|

مجیدی باید بگوید ژستد ۱۴ میلیارد می‌ارزد یا نه

رودی ژستد

ایمان عالمی‌ بازیکن اسبق استقلال گفت: اگر بازیکنان استقلال بیشتر دقت می‌کردند نفت با تعداد گل‌های خورده بیشتری زمین را ترک می‌کرد.

لینک کوتاه کپی شد

برد قاطعانه استقلال در آخرین هفته دور رفت بیست و یکمین دوره لیگ برتر، این تیم را با ۳۵ امتیاز به عنوان قهرمان نیم فصل این دوره از مسابقات مشخص کرد.

به گزارش «شایانیوز»، ایمان عالمی‌ در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و نفت مسجد سلیمان همچنین عدم گلزنی مهاجم فرانسوی بلند قامت استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی استقلال در زمین مسجدسلیمان را چطور ارزیابی کردید؟

یک بازی بسیار زیبا بود. استقلال پس از مدت‌ها کاملاً با اقتدار بازی کرد و توانست با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه برنامه‌های تاکتیکی اش را به خوبی در زمین پیاده کند و با شایستگی به قهرمانی نیم‌فصل برسد. مطمئنم این تیم در نیم فصل دوم با جذب مهره‌های مورد نظرش در خط‌هافبک می‌تواند پس از سالها دوباره قهرمان لیگ برتر شود.

درباره حضور یامگا و گلزنی اش در خط حمله چه صحبتی دارید؟

قبلا هم گفته بودم که یامگاه بازیکن ۵۰ متر رو به جلو است. او می‌تواند فوتبالیستی خطرساز باشد که هم گل بزند و هم پاس گل بدهد که در این بازی هر دو را انجام داد. برنامه استقلال برای یامگا رسیدن به پشت دفاع چپ نفت مسجد سلیمان بود که به درستی این کار انجام شد و از همان نقطه به گل هم رسیدیم. چنین بازیکنی نباید دور از چارچوب باشد.

چرا ژستد باز هم جلوی دروازه توپ را به هوا زد؟

او بازیکن تاثیرگذاری است ولی شاید هنوز نتوانسته خودش را با وضعیت بازی در لیگ ایران هماهنگ کند.

انجام ۱۱ بازی در لیگ برتر ایران و حضور در ترکیب ثابت استقلال کافی نبود؟ آیا چنین بازیکنی ۱۴ میلیارد تومان ارزش دارد؟

این را کادر فنی استقلال باید بگوید که ۱۴ میلیارد ارزش داشته یا نه. ولی ما در همین تیم استقلال نفری مثل حسین‌زاده را داریم که هم ایرانی است و هم جوانتر و هم به مراتب تاثیرگذارتر کارکرده. ولی ژستد هم کار خودش را می‌کند و به خوبی در فضاها برای خودش و دیگران موقعیت به وجود می‌آورد.

ارسلان مطهری نمی‌توانست همین کارها را انجام دهد، در صورتی که با کمتر از نصف دقایق بازی ژستد، یک گل هم بیشتر از او زده است؟

ارسلان در ایران بازی کرده و با شرایط فوتبال ما آشناست. ضمن اینکه فشاری هم روی او وجود ندارد.

چه راهی برای از بین بردن چنین وضعیتی در ژستد پیشنهاد می‌کنید؟

شاید بعد از این همه فرصت دادن به ژستد حالا وقت آن رسیده که نیمکت نشین شود. شاید از این طریق تلنگری به این بازیکن بخورد و وقتی به عنوان بازیکن جانشین به میدان بیاید بیشتر در زدن ضربات آخر دقت کند. البته همه این‌ها به نظر کادر فنی استقلال برمی‌گردد چون ما در تمرینات نیستیم.

به نظر شما ضربه زبیر نیک نفس از خط رد شد؟

برد پرگل استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان اهمیت این موضوع را کمتر کرد. ولی به نظر من هم توپ نیک نفس از خط رد شد. گرچه فکر می‌کنم اگر بچه‌های تیم بیشتر دقت می‌کردند نفت با گل‌های بیشتری شکست می‌خورد.

حرف باقیمانده؟

به کادر فنی استقلال و بازیکنان این تیم تبریک می‌گویم که توانستند با اقتدار و رکوردزنی صدرنشین نیم فصل اول باشند. امیدوارم در نقل و انتقالات زمستانی خط‌هافبک تقویت شود و فکری هم به حال بازیکنان جایگزین بکنند.

چطور؟

چون ما دیدیم در همین مدت در نبود وریا، یامگا مجبور شد با این توان تهاجمی‌و توان گلزنی تقریباً نیمی‌از مسابقات را در پست‌هافبک و دفاع راست جای غفوری بازی کند چون مهره ای نداشتیم جای وریا بازی بدهیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها