|

هفت نکته مهم از بازی استقلال- صنعت نفت آبادان؛ استقلال، پرسپولیس می شود؟

استقلال صدرنشین مطلق لیگ، قبل از دربی برابر صنعت نفت قرار می‌گیرد که هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و پرسپولیس را مغلوب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

این بازی روز جمعه بیستم اسفند ماه از ساعت ۲۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ به بهانه این تقابل نکات مهم این مسابقه مرور شده است.

1- استقلال با ۵۱ امتیاز نه تنها در رتبه اول جدول لیگ است بلکه با فاصله بهترین عملکردی که تیمی تا پایان هفته بیست‌ویکم در تاریخ لیگ برتر داشته، به نام خود ثبت کرده است. فاصله ۶ امتیازی این تیم با پرسپولیس باعث شده تا خیال این تیم بابت حفظ جایگاه نخست آسوده باشد.

2- استقلال در ۶ بازی آخر خود به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم در ۶ بازی قبلی خانگی برنده شده است. صنعت نفت هم در ۶ هفته گذشته ۳ بار برنده شده، ۲ مرتبه با تساوی از زمین خارج شده و در یک مسابقه هم شکست خورده است.

3- استقلال با ۷ گل خورده، کمترین گل خورده را تا پایان هفته بیست‌و‌یکم در تاریخ لیگ برتر دارد. صنعت نفت هم در این هفته‌ها در کار دفاعی موفق بوده و در کنار استقلال با ۴ کلین‌شیت بهترین آمار را در نیم فصل دوم دارد. بر اساس آمار «متریکا»، استقلال در نبرد هوایی بهترین تیم لیگ است و در شوت، شوت در چارچوب، ترخ تبدیل شوت به گل و تکل موفق جزو ۳ تیم برتر لیگ است. صنعت نفت در تکل موفق و دقت شوت در زمره ۳ تیم برتر لیگ جای دارد و در مالکیت توپ، پاس و دقت پاس یکی از ۲ تیم ضعیف لیگ است.

4- استقلال تنها تیم بدون شکست لیگ است و در آستانه شکستن رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ لیگ برتر است. این تیم رکورد منحصر به فردی در این فصل دارد و تنها یک‌بار در این دوره از حریف عقب افتاده و گل اول بازی را دریافت کرده که بازی رفت مقابل صنعت نفت بود که با تساوی 1-1 به پایان رسید. صنعت نفت با دریافت ۳۸ گل از هیچ تیمی به اندازه استقلال در لیگ برتر گل نخورده است. صنعت نفت در ۹ تقابل آخر با استقلال در لیگ و جام‌حذفی موفق به پیروزی نشده است.

5- مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۴ بهترین بازیکن استقلال و دومین بازیکن برتر لیگ است. فرزین گروسیان که هفته گذشته چهره درخشان تیمش بود، با نمره ۶.۹۰ بهترین بازیکن صنعت نفت در این فصل است. کوین یامگا با ۱۰ گل بهترین گلزن استقلال و دومین گلزن فصل است. طالب ریکانی با ۵ گل در صنعت نفت بیشتر از هر بازیکن دیگری گل زده است.

6- جعفر سلمانی ستاره این روزهای استقلال، بازیکنی است که از صنعت نفت به فوتبال ایران معرفی شد. زبیر نیک‌نفس دیگر بازیکن استقلال است که سابقه بازی در صنعت نفت دارد. حسن بیت سعید هم از صنعت‌نفت، چند صباحی در استقلال توپ زده است. بازیکنان زیادی از استقلال، در استقلال یا سایر تیم‌ها شاگرد منصوریان بوده‌اند. حسین حسینی، ارسلان مطهری، روزبه چشمی، سعید مهری، عارف غلامی، محمد دانشگر، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور و وریا غفوری این بازیکنان هستند.

7- مهم‌ترین دغدغه استقلال در این بازی کمبود مهره در خط دفاعی است. این تیم که ۲ مدافع خود را به دلیل خدمت سربازی از دست داده است در این مسابقه روزبه چشمی را به خاطر محرومیت در اختیار ندارد و ممکن است محمد دانشگر برای این بازی آماده نشود. این تیم البته رافائل داسیلوا برزیلی را به تازگی جذب کرده و احتمالاً این بازیکن در نخستین روزهای حضور خود در این تیم به میدان برود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی