|

الکساندر نوری گزینه سرمربیگری استقلال کیست؟

در روزهای گذشته نام الکس نوری بیش از هر اسم دیگری برای جانشینی فرهاد مجیدی شنیده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

الکساندر نوری متولد ۲۰ آگوست سال ۱۹۷۹ سرمربی ۴۲ ساله ای است که آخرین بار در تیم کاوالا یونان هدایت این تیم را در دسته دوم فوتبال این کشور به مدت ۱۵ هفته برعهده داشت. سه برد، ۷ تساوی و ۵ باخت طی ۱۵ هفته سرمربیگری این مربی در تیم کاوالا یونان آخرین دستاورد وی در بحث مربیگری بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از صدآنلاین؛ البته الکساندر نوری سابقه هدایت تیم های دیگری مثل وردربرمن در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ و هرتابرلین در سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ را هم در کارنامه مربیگری اش دارد.

اما نکته جالب توجه در رابطه با این مربی دوملیتی این است که او پدری ایرانی تبار متولد شهر رشت دارد و پس از مهاجرت پدرش به کشور آلمان با یک خانم آلمانی ازدواج کرده است.

الکساندر نوری سرانجام در شهر "بوکستوده" در ایالت "نیدرزاکسن" در کشور آلمان چشم به جهان می گشاید. جالب توجه است که این مربی متاهل است و دو فرزند دختر و پسر هم دارد. نام فرزند دختر الکساندر نوری "مینو" و پسرش "آریان" است.

نوری اهمیت زیادی به تبار ایرانی اش می دهد و معتقد است باید نام فرزندانش ایرانی باشد.

اما نکته جالب تر از این، قرار گرفتن نام باشگاه استقلال در فهرست تیم هایی است که الکساندر نوری هدایت آنها را برعهده داشته است. در صفحه بین المللی ویکی پدیا الکساندر نوری و از ساعاتی پیش، نام استقلال به عنوان تیمی که نوری در سال ۲۰۲۲ هدایت آن را در دست خواهد گرفت به اسامی قبلی تیم ها اضافه شده است.

اسم استقلال در ویکی پدیای نوری ثبت شد/ گزینه دو ملیتی جانشینی فرهاد مجیدی را بهتر بشناسید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها