|

10+1 نکته مهم از بازی استقلال-فجر سپاسی که باید بدانید!

استقلال که این روزها از نظر نتیجه‌گیری در شرایط مطلوبی به سر می‌برد با فجرسپاسی دیدار خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

این مسابقه روز چهارشنبه ۴ اسفند از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ به بهانه این تقابل، نکات مهم این بازی مرور شده است.

1- استقلال با ۴۴ امتیاز صدرنشین مقتر لیگ است. این بیشترین امتیازی است که تیمی در تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته هجدهم کسب کرده است البته پرسپولیس به طور جدی استقلال را تعقیب می‌کند و آبی‌پوشان در صورت شکست ممکن است که رتبه نخست را از دست بدهند.

2- فجرسپاسی با ۱۴ امتیاز جزو تیم‌هایی است که خطر سقوط آن را تهدید می کند. این تیم در رتبه چهاردهم است و در صورت پیروزی ممکن است در رتبه سیزدهم قرار گیرد و با باخت احتمال دارد به رده پانزدهم سقوط کند.

3- استقلال در ۶ بازی اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم با ۵ پیروزی متوالی پا به این مسابقه می‌گذارد. آبی‌پوشان در ۱۰ بازی قبلی خود به ۹ پیروزی دست یافته اند. فجرسپاسی در ۶ هفته اخیر ۳ پیروزی و ۳ تساوی نصیبش شده است. این تیم ۱۳ هفته است که طعم برد را نچشیده  و در ۵ بازی قبلی خارج از خانه متحمل شکست شده و در ۶ دیدار بازی قبلی که میهمان بوده گل نزده است.

4- استقلال که هم صاحب بهترین خط حمله و دفاع لیگ است، بر اساس آمار «متریکا»، در شوت، نرخ تبدیل شوت به گل و نبرد هوایی جزو ۳ تیم برتر لیگ است. فجرسپاسی با ۷ گل زده بدترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. بازی‌های این تیم کم‌گل‌ترین بازی‌های لیگ امسال بوده است. فجرسپاسی در شوت، شوت در چارچوب و دریبل موفق بدترین تیم لیگ است.

5- استقلال تنها تیم بدون باخت این فصل است. این تیم در صورتیکه بتواند این رکورد رویایی خود را ادامه دهد رکورددار تاریخ لیگ برتر خواهد شد و اولین تیمی خواهد شد که در ۱۹ بازی ابتدایی خود متحمل شکست نشده است. دیدار رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک- یک به پایان رسید. استقلال در ۹ مصاف قبلی با فجر در لیگ و جام حذفی نباخته است.

6- استقلال و فجرسپاسی در لیگ برتر ۲۵ بار با هم دیدار داشتند. فجرسپاسی با ۱۲ شکست مقابل استقلال به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته است و با دریافت ۴۴ گل از هیچ تیمی بیشتر از این گل نخورده است. فجرسپاسی اولین تیمی است که در این فصل به استقلال گل زد و برابر این تیم امتیاز گرفت.

7- سیاوش اکبرپور که سابقه بازی برای هر دو تیم را دارد با ۶ گل بهترین گلزن تقابل دو تیم است. پس از اکبرپور، فرهاد مجیدی سرمربی فعلی استقلال قرار دارد که ۵ گل زده است. کوین یامگا و سیروان قربانی، گلزنان بازی رفت دو تیم هستند.

8- مهدی مهدی‌پور با نمره ۷.۲۶ نه تنها بهترین بازیکن استقلال بلکه بهترین بازیکن این فصل از لیگ است. ایمان صادقی با نمره ۷.۰ بهترین بازیکن فجرسپاسی است. کوین یامگا با ۸ گل بهترین گلزن استقلال است. حسین مهربان در فجرسپاسی با ۲ گل زده بیش از هر بازیکن دیگری گل زده است.

9- بزرگترین دغدغه فرهاد مجیدی برای این بازی، غیبیت مدافعان میانی است. محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی که وضعیت خدمت سربازیشان مشخص نشده است قادر به همراهی استقلال در این بازی نخواهند بود. محمد دانشگر هم به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهد بود. علاوه بر این وریا غفوری کاپیتان استقلال، توسط کادر فنی در اختیار باشگاه قرار گرفته و در این بازی حضور نخواهد داشت. ابوالفضل جلالی، دیگر بازیکنی است شرایط حضور در این بازی را ندارد.

10- دو تیم در طول تاریخ خود بازیکنان مشترک زیادی داشتند. در حال حاضر، آرمان رمضانی و محمد دانشگر از استقلال بازیکنانی هستند که سابقه بازی برای فجرسپاسی در لیگ برتر را دارند. دانشگر زمانی در فجرسپاسی بازی کرد که علی اصغر کلانتری سرمربی فعلی این تیم هدایت نماینده شیراز را بر عهده داشت.

11- رضا عادل داور این مسابقه خواهد بود. عادل در این دوره تنها ۲ قضاوت داشته که یک مسابقه برای فجرسپاسی بود که مقابل تراکتور به تساوی یک- یک دست یافت. این داور در دوران داوری خود یک بازی برای استقلال سوت زده که فصل گذشته استقلال برابر ذوب‌آهن مغلوب شد.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها