|

اشتباه عجیب باشگاه پرسپولیس در پرونده رادوشوویچ

باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب یکی از اسناد مورد ادعای پرداختی در دفاعیه را ارائه نکرده است.

لینک کوتاه کپی شد

پس از بررسی اسناد مالی باشگاه پرسپولیس و انتشار آن بر روی سایت کدال، مشخص شد ابراهیم شکوری معاون اجرایی سابق این باشگاه مبلغ ۷۹۲ میلیون تومان بدهکار است و باید این مبلغ را به حساب سرخپوشان بازگرداند. موضوعی که با اعتراض شکوری مواجه شد و وی مدعی است این مبلغ، هزینه سفر سرخپوشان در هند و پرداخت ۱۸ هزار یورو به رادوشویچ شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ پیگیری‌ها از باشگاه پرسپولیس اما نشان می‌دهد اسناد مورد اشاره ابراهیم شکوری در خصوص پرداخت ۱۸ هزار یورویی به رادو در باشگاه موجود نیست و حتی سرخپوشان در زمان ارائه توضیحات به فیفا در این پرونده، این سند را ارائه ندادند و پرداخت ۱۸ هزار یورو به این بازیکن در حکم صادره از سوی فیفا لحاظ نشده است.

ابراهیم شکوری که پس از انتشار بدهی ۷۹۲ میلیون تومانی روی سایت کدال، اسناد مربوط به پرداخت ۱۸ هزار یورو به رادوشویچ را در فضای مجازی (در تاریخ ۲۶ فروردین‌ماه) منتشر کرد، ۲۴ فروردین‌ماه نیز با حضور در باشگاه پرسپولیس این اسناد را به صورت حضوری به بخش مالی باشگاه پرسپولیس تحویل داده اما نکته مهم این است که ۱۸ هزار یوروی مورد ادعای شکوری، به دلیل عدم وجود مدارک و اسناد در باشگاه پرسپولیس در توضیحات ارائه شده سرخپوشان به فیفا در پرونده رادوشویچ  لحاظ نشده است. موضوعی که شاید در صورت ارائه، این مبلغ از حکم ۸۶۶ هزار یورویی رادو کاسته می‌شد.

شکوری تأکید کرده که اسناد را در زمان مقرر به باشگاه پرسپولیس تحویل داده و امکان دارد این مدارک گم شده یا مورد بررسی قرار نگرفته است. موضوعی که در اصل ماجرا یعنی عدم محاسبه پرداختی ۱۸ هزار یورویی در مطالبات رادوشویچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند و ضرر حدود ۵۴۰ میلیون تومانی را به سرخپوشان وارد کرده است.

با توجه به صدور حکم ۸۶۶ هزار یورویی علیه باشگاه پرسپولیس از سوی فیفا، این باشگاه قصد دارد پرونده رادوشویچ را به دادگاه عالی ورزش (CAS) ببرد اما با توجه به اینکه دادگاه CAS محل ارائه مدارک جدید نیست و صرفاً مدارک پیشین مورد بررسی قرار می‌گیرد، سرخپوشان شانسی برای ارائه مدرک ۱۸ هزار یورویی نخواهند داشت و به این ترتیب عملاً به دلیل عدم ارائه مدارک در زمان مقرر یا طبق ادعای شکوری گُم شدن آن، ضرری ۵۴۰ میلیون تومانی به پرسپولیس و بیت‌المال وارد شده است.

هرچند باید به این نکته نیز اشاره کرد که ۱۸ هزار یورو در حکم صادره ۸۶۶ هزار یورویی (حدود ۲۶ میلیارد تومان) رادو رقم چشمگیری نیست و همانطور که باشگاه پرسپولیس به دلیل غفلت مدیران سابق خود به پرداخت این مبلغ محکوم شده، احتمالاً ضرر ۵۴۰ میلیون تومانی نیز به آن اضافه خواهد شد و بازهم کسی پاسخگوی این اهمال نخواهد بود. موضوعی که به نظر می‌رسد حداقل یک‌بار برای همیشه باید نهادهای نظارتی به آن ورود کنند و تکلیف قراردادها و اتفاقات عجیب و پشت پرده در باشگاه‌ها مشخص شود.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها