|

آمار درخشان یامگا برای استقلال؛ کوین بالاتر از دیاباته!

کوین یامگا بهترین پنالتی‌زن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر شد.

لینک کوتاه کپی شد

 پس از آنکه استقلال دو پنالتی اول فصل خود را توسط وریا غفوری از دست داد به نظر می‌رسید که این تیم وضعیت نگران‌کنند‌ه‌ای در این فصل از نظر گل کردن پنالتی داشته باشد ولی کوین یامگا مهاجم فرانسوی استقلال که در این فصل به خدمت گرفته شد، دغدغه استقلالی‌ها را بابت پنالتی از بین برده است.

سبقت یامگا از دیاباته

شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی سابق استقلال خاطرات خوشی برای هواداران این تیم رقم زد. این بازیکن که بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال است، با گل کردن ۳ پنالتی بهترین پنالتی‌زن خارجی استقلال در لیگ برتر هم بود البته شماره ۷ پیشین استقلال، ۴ پنالتی هم در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا گل کرد. پس از جدایی دیاباته به نظر می‌رسید که خلا این بازیکن به سادگی پر نشود، کوین یامگا اما خیلی زود لااقل نشان داد از نظر پنالتی زدن چیزی از دیاباته کم ندارد.

یامگا پس از آنکه دروازه آلومینیوم اراک و فجرسپاسی را از روی نقطه پنالتی باز کرده بود توانست هر ۲ پنالتی کسب شده برابر مس رفسنجان را تبدیل به گل کند تا عنوان بهترین پنالتی‌زن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر را به خود اختصاص دهد. این اولین بار از لیگ پانزدهم بود که یک بازیکن استقلال در یک مسابقه بیش از یک پنالتی را تبدیل به گل می‌کند. کاری که آخرین بار امید ابراهیمی مقابل راه‌آهن موفق به انجام آن شده بود.

یامگا با این آمار در رده هشتم رکوردداران گل کردن پنالتی برای استقلال در تاریخ لیگ برتر جای گرفت. بین پنالتی‌زنان استقلال در لیگ برتر که رکورد ۱۰۰ درصدی در گل کردن پنالتی دارند تنها جواد نکونام با ۶ و محمد نوازی با ۱۱ پنالتی آمار بهتری از یامگا دارند.

موتور خاموش‌نشدنی یامگا

زمانیکه یامگا برای نخستین بار در این فصل برای استقلال پشت ضربه پنالتی ایستاد از آخرین پنالتی این بازیکن سال‌ها می گذشت ولی این بازیکن قبل از آن آمار فوق‌العاده‌ای در گل کردن پنالتی داشت. این بازیکن در لیگ جوانان ایتالیا و رقابت‌های سری سی این کشور ۶ بار پنالتی زده بود که هر ۶ پنالتی تبدیل به گل شده بود. استقلال که در این دوره تنها از مس رفسنجان تعداد پنالتی کمتری به دست آورده است، حضور پنالتی‌زنی مثل یامگا برای این نعمت بزرگی محسوب می‌شود. یامگا در حال حاضر با ۶ گل پس از گادوین منشا در رده دوم جدول گلزنان قرار دارد و از شانس‌های آقای گلی محسوب می‌شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی