|

چند خبر تازه از نقل و انتقالات پرسپولیس چهارشنبه 15 تیر

به زودی علیرضا ایراهیمی، مدافع میانی پرسپولیس از جمع شاگردان گل محمدی جدا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

آخرین اخبار نقل و انتقالات پرسپولیس حاکی از این است که یحیی گل‌محمدی دیگر برنامه‌ای برای خرید امید نورافکن یا مذاکره بیهوده با سپاهان ندارد همچنین فسخ قرارداد یکی از بازیکنان پرسپولیس آماده شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از از راهبر معاصر؛ باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که یحیی گل‌محمدی دیگر برنامه‌ای برای خرید امید نورافکن یا مذاکره بیهوده با سپاهان ندارد.

این روزها به نظر می‌رسد مدافع چپ ملی پوش سپاهان پس از خرید میلاد زکی پور خواهان بازی در پُست تخصصی اش در سال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

درخبرها داشتیم امید نورافکن مدافع سپاهان که در دو ماه اخیر شایعات مختلفی درباره جدایی‌اش از این تیم مطرح شد، خواهان افزایش مبلغ قراردادش شده است. این در حالی است که نورافکن چند پیشنهاد اروپایی هم دارد و بی‌میل نیست که سپاهان را ترک و در خارج از کشور بازی کند.

نورافکن در حالی این خواسته را مطرح کرده است که افزایش چشمگیر مبالغ قراردادها برای فصل بعد، برخی بازیکنان لیگ برتری را به این فکر انداخته که مبلغ قراردادشان با باشگاه‌های خود را افزایش دهند.

با همه این تفاسیر امید نورافکن هنوز یک سال دیگر با باشگاه سپاهان قرارداد دارد و شکی وجود ندارد باشگاه اصفهانی به این راحتی اجازه جدایی به او را نخواهد داد.

فسخ قرارداد یکی از بازیکنان پرسپولیس آماده شده تا این بازیکن به زودی از جمع سرخپوشان جدا شود.

در بحث نقل و انتقالات مشخص شد که کادرفنی پرسپولیس برخی از بازیکنان فصل گذشته را نمی‌خواهد و این موضوع باعث شد تا چند بازیکن از جمع سرخپوشان جدا شوند.

درباره بازیکنان خارجی اما وضعیت فرق می‌کرد چرا که پرسپولیس محدودیت استفاده از بازیکنان خارجی را داشت و مثل سایر تیم‌های لیگ برتری فقط تعداد محدودی از بازیکنان خارجی را می‌تواند در لیست خود داشته باشد.

بعد از حضور گئورگی گولیسیانی در پرسپولیس و احتمال حضور کاسیانو در جمع سرخپوشان، حالا خبر می‌رسد که یکی از بازیکنان خارجی فصل گذشته از پرسپولیس کنار گذاشته خواهد شد. وحدت هنانوف در تمرینات پرسپولیس حاضر است و از طرفی قرار است شرزود تمیروف به پرسپولیس برگردد.

به همین دلیل منوچهر صفروف دیگر بازیکن تاجیکستانی از جمع سرخپوشان جدا خواهد شد و به تیم دیگری خواهد رفت. فسخ قرارداد صفروف حاضر شده و این بازیکن قرار است این فسخ قرارداد را امضا کند تا به صورت رسمی از پرسپولیس جدا شود.

پرسپولیس در شرایطی قلب خط دفاعی‌اش را تمدید کرده که این مسئله ممکن است در ادامه مسیر دردسرساز شود.

پرسپولیس شروع بسیار طوفانی در بازار نقل و انتقالات داشته و در بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر، تا به اینجا، بهترین عملکرد را از خود به جا گذاشته است. این تیم دست به تغییرات گسترده‌ای در خط دفاعی زده و با جذب علیرضا بیرانوند برای خط دروازه و سه مدافع دیگر به نام‌های مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی و دانیال اسماعیلی‌فر، فعالیت زیادی در خط دفاعی نشان داده است.

خریدن دو مدافع میانی جدید، درحالی که این تیم پیش از این 5 مدافع در این پست داشته هم از آن دست اقداماتی است که بحث‌های فراوانی را به همراه داشته است. پرسپولیس در فصل گذشته برای بازی در این پست سیدجلال حسینی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، وحد هنانوف و علیرضا ابراهیمی را در ترکیب داشت. حالا با وجود آنکه سیدجلال به کادرفنی اضافه شده است، این تیم دو بازیکن جدید برای این پست خریده تا ترافیک شدیدی در خط دفاع میانی این باشگاه با حضور 6 بازیکن شکل بگیرد.

در واقع یحیی گل محمدی در حال حاضر پورعلی‌گنجی، گولسیانی، نعمتی، فرجی، هنانوف و ابراهیمی را در اختیار دارد و در بهترین حالت ممکن، از ۲ نفر از این چهره‌ها می‌تواند در قلب خط دفاعی بازی بگیرد. این درحالی است که پرسپولیس قصد استفاده از سیستم ۲-۴-۴ را داشته باشد وگرنه در فرمی دیگر شاید بتواند تا ۳ نفر از مدافعان مذکور بهره ببرد. به هر روی آنچه که مشخص است، برخلاف شایعات اولیه، علیرضا ابراهیمی هم در تمرینات باشگاه حاضر شده و چالش خط دفاعی پرسپولیس آنهم برای بازی در یک پست، می‌تواند تبدیل به یکی از دردسر‌های تلخ و شیرین یحیی در ادامه مسیر شود.

زوج خط دفاعی‌ پرسپولیس مشخص شد

به نظر می‌رسد مربی پرسپولیس انتخابش را برای پست دفاع وسط کرده است.

 پرسپولیس فصل ناامیدکننده‌ای را از نظر دفاعی پشت سر گذاشت و در حالی وارد بازار نقل و انتقالات شد که یحیی دستور تغییر هر پنج عنصر دفاعی تیمش را داده بود و باشگاه نیز موفق شد ۵ بازیکن در این منطقه به خدمت بگیرد.

با این حال تراکم بازیکن در پست دفاع مرکزی، سرگیجه عجیبی را برای یحیی گل‌محمدی به وجود آورده، اما به نظر می‌رسد اولویت او برای زوج دفاع وسط، دو بازیکن جدیدش باشند.

مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی در تمرین روز گذشته نیز کنار یکدیگر حضور داشتند و یحیی گل‌محمدی از آن‌ها خواسته بود تا در تمرینات بدنسازی و آمادگی جسمانی، بیشتر کنار هم باشند.

البته در طول بازی درون‌تیمی یحیی گولسیانی و پورعلی را در دو تیم متفاوت کنار علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی قرار داد، اما شانس آن‌ها برای حضور فیکس در لیگ بیست و دوم بیشتر از سایرین است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها