|

طوفان شایعات پیرامون تیم‌ملی؛ کی‌روش برمی گردد؟

گمانه‌زنی‌ها از تغییر احتمالی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تا پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر حکایت دارد.

لینک کوتاه کپی شد

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با وجود آنکه توانست سریع‌ترین صعود تاریخ تیم ملی را به جام جهانی رقم بزند، معمولا زیر تیغ انتقادات بوده و ناکامی در کسب پیروزی مقابل کره‌جنوبی (در بازی رفت و برگشت) به عنوان قوی‌ترین هم‌گروهی ایران در مسیر صعود به جام جهانی باعث شد تا انتقادات از او بالا بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی خرداد ماه هم مغلوب الجزایر که از چند بازیکن اصلی خود در ترکیب هم بهره نمی‌برد، شد تا بیش‌ازپیش عملکرد فنی دراگان اسکوچیچ مورد نقد قرار گیرد و گروهی نگران آینده کاری او در تیم ملی با توجه به قرعه ایران در جام جهانی 2022 قطر بودند و درخواست‌شان از فدراسیون فوتبال، تغییر سکاندار تیم ملی بود.

حمایت ویژه فدراسیون فوتبال از اسکوچیچ؛ او می‌ماند

دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگویی که با «فوتبال 360» داشت، خود هم از شرایط نابسامان و نامشخص‌اش برای ادامه همکاری با تیم ملی گلایه‌مند بود. هر چند که اعلام کرد تا پایان جام ملت‌های آسیا 2023 قرارداد دارد اما نقدها و گمانه‌زنی‌هایی که درباره آینده همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال صورت می‌گیرد، برای او آزاردهنده است.

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی با عادل فردوسی‌پور، ضمن رد شایعات، قاطعانه از اسکوچیچ حمایت کرد و او را سرمربی قطعی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی دانست و در روزهای گذشته هم سخنگوی فدراسیون فوتبال بارها ضمن حمایت از اسکوچیچ، از برنامه فدراسیون فوتبال برای ادامه همکاری با اسکوچیچ صحبت کرد. ماجدی برای دلگرمی‌دادن به کادرفنی تیم ملی، قرارداد دستیاران اسکوچیچ را تا پایان جام ملت‌های آسیا تمدید کرد تا به نوعی به سرمربی اهل کرواسی تیم ملی فوتبال ایران این اطمینان خاطر را بدهد که او سکاندار تیم ملی در جام جهانی است.

صدای پای کی‌روش؛ مرد پرتغالی برمی‌گردد؟

کارلوس کی‌روش بعد از جدایی از تیم ملی فوتبال ایران همواره آلترناتیو نیمکت تیم ملی بوده، چه زمانی‌که مارک ویلموتس از سمت سرمربیگری تیم ملی کنار رفت و چه حالا که بحث تغییر دراگان اسکوچیچ مطرح است. برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که درخواست‌هایی از فدراسیون فوتبال شده تا آن‌ها با انتخاب یک سرمربی باتجربه تیم ملی را راهی جام جهانی کنند تا در 3 مسابقه دشوار خود موفق به کسب نتیجه شود.

کی‌روش تجربه حضور در 2 جام جهانی را همراه تیم ملی ایران دارد و می‌تواند نزدیک‌ترین گزینه به هدایت تیم ملی باشد. با توجه به فاصله کوتاه زمانی باقی‌مانده تا شروع جام جهانی، مذاکره با دیگر گزینه‌ها برای جانشینی اسکوچیچ چندان منطقی به نظر نمی‌آید و گویا سرمربی پرتغالی سابق تیم‌های ملی کلمبیا و مصر در آستانه بازگشت دوباره به فوتبال ایران قرار گرفته است.

برخی روزنامه‌نگاران و سردبیران ورزشی ایرانی در ساعات گذشته از تغییر «قطعی» اسکوچیچ تا پیش از جام جهانی و انتخاب سرمربی بزرگ صحبت کردند که این مسئله بر شایعات پیرامون بازگشت احتمالی کی‌روش دامن زده است. به ویژه آنکه سرمربی پرتغالی مقبولیت خوبی هم میان بازیکنان باتجربه تیم ملی دارد و از این حیث هم او برای بازگشت دوباره به نیمکت تیم ملی، شانس خوبی را دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها