|

از خود لیونل مسی بپرسید که چرا به من رای نداده است!

روبرت لواندوفسکی، گلزن لهستانی بایرن مونیخ، برای دومین سال توانست مرد سال فیفا شود.

لینک کوتاه کپی شد

روبرت لواندوفسکی با وجود ناکامی در کسب توپ طلای 2021، هم‌چون سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن مرد سال 2021 فیفا برگزیده شد و دوباره جایزه دِبست را برد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ روبرت لواندوفسکی پس از کسب جایزه دِبست در یک کنفرانس خبری پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران شد:

بابت تبریک‌ها و حمایت‌هایتان ممنونم. خیلی خوشحالم که دوباره برنده این جایزه شدم. بردن جایزه بهترین بازیکن سال فیفا برای دو سال متوالی، برای من، هم‌تیمی‌هایم و کل باشگاه بایرن مونیخ خیلی ارزشمند است. جوایز انفرادی همیشه خاص هستند زیرا تعداد زیادی از مربیان و بازیکنان بزرگ، رای می‌دهند اما جام‌ها توسط بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تیم فتح می‌شود.

  • گلزن لهستانی بایرن مونیخ، در پاسخ به این سوال که چرا او در سه رای برتر لیونل مسی نبود، گفت:

می‌توانید از خودش بپرسید. فکر می‌کنم در مراسم رای‌گیری توپ طلا او به عنوان نفر دوم به من رای داد و این بار، رایش متفاوت بود. نمی‌توانم چیز بیش‌تری بگویم. من هم به عنوان نفر دوم به او رای دادم. لیونل مسی پس از بردن توپ طلا، صحبت‌هایی زیبا درباره من انجام داد و شنیدن این صحبت‌ها لذت‌بخش بود. با وجود رایی که مسی داد، بازهم باید از خودش دلیل انتخابی که داشت را بپرسید. این تصمیم او بوده و من باید به تصمیمش احترام بگذارم. من نباید از مسی عصبانی یا ناراحت باشم. 

  •  او در خصوص رای دادن به جورجینیو، مسی و کریستیانو رونالدو هم صحبت کرد:

همیشه بازیکنان تهاجمی نظرم را جلب می‌کنند اما دستاوردهای جورجینیو از نظرم خیلی ارزشمند بودند. باید در این رای‌گیری بی‌طرف بود. جورجینیو گل‌های مهمی‌ هم برای تیم‌هایش به ثمر رساند و یک سبک عالی از بازی را به نمایش گذاشت. درباره مسی و رونالدو هم نیازی به توضیح نیست چون آن‌ها همیشه کیفیتی عالی دارند.

  • لواندوفسکی در پاسخ به این سوال که چرا برنده توپ طلا نشد، گفت:

هر جایزه قوانین خودش را دارد. از نظر من وقتی سرمربیان و بازیکنان رای دهند، انتخاب آن‌ها اهمیت بیش‌تری دارند. 

  •  مهاجم بایرن مونیخ درباره وضعیت آینده‌اش در این تیم و تمدید قرارداد گفت:

وقتی در زمین عملکرد خوبی دارید، چندان فرقی ندارد که در تیم آ، بی یا سی باشید. من همیشه می‌خواهم بهترین عملکردم را نشان دهم و باقی چیزها صرفا گمانه‌زنی است. باید آرام و متمرکز بمانم. نمی‌خواهم چندان درباره چیزهای دیگری فکر کنم. همه رکوردهای گرد مولر به من کمک کردند تا پیش‌رفت کنم زیرا قصد من رسیدن به همه آن‌ها بود. اگر رکوردی برای شکستن باشد، من می‌خواهم آن را بشکنم. شکستن رکورد 365 گل گرد مولر برای بایرن مونیخ خیلی دشوار است و حتی در حال حاضر به آن فکر هم نمی‌کنم. قفسه جوایزم؟ خیلی سخت است که همه جام‌ها را نگه داشت اما این مشکلی شیرین برای من است. خوشحال می‌شوم هواداران بتوانند جوایز من را در موزه آلیانتس آرنا ببینند. مهم نیست جام‌ها کوچک باشند یا بزرگ، من همیشه جایی برای آن‌ها خواهم یافت. 

  •  ‌لواندوفسکی در خصوص زمان بازنشستگی‌اش هم صحبت کرد:

 پاسخ دادن به این سوال سخت است. هرروز بدنم را بهتر از قبل می‌شناسم. همیشه محدودیت‌هایی هست که باید به آن غلبه کرد و من این کار را انجام می‌دهم. شاید طی دو یا سه سال آینده بتوانم به این سوال پاسخ بدهم اما الان در 33 سالگی، خیلی احساس آمادگی می‌کنم.

  • برنده جایزه بهترین بازیکن فیفا درباره شایعات علاقه بایرن مونیخ به ارلینگ هالند گفت: 

من فرد صبوری هستم. فوتبال و بخش‌های تجاری‌اش را درک می‌کنم. هر دو طرف را درک می‌‌کنم. من آرام هستم و به خودم استرس نمی‌دهم چون هنوز یک سال دیگر با بایرن مونیخ قرارداد دارم. بازی کردن با هالند؟ اگر بتوانیم یک یا دو هفته با هم تمرین کنیم، آن‌گاه می‌توانم به این سوال پاسخ دهم. هالند بازیکنی متفاوت از من است. او بازیکنی عالی است و از دیدن بازی او و درخششی که در هر بازی بوندسلیگا دارد، خوشحالم. 

  •  ستاره 33 ساله باواریایی‌ها درباره مهم‌ترین سرمربیان دوران فوتبالش هم حرف زد:

خیلی خوش‌شانس بوده‌ام که همه سرمربیانی که با آن‌ها کار کرده‌ام، بزرگ و عالی بوده‌اند. کلوپ، گواردیولا، آنچلوتی، فلیک و حالا یولیان [ناگلزمان]. همه آن‌ها فوق‌العاده بوده‌اند؛ البته یوپ هاینکس را هم نباید از قلم انداخت. 

  • چه کسی می‌تواند از بایرن مونیخ در آینده جایزه دِبست را ببرد؟  

ما جوانان خیلی مستعدی داریم که روزی می‌توانند این جایزه را ببرند. هر کسی که هدفش این جایزه است، باید بارها و بارها خودش را ثبات کند و همیشه 100% توانش را به کار گیرد. سخت است به یک نفر خاص اشاره کرد زیرا این جایزه به عملکرد تیمی هم بستگی دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها