|

پشت پرده شکست پروژه امباپه-مادرید فاش شد!

امباپه در کمال ناباوری تصمیم گرفت قرارداد خود را با پاریسی ها تمدید کند.

لینک کوتاه کپی شد

تصمیم نهایی بالاخره گرفته شد و کیلیان امباپه اعلام کرد که سه سال دیگر در پاری سن ژرمن می‌ماند. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛تا روز قبل از اعلام خبر تصمیم نهایی این بازیکن، نه باشگاه فعلی او و نه رئال مادرید نمی‌دانستند چه اتفاقی قرار است رخ دهد. او مدتی قبل با هر دو باشگاه به توافق رسیده بود و فایزه العماری، مادرش و یکی از نمایندگان، او روز جمعه این موضوع را تایید کرد. 

هیچ قراردادی به امضا نرسیده بود اما توافق شفاهی کاملی صورت گرفته بود. هر دو باشگاه آماده پرداخت 150 میلیون یورو به عنوان حق امضای قرارداد بودند و هر دو پذیرفته بودند که بخش اعظمی از حق انتشار تصاویر در اختیار او باشد. آنها همچنین آماده پرداخت دستمزد 40 میلیون یورویی بودند. 

روز جمعه پس از آخرین بازی این فصل رئال مادرید برابر رئال بتیس بود که فلورنتینو پرز، رییس این باشگاه، در رختکن برنابئو به بازیکنان خبر داد که امباپه به این تیم ملحق نخواهد شد. 

رئال مادرید از مدت‌ها قبل امیدوار به جذب این بازیکن فرانسوی در تابستان پیش‌رو بود و آنها از زمانی که این بازیکن با درخشش در موناکو به این تیم برای صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان 2017 کمک کرد از حضور او در تیم‌شان اطمینان داشتند. 

حتی وقتی امباپه در آن زمان پی اس جی را انتخاب کرد، نزدیکان او به رئال مادرید تاکید کردند که این بازیکن روزی به این تیم می‌پیوندد. 

اطلاعاتی که من و همکاران اسپانیایی‌ام از سمت رئال مادرید می‌شنیدیم حاکی از اطمینان کامل این باشگاه بود. آنها مطمئن بودند که همه چیز انجام شده و به قول او اعتماد داشتند. 

او از مدت‌ها قبل یکی از هواداران این باشگاه بود، از زمانی که کودک بود و پوسترهای کریستیانو رونالدو با پیراهن رئال مادرید را روی دیوار اتاقش داشت. 

بنابراین سوال بزرگ این است که چه تغییری رخ داد؟ 

انگیزه امباپه برای این تصمیم صرفا به خاطر پول نبود اما پول در این میان نقش مهمی را ایفا کرد. 

 

پی اس جی حدود یک ماه قبل در اقدامی برجسته پیشنهاد پرداخت مبلغی قابل توجه برای تمدید قرارداد دو ساله این بازیکن را ارائه کرد. 

این پیشنهاد آنها بود و همان زمان بود که امباپه علنا اعلام کرد که شرایط جدیدی در این معادله به وجود آمده است. خانواده او به مادرید برگشتند و پیشنهاد دریافت مبلغی مشابه از رئال مادرید را مطرح کردند. 

قهرمان اسپانیا اعلام کرد که حاضر به پرداخت این مبلغ است. آنها همچنین مذاکراتی را درباره حق تصاویر انجام دادند و رئال مادرید که همیشه تنها 50 درصد از حق تصاویر را در اختیار می‌گرفت، حاضر به درصد کمتر شد تا امباپه را برای پیوستن به این تیم متقاعد کند. 

یا حداقل این فکری بود که آنها می‌کردند. 

رسانه‌های فرانسوی در آن زمان مدعی شدند که شاید پی اس جی پیشنهادی فراتر از مبلغی برای امضای قرارداد ارائه کرده و بحث مواردی مطرح شد که رئال مادرید قادر به رقابت با آنها نبود (کنترل بیشتر روی تصمیمات ورزشی، قراردادهای آینده با قطر و غیره). 

پیشنهاد پی اس جی در این حد دراماتیک نبود چون این اتفاقی است که در هر حال برای ستاره‌های بزرگ رخ می‌دهد. آنها درخواست‌هایی در زمینه تغییر سرمربی و نقل و انتقالات بزرگ دارند، خصوصا در پی اس جی که تاثیر سرمربی بسیار کمتر از سایر باشگاه‌ها است. 

در حالی که پدر و مادر او نزدیک‌ترین مشاوران امباپه هستند و کارهای مربوط به او را با کمک دلفین ورهیدن، وکیل آنها، انجام می‌دهند، در نهایت اتخاذ تصمیم نهایی کاملا بر عهده خود این بازیکن قرار گرفت و تغییر قابل توجهی در این روند ایجاد شد. 

 

رابطه بین جام جهانی امسال قطر و مالکان قطری پی اس جی نیز اهمیت بسیاری داشت. فشار از سوی قطر به مقامات سیاسی فرانسه وارد شده و حتی امانوئل ماکرون، رییس جمهور این کشور، هم برای ماندن امباپه روی این بازیکن فشار آورد. 

مدت زمان زیادی نگذشته که منابع نزدیک به پی اس جی به من گفتند هیچ چیز در تصمیم او برای جدایی خللی ایجاد نمی‌کند. حتی وقتی صحبت از حضور زین الدین زیدان، یکی از اسطوره‌های او، به عنوان سرمربی پی اس جی شد هم گفته می‌شد که این اتفاق برای متقاعد کردن او در ادامه حضورش در پی اس جی کافی نیست. 

اما تمامی این موارد در عرض چند هفته گذشته تغییر کرد و بازیکنان پی اس جی کم کم متوجه شدند که او قصد دارد بماند.

از نقطه نظر صرفا فوتبالی، عاملی که امباپه ممکن است در نظر گرفته باشد احتمال برنده شدن توپ طلا در پی اس جی است. برای این که چنین اتفاقی رخ دهد، او باید فصلی بسیار درخشان با پی اس جی در لیگ قهرمانان داشته باشد، 10 گل یا بیشتر به ثمر برساند و جام قهرمانی این مسابقات را به دست آورد و بنابراین رقبایی چون کریم بنزما از رئال مادرید، ارلینگ هالند از منچسترسیتی و دوشان ولاهوویچ از یوونتوس را در پیش دارد. دریافت جایزه انفرادی در پی اس جی سخت‌تر است. 

اما شاید او روزی در برنابئو حضور پیدا کند. سن او معضل مهمی نیست چون 23 سال دارد و می‌داند که می‌تواند چند سال در پی اس جی بماند و به آنها برای فتح لیگ قهرمانان کمک کند، سپس به مادرید رفته و پنج یا شش سال در دوران اوجش را نیز در این تیم سپری کند. 

در حال حاضر، این که تلاش رئال مادرید برای جذب یک بازیکن که قرار بود به نماد اصلی این تیم پس از جدایی کریستیانو رونالدو در سال 2018 تبدیل شود به چنین جایی رسیده باعث شرمساری است، آنها باید این اتفاق را به نوعی برای هواداران‌شان توضیح دهند. 

پرز ماه‌ها از انجام این انتقال اطمینان داشت و انتظار برای جذب امباپه باعث شده بود که سرعت ترمیم این تیم در سایر پست‌ها کاهش پیدا کند.

ما احتمالا بار دیگر این موضوع را خواهیم شنید که این شرایطی است که رئال مادرید و سایر تیم‌های لالیگایی قادر به رقابت با آن و با باشگاه‌هایی که آنها را «باشگاه‌های دولتی» می‌خوانند نیستند (خاویر تباس، رییس لالیگا، هفته گذشته به این موضوع اشاره کرده بود). رئال مادرید سعی خواهد کرد اعلام کند که این باشگاه تمام توانش را برای جذب امباپه به کار گرفت. 

حالا که امباپه تصمیمش را گرفته، شاید به این فکر کنید که این اتفاق با استقبالی قابل توجه از سوی هواداران پی اس جی روبرو خواهد شد اما به یاد داشته باشید که آنها این فصل مهاجم اهل پاریس این باشگاه را هو کردند. 

البته که هواداران این موضوع را جشن خواهند گرفت اما ناهماهنگی در بیرون از این باشگاه به حدی است که پی اس جی باید کارهای بسیار بیشتری برای خشنود کردن هوادارانش انجام دهد. آنها هنوز باید تصمیمات بزرگی بگیرند، شاید سرمربی و مدیر فوتبال جدیدی پیدا کنند، هرچند امباپه رابطه بسیار خوبی با مائوریسیو پوچتینو، سرمربی فعلی، دارد. 

در حال آنها اقدامات کافی برای متقاعد کردن امباپه را انجام داده‌اند و امیدوار هستند که این موضوع بلندپروازی دیرینه آنها برای فتح لیگ قهرمانان را تسریع کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها