|

همه چیز درباره الاتحاد کلبا تیم جدید فرهاد مجیدی

باشگاه الاتحاد کلبا امارات جدیدترین ماجراجویی فرهاد مجیدی برای اثبات شایستگی‌های خود است.

لینک کوتاه کپی شد
1

باشگاه الاتحاد کلبا امارات جدیدترین ماجراجویی فرهاد مجیدی برای اثبات شایستگی‌های خود است. تیمی که در میانه فصل 2020-2019 هدایتش به خورخه داسیلوا اروگوئه‌ای سپرده شد اما در پایان لیگ به دلیل برآورده نشدن توقعات به سراغ لژیونر اسبق فوتبال ایران در کشور امارات یعنی مجیدی 45 ساله رفتند که در دوران بازی سابقه حضور موفق در تیم‌های الوصل، العین، الاهلی و النصر را در کارنامه خود می‌بیند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرهیختگان؛ این باشگاه 50 ساله در سال‌های اخیر بین سطح دوم فوتبال امارات و سطح نخست آن در رفت و آمد بوده و بزرگ‌ترین افتخار این باشگاه زردپوش در سال‌های اخیر 3 قهرمانی در لیگ سطح دوم امارات در فصول 2010-2009، 2012-2011 و 2014-2013 بوده است.

این تیم که رقابت‌های خود را در ورزشگاه 8500 نفری شهر کلبا برگزار می‌کند بعد از برگشت در فصل 2019-2018 به سطح فوتبال اول این کشور حوزه خلیج‌فارس به ترتیب با کسب رتبه‌های یازدهم، یازدهم، هشتم و دهم به حضور بین بزرگان فوتبال این کشور مثل العین، الجزیره، شارجه، الوحده و شباب الاهلی تداوم بخشید و امیدوار است با مجیدی به رتبه بهتری دست یابد. عملکرد فصل گذشته ببرهای فوتبال امارات رقم زدن 6 برد، 10 تساوی، 10 شکست، 32 گل زده، 38 گل خورده و 5 کلین‌شیت بود.

این تیم که همواره جزء تیم‌های متوسط و ضعیف امارات بوده در سال‌های اخیر با اتکا به پنیل ملاپا توگویی که در رزومه خود بازی در بوخوم، مونیخ 1860، هافنهایم، بروسیا، مونشن گلادباخ، نورنبرگ، دینامو درسدن آلمان، ونلو هلند و تیم ملی توگو را می‌بیند خاطرات تلخ گذشته را به دست فراموشی سپرده است.

این بازیکن 31 ساله که سابقه رویارویی با تیم ملی ایران را نیز دارد تا تابستان 2023 با الاتحاد کلبا قرارداد دارد که قطعا این موضوع او را به یکی از افراد اصلی مجیدی برای موفقیت در تجربه جدیدش تبدیل می‌کند. یکی دیگر از بازیکنان موثر این تیم ویلدر کارتخانا پرویی است که در رزومه خود بازی در جام‌جهانی 2018 روسیه مقابل استرالیا و عضویت در تیم فعلی پرو تحت هدایت ریکاردو گارکا را دارد. تیمی که در پلی‌آف صعود به جام‌جهانی 2022 قطر است.

او نیز مثل بازیکن توگویی یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده که همین موضوع شانس جدایی او در فصل جدید را به حداقل می‌رساند. آخرین بازیکن موثر این تیم روبرت زولج 30 ساله اتریشی است که سابقه بازی در هافنهایم، یونیون برلین، بوخوم آلمان و سالزبورگ اتریش را دارد و تابستان گذشته با قرارداد 2 ساله به عضویت این تیم در آمد.

با بررسی آمارها و شواهد به نظر می‌رسد مجیدی در راهی قدم گذاشته که نسبت به تجربه پیشین مربیگری‌اش متفاوت‌تر و پرچالش‌تر است. او باید در فصل جدید با تیم‌های قدرتمندی رقابت کند که به دلیل ناکامی در فصل 2022-2021 به دنبال قطع روند قهرمانی العین هستند که همین موضوع منجر به حضور احتمالی مربیان موفقی همچون لئوناردو ژاردیم و روی ویتوریا روی نیمکت آنها خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی