|

رشید مظاهری به خودش باخت!

به نظر می رسد رفتارهای عجیب و غریب رشید مظاهری بیش از هر کس دامن خود او را می گیرد!

لینک کوتاه کپی شد

کسی نمی تواند انکار کند رشید مظاهری از لحاظ فنی یکی از بهترین دروازه بان های فوتبال ایران است ولی رفتار او طی فصول اخیر باعث شده نتوانیم آن رشید مظاهری با کیفیت را ببینیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در روزهایی که زمزمه پرسپولیسی شدن رشید مظاهری به گوش می رسید، او در نهایت پیراهن آبی استقلال را به تن کرد. در آن زمان گفته می شد رفتارهای یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس باعث شده رشید مظاهری به استقلال برود.

رشید مظاهری در استقلال کارش را خوب شروع کرد و خیلی زود توانست به خاطر عملکرد درخشانش بین هواداران استقلال جایگاهی پیدا کند ولی کم کم رفتارهای عجیب رشید مظاهری آغاز شد.

رشید مظاهری چند بار بعد از چند مسابقه به محمود فکری، سرمربی وقت استقلال کنایه زده بود و به قول معروف حتی در کارهای فنی هم می خواست دخالت کند!

رشید مظاهری یک بار گفته بود:

تفکرات حاج محمود فشار روی گلرها را زیاد کرده است!

بعد از یک بازی دیگر هم رشید این چنین از محمود فکری انتقاد کرده بود:

به نظرم ایشان باید کمی روی کارشان تمرکز کنند!

البته ماجرای رشید مظاهری در فصل گذشته به همین جا ختم نشد. در مقطعی رشید مظاهری با سعید عزیزیان، مربی دروازه بان های استقلال دچار تنش جدی شد، تنشی که درنهایت باعث شد عزیزیان از دروازه بان استقلال شکایت کند.

سعید عزیزیان مدعی بود رشید مظاهری در جریان یکی از تمرینات به او توهین بسیاری بدی کرده است!

رشید مظاهری و محمود فکری
رشید مظاهری و محمود فکری

وقتی استقلال به رشید نیاز داشت، مظاهری در تهران ماند!

رشید مظاهری با سرمربی بعدی استقلال یعنی فرهاد مجیدی هم به مشکل خورد و کم کم به یک نیمکت نشین تبدیل شد. البته در آستانه بازی با الهلال و در حالی که علیرضا رضایی به ویروس کرونا مبتلا شده بود و آبی ها به رشید مظاهری نیاز داشتند (در صورتی که سیدحسین حسینی هم کرونا می گرفت، استقلال عملا دروازه بانی نداشت) او قراردادش را فسخ کرد و با استقلال به آسیا نرفت.

رفتاری که به شدت باعث عصبانیت فرهاد مجیدی و هواداران استقلال شد.

رشید مظاهری البته مدتی بعد دوباره با آبی ها قرارداد امضا کرد ولی استقلالی ها در آن زمان می گفتند رشید مظاهری تمام دورهایش را زد و وقتی متوجه شد تیمی او را نمی خواهد، دوباره به استقلال برگشت.

رشید مظاهری و فرهاد مجیدی

رشید مظاهری، جواد نکونام را هم از خود راند!

در نیم فصل قرار بود چند جابجایی بین استقلال و فولاد انجام شود که آرش رضاوند، رشید مظاهری و صالح حردانی در آن دخیل بودند. در حالی که همه چیز تمام شده به نظر می رسید، ناگهان خبر آمد فولاد خوزستان از جذب رشید مظاهری عقب نشینی کرده و جواد نکونام اعلام کرده تحت هیچ شرایطی این دروازه بان را نمی خواهد.

در آن زمان نزدیکان باشگاه مدعی بودند رشید مظاهری شرط های عجیبی را برای جواد نکونام گذاشته و سرمربی فولاد هم با بیان اینکه دخالت در کارهای فنی به او مربوط نیست، از جذب این دروازه بان عقب نشینی کرده است. شایعه شده بود رشید مظاهری برای نکونام شرط گذاشته نباید شهاب گردان را بخرد و همین موضوع باعث شد نکونام قید جذب او را بزند.

رشید مظاهری و فرهاد مجیدی
رشید مظاهری

کنایه های ادامه دار به فرهاد مجیدی؛ شخصیت مربیگری!

رشید مظاهری در نیم فصل راهی سپاهان شد و ابتدا روزهای آرامی را پشت سر می گذاشت ولی بعد از اولین بازی اش برای زردپوشان اصفهانی با کنایه به فرهاد مجیدی گفت:

آدم لذت می برد در تیمی حضور دارد که فوتبال بازی می کند! بعد از چند سال لذت بردم.

البته این پایان کنایه های رشید مظاهری به فرهاد مجیدی نبود. در روزهایی که سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و رشید مظاهری در شش بازی هیچ کلین شیتی نکرد و باز هم از اولونگا گل خورد تا تعداد گل هایی که از این بازیکن خورده به عدد 8 برسد، نوار متلک پرانی هایش قطع نشد. وسط این شکست ها، بعد از پیروزی سپاهان مقابل پاختاکتور مظاهری دوباره کنایه وار گفت:

یک سرمربی علاوه بر عشق و علاقه، علم و دانش می‌خواهد و از همه مهم‌تر شخصیت می‌خواهد. آن‌که باید متوجه شود، متوجه می‌شود!

رشید مظاهری
رشید مظاهری

دشمن تراشی به سبک رشید مظاهری

واقعیت این است وقتی فضای هواداری استقلال را چند ماه قبل می دیدید تا مدت زمان زیادی بسیاری از نفرات حامی رشید مظاهری بودند و هنوز چند نمایش درخشان او در این تیم را به یاد داشتند ولی رشید مظاهری با مانور بیش از اندازه روی استقلال و کنایه به فرهاد مجیدی، حالا فضای هواداری را علیه خود کرده است.

دروازه بانی پستی است که تمرکز می خواهد و معمولا مربیان دروازه بان ها را از جنجال دور نگه می دارند. البته در گذشته دروازه بانانی در ایران وجود داشتند که این قاعده را می شکستند، جنجال راه می انداختند و با انجام چنین کارهایی نه تنها تضعیف نمی شدند بلکه روحیه شان بالاتر می رفت و به قول معروف انگیزه پیدا می کردند ولی عملکرد رشید مظاهری نشان می دهد او ظرفیت چنین کارهایی را ندارد و هر بار که جنجالی درست کرده، بازنده ماجرا خودش بوده است...

 اصلا لزومی ندارد وقتی شما در بازی های آسیایی به همراهی یک تیم دیگر هستید، ناگهان یاد سرمربی قبلی تان بیفتید و دوباره به او کنایه بزنید. این کار به جز ایجاد هجمه چه نفع دیگری دارد؟

رشید مظاهری از لحاظ فنی دروازه بان خوبی است ولی واقعیت این است کاری کرده که همه دشمن او شوند؛ از سرمربی و مربی دروازه بان هایش تا هواداران! او بی دلیل نقدهای منفی را سمت خود می آورد و خود را در معرض هجمه قرار می دهد و مساله این است که تجربه نشان داده ظرفیت پذیرش این همه نقد و هجمه را هم ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها