|

چند خبر مهم از نقل و انتقالات باشگاه استقلال 6 بهمن

گزینه داخلی مور نظر مجیدی زود مشخص شد که علیرضا کوشکی هافبک هجومی و مهاجم جوان تیم پیکان و صالح حردانی مدافع فولاد خوزستان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پیش از بازی با مس رفسنجان  تاکید کرد که برای نقل و انتقالات نیم فصل  به دنبال دو بازیکن خارجی از جمله یک بازیکن آسیایی و همچنین دو بازیکن لیگ برتری است.

2 گزینه داخلی مور نظر فرهاد مجیدی خیلی زود مشخص شد که علیرضا کوشکی هافبک هجومی و مهاجم جوان تیم پیکان و صالح  حردانی وینگر و دفاع راست فولاد خوزستان هستند. درباره گزینه های خارجی فرهاد مجیدی برای خط هافبک و بخش هجومی استقلال هم از یک بازیکن برزیلی نام برده می شود.

ژان کارلوس ویسنته هافبک تهاجمی نائوچیکو برزیل یکی از اهداف نقل و انتقالاتی استقلال است. پس از آنکه روز گذشته رسانه های برزیلی از رد شدن پیشنهاد 500 هزار دلاری آبی ها برای جذب این بازیکن خبر دادند، حالا هلیو دوس آنخوس سرمربی نائوچیکو از تمایل این بازیکن برای پیوستن به استقلال خبر می دهد.

درباره گزینه آسیایی فرهاد مجیدی هم صحبت از صفا هادی هافبک تیم23 ساله تیم ملی عراق و باشگاه نیروی هوایی عراق است.

هادی با  سابقه بازی در تیم های الشرطه و الزوراء عراق و همچنین سووتوف سامارا در لیگ برتر روسیه ، در پست هافبک دفاعی بازی می کند و توانایی و سابقه بازی در هافبک میانی و هافبک راست را هم دارد. 

هادی در فصل 2020-2021  در لیگ روسیه حضور نا موفقی داشت و دوباره به فوتبال عراق برگشت. ارزش این بازیکن در ترانسفر مارکت چندان بالا نیست و فقط 200 هزار یورو قیمت گذاری شده است. صفا هادی سابقه بازی در تمام تیم های ملی رده پایه عراق را دارد. این بازیکن 178 سانتی متری از سال 2018 در تیم ملی اصلی یا همان بزرگسالان عراق بازی می کند و 35 بازی ملی و یک گل ملی در کارنامه اش  دارد.

نکته جالبی که درباره صفا هادی وجود دار این است که در لیگ های هجدهم و نوزدهم که وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی سرمربی استقلال بودند هم نامش به عنوان گزینه مورد نظر استقلال مطرح شد. باید دید حالا که برای سومین بار این هافبک جوان عراقی به استقلال لینک شده سرانجام پیراهن آبی را بر تن می کند یا خیر؟

پیش از این هم گفته می شد که یک هافبک عراقی و یک هافبک ازبکستانی مدنظر کادرفنی استقلال قراردارد که هنوز نام گزینه ازبک مشخص نشده است. بسیار جالب است که غیر از بازیکن برزیلی 3 گزینه دیگر مورد نظر کادرفنی استقلال 21 تا 23 سالخ هستند و جوانگرایی فرهاد همچنان ادامه دارد.

 اخیرا رسانه‌ها مدعی شده‌اند یک لژیونر برای ادامه رقابت‌های فصل بیست‌ویکم به جمع استقلالی‌ها اضافه خواهد شد و از اسامی‌ای مانند کاوه رضایی، سعید عزت‌اللهی صحبت به میان آمد؛ اما روز گذشته خبری درباره پیوستن علی کریمی در نیم‌فصل دوم به استقلال منتشر شد. این درحالی است که فعلا در رابطه با تمایل برای جذب این بازیکن که تحت قرارداد با کایسری‌اسپور ترکیه است هنوز خبر رسمی و حتی گمانه‌زنی‌ای ازسوی کادرفنی استقلال و شخص فرهاد مجیدی منتشر نشده است.

این روز‌ها دو هافبک دفاعی استقلال یعنی مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس نیز در اوج آمادگی و شرایط ایده‌آل به‌سر می‌برند و با وجود روزبه چشمی که او نیز در فصل جاری هر زمانی که کادرفنی به وی اعتماد کرده، از خوب‌های استقلال بوده به‌نظر نمی‌رسد استقلال در این نقطه از زمین با نقطه‌ضعف خاصی روبه‌رو باشد مگر اینکه کریمی برای یک پست دیگر یعنی بازیساز که اتفاقا در روز‌های واپسین حضور در استقلال نشان داد به یک بازیکن قابل در این پست تبدیل شده است، مدنظر کادرفنی باشد.

هافبک اسبق استقلال که فصل گذشته را در قطر سپری کرد درحالی که در پیش‌فصل گذشته شایعات زیادی درباره بازگشتش به فوتبال ایران شنیده می‌شد، ترجیح داد راهی سوپرلیگ ترکیه و تیم کایسری شود، اما در روز‌های ابتدایی شهریورماه در تمرینات این تیم دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه لگن شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و تا نیم‌فصل از میادین دور بود. این اتفاق باعث شد کایسری تصمیم به فسخ قرارداد با این بازیکن تا نیم‌فصل بگیرد و در قراردادی جدید، او را از ابتدای نیم‌فصل دوم دراختیار داشته باشد.

کریمی همچنین طبق گزارش برخی رسانه‌ها، قرارداد خود را بخشید و تنها هزینه درمانش را در این فاصله تا بهبودی دریافت کرد. این اقدام مورد توجه هواداران کایسری قرار گرفته و با تمجید رفتار این بازیکن ازسوی آن‌ها همراه شد. کریمی در روز آخر تابستان امسال در آلمان جراحی کرد. با همه این تفاسیر اگرچه این بازیکن هنوز به آمادگی صددرصدی نرسیده است، اما با طی‌شدن روز‌های آخر نقاهت، کم‌کم آماده حضور در میادین شده و احتمالا از اسفندماه مهیای حضور در میدان خواهد شد. کریمی فعلا تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده تا هرچه سریع‌تر آماده بازگشت به میادین شود.

آخرین اخبار باشگاه استقلال را در صفحه استقلال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها