|

پیشکسوت پرسپولیس: گل‌ محمدی باید می رفت!

پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد گل محمدی باید از این تیم جدا می شده است.

لینک کوتاه کپی شد

بهروز رهبری‌فرد  در خصوص عملکرد پرسپولیس در نقل‌وانتقالات ، اظهار داشت: در درجه اول مشکل ما این است که جامعه فوتبالی فکر می‌کند یک تیم می‌تواند با اسامی بزرگ تبدیل به تیم بزرگی شود. مثلا زمانی احساس می‌کردیم با آوردن کریم انصاری‌فرد تمام مشکلات گلزنی پرسپولیس حل می‌شود؛ اما این اتفاق رخ نداد. به نظرم سال پیش هم ما تیم بسیار خوبی داشتیم اما نتوانستیم نتیجه بگیریم. مهم اسامی حاضر در تیم نیستند بلکه توان و فوتبالی افراد ملاک است. به همین دلیل تا بازی‌ها شروع نشود و بازیکنان عملکرد مناسب را نشان ندهند، نمی‌توانیم راجع به نتیجه صحبت کنیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ وی ادامه داد: امیدوارم مثل سال ۸۲ نشود که تمام ستاره‌ها در پرسپولیس جمع شدند اما آخر فصل پنجم شدیم. استیل‌آذین که تمام ستاره‌ها را جمع کرد به کجا رسید؟ اینگونه نیست که فکر کنیم با آمدن ستاره‌ها سقوط نمی‌کنیم و قهرمانی را کسب می‌کنیم.

مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس درباره سرمربی این تیم بیان کرد: یحیی گل‌محمدی از نظر اخلاقی بسیار انسان شریفی است و رفاقت قدیمی با هم داریم اما عملا نشان داده که نمی‌تواند در مسابقات بزرگ و حساس، نتایج خوبی کسب کند و کنترلش روی بازی را از دست می‌دهد. با اینکه سال گذشته تیم خوبی داشتیم اما نتوانست قهرمانی‌های پیاپی را حفظ کند و روند خوبی برای پرسپولیس رقم بزند. زمانی که به او انتقاد می‌شد، اصلا صحبت‌های فنی نمی‌کرد و دائم از بابت از دست دادن بازیکنانش اعتراض داشت. مربیان بزرگ هرجا بروند، با شیوه مربیگری درست خودشان، بهترین نتایج ممکن را می‌گیرند.

وی افزود: مربی‌ای که فقط با بازیکنان بزرگ بتواند نتیجه بگیرد که مربی بزرگی نیست. من از نظر فنی به یحیی نمره منفی می‌دهم و فکر می‌کنم ماندگاری او در پرسپولیس کار بسیار اشتباهی بود.

رهبری‌فرد:‌ گل‌محمدی باید جدا می‌شد/رفیق بازی یعنی یک استقلالی مدیر پرسپولیس شود

کاپیتان سال‌های دور پرسپولیس با اشاره به رویکرد مربیان به تیم‌های پایه گفت: ما فقط ادای فوتبالی‌ها را درمی‌آوریم. نه تنها گل‌محمدی بلکه هیچ مربی در ایران به پایه‌ها توجهی ندارد. اگر اینطور پیش برود بهتر است آکادمی‌ها تعطیل شوند و اجازه دهند همین مدارس فوتبال با لابی‌ کار را پیش ببرند. همه می‌دانند که اگر در آکادمی‌ها تغییر ایجاد کنند، می‌توانند مثل تیم‌های اروپایی منبع مالی بسیار خوبی برای باشگاه‌شان بسازند. مگر بازیکنان بزرگ در ‌تیمی مثل بارسلونا از کجا می‌آیند؟ یعنی ما در این همه سال نتوانستیم یک دفاع راست از آکادمی‌ها انتخاب کنیم تا مشکل خط دفاع حل شود؟

رهبری فرد درخصوص وضعیت بازیکنان تیم‌های پایه گفت: مشکل در اصل ماجراست که در تیم‌های پایه نیز حق به حق دار نمیرسد. زمانی من و ادموند بزیک  از فوتبالیست‌های تمام کشور استعدادیابی بزرگی انجام دادیم که نهایتا بازیکنان فوق‌العاده‌ای را غربال کردیم که اکثرا حتی کفش مناسب هم نداشتند اما به علت فقدان امکانات رفاهی برای بازیکنان شهرستانی، گفتند که همه را کنار بگذاریم و در عوض مجبور به پذیرش عده‌ای بچه پولدار که استعداد نداشتند، شدیم. حتی یک نفر از طرف علی‌اکبر طاهری سفارش شد که با کفش کشتی آمده بود اما گفتند هرطور شده او را تایید کنیم. نهایتا تیممان در جدول دهم شد و هیچ کس هم نیامد بپرسد چرا این نتیجه را گرفتید.

رهبری‌فرد:‌ گل‌محمدی باید جدا می‌شد/رفیق بازی یعنی یک استقلالی مدیر پرسپولیس شود

رهبری‌فرد در خصوص وضعیت تیم امید پرسپولیس گفت: وقتی مدیرعامل پرسپولیس ۳۷۰ میلیارد از بورس دریافت می‌کند، انتظار داریم به جای خرج تمام این پول برای خرید بازیکنان، ۱۰ میلیارد هم در پایه‌ها هزینه کند. باید اصلاح اساسی انجام شود نه اینکه خصوصی سازی شود زیرا همه باشگاه‌های خصوصی نابود شدند. باید مدیران ۲۰ ساله انتخاب شوند و عملکردشان در باشگاه کاملا روشن باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران باید زیر نظر ارزیابی و نظارت درستی در طی قراردادبلند مدت قرار بگیرند و جابه‌جایی‌ها به علت روند اشتباه باشد نه کارنامه و نتیجه. درحال حاضر اصلا معلوم نیست که مدیران از کجا می‌آیند و چرا می‌روند و چرا همیشه فقط بدهی به‌جا می‌گذارند. اصلا انصاری‌فرد چرا سه بار رفت و آمد یا رضا درویش از کجا آمده که درحال حاضر به بزرگ‌ترین ضعف پرسپولیس تبدیل شده است. به جای پیشکسوتان بزرگ پرسپولیس از محسن خلیلی که بیشتر دوران فوتبالی‌اش در سایپا بوده را استفاده می‌کنیم یا از محمد محمدی که به وضوح اعلام می‌کند استقلالی است. چرا درویش رفیق بازی می‌کند و این افراد را روی کار آورده است؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها