|

علیرضا جهانبخش در آستانه تاریخ‌سازی!

فاینورد در صورت برد در فینال لیگ کنفرانس اروپا فرصت حضور در کنار بزرگان اروپا را خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

فاینورد با صعود به فینال نخستین دوره از لیگ کنفرانس اروپا این فرصت را خواهد داشت تا به جمع ۵ تیم اروپایی که سابقه قهرمانی در ۳ جام معتبر اروپایی را داشته‌اند، اضافه شود.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از فوتبال 360؛ آن‌ها پیش از این قهرمانی در جام بین قاره‌ای(۱۹۷۰)، جام باشگاه‌های اروپا (1970-1969)، جام یوفا (1974-1973 و 2002-2001) و سوپرجام اروپا را در سال ۲۰۰۲ کسب کرده‌اند. تا به حال تنها یوونتوس، آژاکس، چلسی، منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ موفق شده‌اند قهرمانی در ۳ رقابت اصلی اروپایی را تجربه کنند. البته این در حالی است که جام «اینترسیتیز فیرز کاپ» که پیش از جام یوفا برگزار می‌شد، هرگز مورد تایید یوفا قرار نگرفت و قهرمان‌های آن رقابت‌ها از جمله بارسلونا در این لیست حضور ندارند.

یوونتوس، اولین تیم

بانوی پیر سال ۱۹۸۵ به نخستین تیمی بدل شد که قهرمانی در ۳ جام معتبر یوفا را کسب کرده تا پلاک افتخاری یوفا را دریافت کند. پس از بیانکونری، آژاکس (۱۹۹۲)، بایرن‌مونیخ (۱۹۹۶)، چلسی (۲۰۱۳) و منچستریونایتد (۲۰۱۷) این عنوان افتخاری را کسب کردند. این در حالی است که سال ۱۹۹۲، جوزپ لوییز نونیس، رئیس فقید بارسلونا ضمن اعتراض به یوفا اعلام کرد کاتالان‌ها نخستین باشگاهی بوده‌اند که قهرمانی در ۳ جام اصلی یوفا را تحربه کرده‌اند اما با توجه به اینکه «فیرزکاپ» به تایید یووفا نرسیده، این ادعا مورد پذیرش قرار نگرفت.

رئال مادرید رکورددار

رئال‌مادرید با کسب ۲۲ عنوان قهرمانی اروپایی از این حیث رکورددار به حساب می‌آید اما یوونتوس با قهرمانی در هر ۶ رقابت برگزار شده تحت نظر یوفا (جام باشگاه‌های اروپا/ لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا/لیگ اروپا، جام برندگان جام اروپا، سوپرجام اروپا، جام اینترتوتو و جام بین قاره‌ای) رکوردی جاودانه را به ثبت رسانده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها