|

بررسی ادعای علیرضا منصوریان بعد شکست برابر استقلال

منصوریان در 6 بازی از 8 برد این فصلش مالکیت توپ کمتری داشت؛ مثل بازی با پرسپولیس که فقط 37درصد مالک توپ بود.

لینک کوتاه کپی شد

به نظر می‌رسد که وسوسه فوتبال مالکانه همیشه همراه علیرضا منصوریان خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرتاک نیوز؛ او با اینکه با صنعت‌نفت آبادان نتایج قابل قبولی کسب کرده، اما هنوز از هر فرصتی استفاده می‌کند تا به جامعه فوتبال القا کند که تیمش مالکانه بازی می‌کند. آن هم در حالی که منصوریان برخلاف فوتبال مالکانه، فوتبال واکنش‌گرا را خیلی خوب پیاده‌سازی می‌کند. بهترین نتایج تیم‌های تحت هدایت علیرضا منصوریان، همان نفت تهرانی بود که ابزار منصوریان برای ارائه فوتبال واکنش‌گرا فراهم بود و با آن نتایج به استقلال هم رسید. 

دو راهی منصوریان در ارائه فوتبالی که مهارت دارد، یا فوتبال مالکانه، باعث شد که نتایجش در استقلال پایین‌تر از حد انتظار باشد. منصوریان این راه را در ذوب‌آهن و تراکتور هم ادامه داد و از موفقیت دور شد. تا اینکه در این فصل دوباره به مسیری برگشت که پیش‌تر تجربه موفقیتی با آن داشت. برای درک بهتر دلیل موفقیت منصوریان در آبادان، کافی است مقایسه‌ای بین نتایج این تیم و مالکیت توپ آن‌ها داشته باشیم.

آبادانی‌ها در این فصل 8 برد دارند که در 6 تا از این 8 مسابقه، مالکیت توپ کمتری از حریف داشتند. نفت با متوسط کمتر از 44 درصد مالکیت توپ در هر بازی، از آخر دومین تیم لیگ در ارائه بازی مالکانه است. نفت در تعداد و دقت پاس هم پایین‌ترین رتبه را بین همه تیم‌ها دارد. با اینکه منصوریان متوجه شده برای بازگشت به مسیر موفقیت باید به فوتبال واکنش‌گرا پناه ببرد، اما هنوز در صحبت‌هایش ماجرا را طور دیگری القا می‌کند. برای مثال او بعد از برد هفته قبل مقابل پرسپولیس مدعی شد؛ «اگر بخواهید پرسپولیس را ببرید باید به هیچ وجه عقب نکشید چون عقب کشیدن بلای بازی رفت را سر ما می‌آورد». منصوریان در حالی این ادعا را مطرح کرده که در بازی با پرسپولیس تیمش فقط 37 درصد مالکیت توپ داشت. 

منصوریان در بازی این هفته مقابل استقلال هم این ادعا را مطرح کرد. هر چند که عمده صحبت‌های او در کنفرانس مطبوعاتی به چالشش با فرهاد مجیدی مربوط می‌شد، اما دو مرتبه مدعی شد که تیمش در نیمه دوم فوتبال مالکانه داشت. این‌بار حق با علیرضا منصوریان است. آمار «متریکا» نشان می‌دهد که مالکیت توپ نفت در نیمه دوم بیشتر از استقلال بود. 

استقلال تا دقیقه 30 و زدن گل، 64 درصد مالکیت توپ داشت. اما بعد از آن نفت سوار بر بازی شد و توپ و میدان را در اختیار گرفت. اگر نیمه دوم را به 3 بازه 15 دقیقه‌ای تقسیم کنیم، در تمامی بازه‌ها مالکیت توپ نفت بیشتر از استقلال بود. البته باز هم تیم منصوریان در دقایقی که مالک توپ بود در خلق موقعیت ناکام بود و عقب‌نشینی دفاع حریف، فرصت گل زدن را از نفت گرفت. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها