید هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده است. این بازیکن بهبانی برخلاف فصل گذشته، قرارداد خود با اراکی ها را تمدید نکرد. برخی منابع از اختلاف سر بندهایی از قرارداد خبر می دادند که موجب پایان کار سینگ در آلومینیوم شد. حال باید دید او می تواند در تیم جدیدی در لیگ برتر به فوتبال خود ادامه دهد.

فردین رابط

این هافبک جوان، به عنوان بازیکن استقلال طی دو فصل اخیر به صورت قرضی در تیم های نفت مسجد سلیمان و شهرخودرو بازی کرد. او امیدوار بود که در فصل جدید بتواند نظر ساپینتو را جلب کند اما سرمربی پرتغالی او را در لیست بازیکنان مازاد تیمش قرار داد تا فردین دوباره شانس بازی در استقلال را از دست بدهد. او بعد از اتفاق یاد شده در تلاش است تا فوتبال خود را در خارج از کشور ادامه دهد اما قویترین احتمال در خصوص هافبک سابق آبی ها، بازگشت به نفت MIS است.

معین عباسیان

هافبک باتجربه فصل گذشته هوادار، طی این چند سال اخیر تیم های زیادی عوض کرده است. او اواخر سال 1399 از پیکان راهی آلومینیوم شد و در پایان همان فصل به هوادار پیوست. معین یک فصل در هوادار توپ زد و بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز به بازو بست. بازیکنی که به عنوان وینگر در تیم عنایتی، عملکرد خوبی داشت با حضور ساکت الهامی آینده ای در این تیم نداشت و قراردادش تمدید نشد. گفته می شود سرمربی جدید هوادار سبک بازی عباسیان را مناسب تاکتیکی که برای تیمش در نظر گرفته نمی داند.

مهدی امینی

اوج کار گلر جوانی که در سپاهان رشد کرد و سپس به پیکان پیوست، در ذوب آهنِ لیگ بیست و یکم بود. امینی در هفته های پایانی دو فصل پیش برای ذوب آهن بازی های بسیار خوبی انجام داد. او که انتظار داشت فصل بعد فیکسِ تیمش باشد بعد از جذب گردان، با انتشار پستی از دلخوری خود پرده برداشت و چندی بعد خبر پیوستنش به خوونتود (دسته سه اسپانیا) منتشر شد. امینی طی انتقالی دیگر راهی نروژ شد و اینک در پی بازگشت دوباره به لیگ برتر ایران است، البته او هنوز بدون تیم است و باید دید در آستانه شروع فصل جدید، تیمی سراغ او می رود یا خیر.

 

 

شهرام گودرزی

صعود فجرسپاسی به لیگ برتر باعث شد تا شهرام گودرزی بعد از 7 سال به شیراز برگشته و در تیم شهرش بازی کند. قرارداد او با فجر یکساله بود. در پایان فصلی که به سقوط دوباره فجر به لیگ دسته یک انجامید، قرارداد گودرزی نیز خاتمه یافت. او در مذاکره با مدیران باشگاه برای تمدید قرارداد و حضور در لیگ یک با فجر به توافق نرسید. هافبک 35 ساله ای که سابقه بازی در تیم هایی چون تراکتور، گسترش، پارس جنوبی و مس کرمان را دارد بعد از جدایی از فجر، با تیم جدیدی به توافق نرسیده و جزو بازیکنان بدون تیم در آستانه شروع فصل جدید است.

محمد مسلمی پور

مدافع چپ پای تبریزی از چند سال پیش به عنوان یکی از بازیکنان جوان فوتبال آذربایجان خود را مطرح کرد. او بعد از رفت و آمد بین ماشین و تراکتور، فصل گذشته یکی از بازیکنان تیم سرخ پوش تبریز بود. در پایان لیگ بیست و دوم شاهد کنار گذاشته شدن تعدادی از بازیکنان تراکتور بودیم که مسلمی پور هم در بین آنها حضور داشت. این مدافع چپ پا با توجه به اینکه ماشین سازی اینک در لیگ دو حضور دارد و حیاتش نامعلوم، امکان بازگشت به این تیم را هم ندارد و باید دید در نهایت کدام تیم را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب می کند.

عبدالله ناصری

مدافع 30 ساله اهل خوزستان با سابقه بازی برای تیم های فولاد و صنعت نفت فصل گذشته یکی از خریدهای فراز کمالوند برای تراکتور بود. بعد از جدایی زودهنگام این مربی از جمع سرخ پوشان، ناصری زیر نظر مربیان بعدی نتوانست جایگاه ثابتی برای خود ایجاد کند. او که قراردادی 2 ساله با تراکتور داشت، در پایان لیگ بیست و دوم، مثل مسلمی پور، جزو نفراتی بود که جایی در تیم سال بعد نداشت. ناصری هنوز با تیمی برای فصل بعد به توافق نرسیده است.

مهرداد بایرامی

با سابقه بازی در تیم های گسترش فولاد، تراکتور، فولاد خوزستان، گل‌گهر سیرجان، ماشین‌سازی، نساجی، آلومینیوم و شهرخودرو باید مهرداد بایرامی را یکی از مارکوپولوهای فوتبال ایران بنامیم. او بعد از فسخ قراردادش با شهرخودرو به جمع اراکی ها پیوست. مهرداد که از زمستان سال گذشته پیراهن آلومینیوم را به تن کرد جایی در تیم فصل جدید رحمتی ندارد و با توجه به اینکه هنوز با تیم جدیدی قرارداد نبسته، جزو بازیکنان بدون تیم در آستانه شروع لیگ بیست و دوم به شمار می رود.

احمد الجبوری

داستان فوتبالی مهاجم سوسنگردی طی سال های اخیر پرفراز و نشیب بوده است. او بعد از درخشش در نفت MIS به فوتبال ایران معرفی شد و شروع خوبی در شهرخودرو داشت. جبوری یکی از بهترین های نماینده مشهد بود ولی به دلیل مشکلات مالی قرارداد خود را با شهرخودرو فسخ کرد. فولاد، مقصد بعدی او بود ولی فرصت بازی کم باعث شد تا احمد یک بار دیگر تیم عوض کند؛ بازگشت به نفت مسجد سلیمان انتخاب بعدی این بازیکن بود. در پایان لیگ بیست و یکم کار جبوری در نفت نیز به پایان رسید و او هم اکنون بدون تیم است.

حسین مالکی

هافبک باتجربه سایپا بعد از سقوط این تیم، وفاداری خود را ثابت کرده و در جمع نارنجی پوشان ماند. او فصل گذشته به عنوان کاپیتان سایپا در لیگ دسته یک حضور داشت ولی در پایان مسابقات تصمیم به جدایی گرفت. او که سابقه بازی در شاهین بوشهر را نیز دارد، طی این چند وقت اخیر با باشگاه‌های متعددی مذاکره کرده اما هنوز نتوانسته تیم فصل آینده خود را انتخاب کند. با این وجود اما جدایی مالکی از سایپا قطعی است و او را با تیم جدیدی در فصل 02-1401 خواهیم دید.

عارف رستمی

آقای گل لیگ دسته اول 00-1399 (17 گل) در نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته راهی ذوب آهن شد. او که به عنوان تعویض طلایی تارتار، گل های حساسی برای این تیم در لیگ بیست و یکم به ثمر رساند، آن گونه که باید نتوانست درخشش خود در خیبر را تکرار کند و یکی از بازیکنانی بود که در پایان فصل در لیست مازاد سرمربی قرار گرفت. عارف رستمی هنوز موفق به عقد قرارداد با تیم جدید نشده اما گفته می شود مقصد بعدی او مس کرمان است.

طاها شریعتی

زمانی که 17 سال داشت در جام جهانی 2017 درخشش قابل توجهی از خود نشان داد و در تیم منتخب تورنمنت قرار گرفت. او که نامزد بهترین بازیکن جوان آن سال آسیا نیز بود با یک بدبیاری بزرگ روبرو شد و رباط صلیبی پاره کرد. جدایی از سایپا بعد از سقوط، پارگی رباط صلیبی و حضور در نفت مسجد سلیمان، مسیر اخیری بود که طاهای 21 ساله آن را طی کرده است. او اخیرا در گفت و گو با ورزش سه، شرایط خود را بحرانی دانسته و از لزوم یک انتخاب هوشمندانه خبر داد. باید دید این انتخاب که هنوز انجام نشده، کی و کجا خواهد بود.

رحمان جعفری

مهاجم بابلی بعد از چند سال حضور در شهرخودرو از این تیم جدا شده تا در مسیر جدیدی فوتبال خود را ادامه دهد. او فصل گذشته دو گل برای نماینده مشهد به ثمر رساند. رحمان جعفری در پایان فصل یکی از بازیکنانی بود که از شهر خودرو جدا شد ولی موفق به حضور در تیم لیگ برتری دیگری نشد. از چند تیم لیگ یکی به عنوان مشتریان او یاد می شود ولی مهاجم سابق شهرخودرو هنوز صبر کرده تا بهترین پیشنهاد را دریافت و انتخاب کند.

این لیستی از بازیکنان شناخته شده ای است که هنوز در آستانه شروع لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جدید، تیم جدید خود را انتخاب نکرده اند. البته در میان لژیونرهای فوتبال ایران هم هستند بازیکنانی چون سعید عزت اللهی و مهدی قایدی که مقصد بعدی خود را انتخاب نکرده اند.  این دو بازیکن در صورت بازگشت به ایران، مشتری های خوبی دارند. استقلال همین چند وقت پیش نسبت به جذب دوباره قایدی ابراز تمایل کرده بود تراکتور نیز همچنان از مشتریان سعید عزت اللهی به شمار می رود که بعد از سقوط وایله، تصمیم به فسخ با این تیم دانمارکی گرفت.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها