|

معجزه یا ریسک؟ آل کثیر چطور به این سرعت به تمرین بازگشت؟

عجیب نیست که عیسی بدون رباط صلیبی هم شرایط بازی داشته باشد و با تقویت عضلات چهارسر ران خود آماده بازی شده باشد

لینک کوتاه کپی شد

عیسی آل کثیر که از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده بود در کمتر از یک ماه به شکل باورنکردنی قصد بازگشت به تمرینات تیم را دارد. اما او چطور به این سرعت بهبود پیدا کرد؟

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرورزشی؛ پرسپولیس در روز ۱۸ دی ماه در مشهد به مصاف پدیده رفت. شاگردان گل محمدی در این بازی متوقف شدند اما خبر بد تری هم وجود داشت و عیسی آل‌کثیر از ناحیه زانو دچار آسیب شد. آسیب دیدگی عیسی شدت زیادی داشت و قرار شد عیسی در تهران MRI بدهد تا تکلیف مشخص شود.

مرحله اول آزمایشات موفقیت آمیز نبود. دکتر حقیقت بعد از اولین عکس برداری از زانو آل‌کثیر در تاریخ ۲۰ دی ماه مدعی شد میزان تورم قدرت تشخیص را پایین آورده و منتظر عکس برداری جدید هستیم.

فردای آن روز دوباره عیسی MRI داد تا تشخیص نهایی داده شود. بعد از سه روز آسیب دیدگی تورم کاهش یافته و می‌شد نتیجه گیری کرد. دکتر حقیقت بعد از آزمایش دوم نظر خود و همکارانش را این گونه بیان کرد: «طبق تشخیص کمیسیون پزشکی رباط صلیبی زانو عیسی آل‌کثیر پاره شده و نیاز به عمل جراحی دارد. این بازیکن حداقل ۶ ماه از میادین دور است و نیم فصل دوم را از دست خواهد داد.»

بعد از اعلام رسمی کادر پزشکی پرسپولیس تلاش کرد تا جانشینی برای آل‌کثیر پیدا کند. حتی تا همین چند روز پیش هم مهدی عبدی دیگر مهاجم پرسپولیس در مصاحبه ای عنوان کرد نیاز به یک یا دو مهاجم دیگر داریم تا جای آل‌کثیر پر شود. در گیر و دار پیدا کردن جانشین برای عیسی، ناگهان این بازیکن ویدئویی منتشر کرد که شرایط مساعدی برای حضور در تمرینات تیم دارد. عیسی تنها کمتر از یک ماه بهبود یافته و می‌خواهد به تیم باز گردد اما چطور او به این سرعت خوب شد؟

برخی دکترها مدعی هستند دستگاه‌های MRI در ایران دقت لازم را ندارند و سطح کشیدگی و پارگی رباط صلیبی را نمی‌شود با دقت تشخیص داد. مربی بدنساز عیسی هم بر همین باور است و می‌گوید زانو او دچار پارگی رباط صلیبی نشده و تنها یک کشیدگی رخ داده است. مربی بدنساز عیسی مدعی شده زانو عیسی حالت لقی ندارد و مصدومیت او نمی‌تواند پارگی رباط باشد. خفیف‌ترین کشیدگی رباط صلیبی نیاز به دو تا چهار هفته استراحت دارد. عیسی درکمتر از سه هفته تمریناتش را شروع کرد و خود این امر بسیار مشکوک است. مصدومیت عیسی به نظر جدی تر بود و نیاز به استراحت بیشتری داشت. برای درمان رباط صلیبی پاره حتما باید عمل جراحی کنید. البته درمان سنتی و روش تزریق پلاکت خون غنی شده هم وجود دارد اما تضمینی برای درمان قطعی نیست و احتمال بروز آسیب مجدد بسیار زیاد است.

نکته دیگری را هم باید اشاره کنیم که بدون رباط صلیبی هم می‌شود دوید و حتی فوتبال بازی کرد اما زانو در اختیار شما نیست و ممکن است هماهنگی عصب و عضله را از دست بدهید و در دقایق پایانی بازی که خسته هستید کار بسیار دشوار می‌شود. در گذشته بازیکنان زیادی بدون رباط صلیبی و با آمپول و دارو فوتبال بازی می‌کردند و نمونه آن هم پیشکسوت فوتبال ایران حسن روشن است ولی در فوتبال مدرن و فشار زیاد بازی‌ها چنین کاری ریسک به حساب می‌آید و احتمال تشدید مصدومیت هم زیاد است. عیسی بدن ترکه‌ای و روی فرمی دارد. بسیار دونده است و از نگاه وحید امیری دونده ترین مهاجمی بوده که در فوتبال دیده است. آل‌کثیر با انگشت شکسته در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده و نشان داده چقدر توان تحمل درد را دارد.

عجیب نیست که عیسی بدون رباط صلیبی هم شرایط بازی داشته باشد و با تقویت عضلات چهارسر ران خود آماده بازی شده باشد ولی در نهایت باید عمل کند و دیر یا زود گرفتار این مشکل خواهد شد. او تنها در شرایطی اجازه بازی خواهد داشت که آخرین MRI او توسط باشگاه گرفته و شواهد بهبود در عکس برداری جدید رویت شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها