|

پیش بینی کارشناسان مشهور فوتبال از نتیجه دربی 97

نظر کارشناسان درخصوص نتیجه بازی امروز استقلال و پرسپولیس

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شفقنا؛ پیش بینی نتیجه مسابقه، ستاره احتمالی دربی، پیشنهاد فنی به یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی و درنهایت اینکه مربیان دو تیم بهتر است با چه رویکردی به این نبرد وارد شوند، ۵ سوالی است که ۱۰ کارشناس ما در ادامه این مطلب به آنها پاسخ داده‌اند.

پیش بینی از نتیجه دربی: 

*جلال چراغپور: هیچ فوتبالی را نمی‌توان پیش بینی کرد، به دلیل اینکه متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته زیادی می‌توان تعریف کرد. در تعاریف آنالیز بعد از اینکه همه چیز آنالیز می شود، می گویند متغیرها قابل آنالیز نیستند. بعضی متغیرها اصلی هستند و بعضی وابسته به متغیر اصلی. به عنوان مثال هر داوری یک استایل سوت زدن خاص خودش را دارد و یک پیش قضاوتی دارد و یک متغیر مستقل است. متغیرهای وابسته به داور یکی این که داور یک تیم را ناقص بکند؛ مثلا شروع کند به اخطار دادن به یک تیم و آن تیم را از برتری خارج کند، یا با سوت‌های زیاد ترمز تیم را بکشد و موجب تغییر استراتژی یک تیم شود. مثلا من استراتژی پرس داشته باشم، ولی به دلیل عدم شناخت داور از چالش‌ها و برخوردهای زیادی که بازیکنان در این استراتژی دارند، داور ممکن است هر  برخوردی را خطا بگیرد و اگر من به عنوان مربی این را ببینم، استراتژی تیمم را تغییر می‌دهم. حالا تغییر استراتژی، متغیر وابسته است. الان شما بازی های اروپا را می بینید، اینقدر عمیق آوانتاژ می دهند که ما به عنوان یک تماشاگر فکر می کنیم داور اشتباه کرده است، ولی درنهایت می بینید فوتبال با عملکرد داوران چه سرعتی پیدا کرده است. جامعه جهانی برای کم کردن تاثیر متغیرها و متغیرهای وابسته، سعی کرده تکنولوژی را وارد کند. الان چون تکنولوژی نداریم هر خطایی ممکن است رخ بدهد، مثل بازی پرسپولیس و نفت آبادان که توپ توی دروازه رفت ولی داور ندید. داوری که فوتبال بازی نکرده باشد، خیلی از بازی ها نتیجه‌اش چیزی نیست که پایان بازی باید باشد. این نظر شخصی من است. این اول به این دلیل است که خودشان فوتبال بازی نکرده اند؛ منظور از فوتبال بازی کردن، حتما بازی کردن در سطح حرفه‌ای نیست، ولی باید حداقل در زمین‌های خاکی، دانشگاه، دسته سوم و … فوتبال بازی کرده باشند. دوم اینکه داوران ما برخلاف داوران روز دنیا، با تکنولوژی‌های نوین آموزش ندیده‌اند و به همین دلیل در مسابقات نمی توانند درست تشخیص بدهند. از آن طرف همین موضوع سبب می‌شود که خیلی راحت از فوتبالیست های حرفه ای گول بخورند. ما خودمان یک گول زدن حرفه ای داشتیم که الان در پرتغال فوتبال بازی می‌کند.

بهمن فروتن: من معتقدم بازی یک بر یک مساوی می‌شود. چون مانند این دربی در دنیا خیلی کم است و بازیکنان اول از همه می‌روند برای نباختن و چون ۲۲ بازیکن به زمین می‌روند تا نبازند، اگر قانون احتمالات را رعایت کنیم، با درصد زیادی احتمال مساوی زیاد است و چون در طول ۹۰ دقیقه بالاخره هر تیمی یک اشتباه می کند، فکر می کنم نتیجه یک بر یک مساوی می‌شود.

*مجید جلالی: به نظر مساوی. به هر حال این‌ها در شرایطی‌اند که نگران نباختن هستند و اقداماتی که می کنند هم در این جهت است. حالا ممکن است در جریان بازی یک صحنه باعث برو اتفاقاتی شود. البته سطح خلاقیت پرسپولیس در خط هافبک بیشتر است ولی احتمال می دهم بازی مساوی شود.

*سهراب بختیاری‌زاده: پیش بینی بازی دربی سخت است، چون شرایط کیفی هر دو تیم نزدیک به هم است و هر دو در شرایط خوبی به سر می‌برند. ضمن اینکه دو بازیکنان خوبی هم دارند. فکر می کنم استقلال این توانایی را دارد که مثل بازی های قبل موقعیت خلق کند و در این بازی باید از موقعیت‌هایش استفاده کند و اگر اینطور بشود، می‌تواند برنده بازی باشد. البته پرسپولیس کیفیت بهتری را در یکی دو هفته اخیر نشان داده و با توجه به اینکه پرسپولیس هم شانس دارد، چون به استقلال تعصب دارم و از نظر عقلانی هم فکر می کنم پتانسیل بردن دارد ، شانس برد را به استقلال می دهم.

*محسن خلیلی: به نظرم دو هیچ می بریم. به خاطر اینکه پرسپولیس بعد از چند هفته ناکامی در کسب امتیاز برگشته به همان نظم تاکتیکی و باور تاکتیکی و کم کم بازیکنان جدید هم در قالب تیم قرار گرفته اند و چون روح برد و شخصیت قهرمانی در تیم وجود دارد، پرسپولیس می تواند برنده باشد.

*پیروز قربانی: امیدوارم استقلال برنده باشد. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در یکی دو بازی اخیر شرایط هر دو تیم خوب بوده است ولی امیدوارم استقلال برنده این بازی باشد.

*محمدرضا مهاجری: پیش بینی که نمی‌توان کرد. این بازی قابل پیش بینی نیست، چون به نتایج بازی های قبل بازنمی‌گردد. این بازی شرایط خاص خودش را دارد. به نظرم هر تیمی از لحاظ روانی و انگیزشی تمرکز لازم را داشته باشد، می تواند امیدوار به پیروزی باشد. نتایج قبلی تجربه نشان می‌دهد که در نتیجه دربی بی تاثیر است.

*حمید درخشان: هر دو تیم در جدول شرایط خوبی دارند و به قهرمانی فکر می‌کنند و قطعا هم استقلال و هم پرسپولیس باید به این نکته توجه کنند که تیمی که هدفش قهرمانی است باید بازی برابر حریفان مستقیمش را پیروز شود و قطعا دربی یکی از بازی‌هایی است که تیم‌ها مقابل حریف مستقیمشان به میدان رفته‌اند. پس پیروزی در این مصاف پلی به سمت قهرمانی هم خواهد بود. هر تیمی که موقعیت هایش خوب استفاده کند مطمئنا برنده بازی خواهد بود. آنچه برای پیروزی در دربی اهمیت دارد خلق موقعیت است. بازیکنان باید این نکته یادشان باشد که در دربی فرصت‌های گلزنی معدود است و باید حواسشان را زیاد جمع کنند که نهایت استفاده را ببرند.

*امیدرضا رونخواه: پیش بینی که خیلی سخت است و فکر می‌کنم اگر این گونه سوال بپرسید که دلتان می خواهد کدام تیم برنده بازی باشد بهتر است. قطعاً دلم می خواهد استقلال ببرد ولی پیش‌بینی من این است که بازی مساوی و یا با نتیجه خفیفی به نفع استقلال تمام شود.

*کیانوش رحمتی: نتیجه فوتبال به خصوص در دربی خیلی غیر قابل پیش بینی است. اتفاقات فوتبال در نهایت می تواند نتیجه را رقم بزند. من به نوبه خودم دوست دارم تیم محبوبم استقلال برنده این بازی باشد. یکی دیگر از خوبی های این دیدار این است که هر دو تیم امسال در یک شرایط برابر از لحاظ جایگاه و امتیاز به هم برخورد کردند و هر دو تیم های خوبی هستند و امیدوارم هواداران از دیدن یک بازی خوب لذت ببرند.

–  ستاره احتمالی میدان؟

*جلال چراغپور: در مورد ستاره میدان یک بحثی وجود دارد، در مورد بازیکن کلیدی یک بحث دیگر وجود دارد. در فوتبال ما این دو بحث را از هم جدا نمی کنند. در حالی که در تئوری های آنالیز فوتبال، وقتی بازیکان کیلدی را نام می برند، نمی گویند سوپراستار. ستاره های میدان ممکن است بازیکن کلیدی نباشند، اما ستاره های میدان هستند. مثلا وراتی بازیکن کلیدی میدان هست. آیا ستاره هم هست؟ از الان شما باید میان این دو تفاوت بگذارید. حتی مربیان زمانی که دیگر به بازیکن کلیدی در زمین نیاز نیست، او را برای بازی های بعدی حفظ می‌کنند و تعویض می‌شود.  در حال حاضر استقلال و پرسپولیس ستاره ندارند. نه استقلال ستاره میدان دارد نه پرسپولیس. در بازی های قبلی هم نداشته‌‌اند. الان به دلیل فروش هایی که هر دو تیم داشته‌اند، سوپراستارها را نگه نداشته اند تا بگوییم ستاره بازی ممکن است دیاباته باشد یا قایدی یا نوراللهی یا شجاع خلیل زاده. ستاره ها کسانی نیستند که گل می زنند. ستاره ها را پیش از بازی نمی توان مشخص کرد. از آن سو به نظرم استقلال و پرسپولیس در شرایط فعلی بازیکنان کلیدی هم در اختیار ندارند.

*بهمن فروتن: ستاره زمین می تواند آل کثیر؛ البته اگر بازی کند.

*مجید جلالی: آنهایی که تجربه دارند، به نظرم می توانند ستاره زمین باشند. وحید امیری تقریبا با تجربه است.

*سهراب بختیاری زاده: هر دو تیم بازیکنان تاثیرگذار و با کیفیتی دارند. نمی توانم نفر خاصی را اسم ببرم. برای بردن این بازی نیاز است که یک تیم در کنار هم باشند و پرتلاش و منظم کار کنند. گلزن های بازی می توانند بازیکنان برتر زمین باشند. امیری می تواند بازیکن تاثیرگذاری باشد. در استقلال هم یامگا می‌تواند اینقدر تاثیرگذار باشد که روی نتیجه بازی تاثیر بگذارد.

*محسن خلیلی: به نظر ستاره میدان می‌تواند مهدی ترابی باشد. با تکنیک خوب خودش کارگشا باشد و امیدوارم ستاره این بازی مهدی ترابی باشد چون هم برای خودش خوب است، هم پرسپولیس و هم تیم ملی.

*محمدرضا مهاجری: گلرها که نمی‌توانند باشند. باز هم بر مبنای تجربه می گویم که این بازی کم موقعیت است. قاعدتا باید گلزن های بازی ستاره بازی باشند. در پرسپولیس مهدی عبدی با توجه به گلزنی در دربی، شرایط روحی و روانی خوبی دارد. البته مربیان هم در بازی های اخیر سیستم هایشان را تاخیر داده اند و باید دید چه بازیکنانی به میدان خواهند رفت ولی مهاجمان می توانند تاثیرگذار باشند.

*پیروز قربانی: به نظرم از استقلال یامگا بتواند نقش خوبی را ایفا کند.

*حمید درخشان: پیش از دربی دنبال ستاره نگردید. اگر تیمی خوب بازی کرد و برنده شد تمام بازیکنانش ستاره بوده‌اند. شاید در فوتبال ما منظور از ستاره بازیکن گلزن باشد اما در ذات فوتبال موفقیت تیمی متکی به فرد نیست و بنابر این در چنین بازی حساسی نباید لقب ستاره را فقط برای یک بازیکن به کار برد. به شخصه امیدوارم نقش تعیین کننده برنده دربی در نوع خوب بازی کردن باشد نه خلاقیت فردی یک بازیکن در یک بازی کسل کننده.

*امیدرضا روانخواه: ممکن است یک بازیکن با یک گل ستاره بازی شود و فوتبال زیاد خوبی را ارائه ندهد، اما فکر می‌کنم بازیکنان خوب دربی از پرسپولیس وحید امیری و از استقلال امین قاسمی‌نژاد باشد.

*کیانوش رحمتی: ستاره احتمالی بازی فقط یک نفر میتواند باشد و آن هم تیم استقلال است، اگر ما یک تیم  باشیم می‌توانیم بازی را ببریم. بچه ها باید با تمام وجود این را درک کنند که فقط یک تیم است که می تواند برنده باشد.

-پیشنهاد فنی به یحیی و فرهاد؟ 

*جلال چراغپور: اگر دوستم باشند و نشسته باشیم و با هم در حال خوردن چای باشیم، به آنها می گویم شما در شرایط حاضر تیم های هم زور دارید؛ می گویم از نظر وسع تاکتیکی تقریبا در یک سطح قرار دارند؛ پس بهتر است برای استراتژی بازی درازمدت و بلندمدت فکر کنید، چون هیچ کدامتان نمی توانید یکدیگر را سورپرایز کنید.

*مجید جلالی: من کنار تیم نیستم؛ اطلاعاتی هم از شرایط دو تیم دارم؛ چه توصیه‌ای می‌توانم داشته باشم؟ پرسپولیسی ها خلاقیت خط هافبک بالاتری دارند و باتجربه تر هم هستند. شاید استقلال نیروی جوانی کمکش کند، البته اگر جوانان استقلال بتوانند این ویژگی را بروز بدهند.

*بهمن فروتن: توصیه‌ام به هر دو مربی این است سعی کنند یک دربی با کلاس برگزار کنند. فکر می‌کنم همه دنیا این بازی را ببینند؛ حالا یا به صورت مستقیم یا با روش های دیگر. به نظرم کشوری نیست که این بازی را نبیند. فکر می کنم اگر هر دو مربی دنبال ارائه یک فوتبال خوب به دنیا باشند، می تواند تبلیغ خوبی برای این پدیده اجتماعی در ایران باشد.

*سهراب بختیاری‌زاده: به هر حال فرهاد و یحیی در عین جوانی باتجربه اند. چند بار دربی بازی کرده اند و در این مسابقه مربیگری هم داشته‌اند. هر دو می دانند هر تیمی هم شجاعت و آرامش داشته باشد، می تواند بازی را ببرد. توصیه اخلاقی ام این است که به دور از تنش تیم را کوچ کنند، چون این آرامش به سمت بازیکنان می رود و اگر با این تفکر حرفه‌ای بازی کنند بینندگان هم لذت زیادی از مسابقه خواهند برد.

*محسن خلیلی:  من چون داخل تیم نیستم و از شرایط فعلی تیم حضور ندارم ، نمی توان در مورد مسائل فنی صجبت کنم. کسی اشرافغ دارد که در شرایط تمرینی حضور داشته باشد. جایگاهی هم نیستیم کهع بخواهیم پیشنهاد بدهیم.

پیروز قربانی: من در جریان فنی تیم نیستم. فقط به عنوان یک هوادار برای استقلال آرزوی موفقیت می کنم. به نظرم اصلا این کار درست نیست. اینکه بنشینیم کنار و بگوییم لنگش کن. هر دو سرمربی در کنار هم تیم هستند و بهتر نسبت به تمامی شرایط تیم آگاهی دارند. ما بهتر است به عنوان استقلالی و پرسپولیسی فقط برای تیم آرزوی موفقیت داشته باشیم.

*محمدرضا مهاجری: نمی شود پیشنهاد خاصی داد. آنها تمرین می کنند و قطعا هیچ کس غیر از یحیی و کادرش به شرایط تیم اشراف ندارد. به نظرم سعی کنند از فوتبالی که این همه حساسیت دارد، تفکر نباختن را کنار بگذارند. به نظرم یک مقدار از احتیاط خارج شوند و فوتبالی بازی کنند که قابل دفاع باشد. استقلال و پرسپولیس تیم های اول و دوم کشور هستند و با توجه به جایگاهی که در ایران و آسیا انتظار می رود فوتبال زیبایی را بازی کنند. این بازی ۴۰ میلیون بیننده دارد و مردم حداقل سه ساعت وقت برای آن می‌گذارند، امیدوارم طوری باشد که مردم از آن لذت ببرند. الان دربی ها را در نقاط مختلف دنیا می بینیم و لذت می بریم و امیدواریم صرف نظر از نتیجه فوتبال خوبی باشد تا بتوانیم بگوییم این سطح فوتبال ماست و از نظر فنی قابل دفاع باشد

*حمید درخشان: از یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی تقاضا دارم به دور از حواشی فقط به ارائه یک بازی تاکتیکی و تکنیکی فکر کنند چرا که فقط در اینصورت هواداران دو تیم از تماشای بازی لذت می‌برند. یحیی و فرهاد مطمئن باشند در صورت ارائه نمایش خوب در دربی حتی اگر بازنده هم بشوند باز هم هواداران به آنها آفرین می‌گویند. در غیر اینصورت چنانچه بازی بدون برنامه اجرا شود حتی اگر منجر به پیروزی نهایی شود هم چندان هودار را خوشحال نمی‌کند.

*امیدرضا روانخواه: من برای هر دو سرمربی یک پیشنهاد دارم. هر سیستمی که آقای مجیدی و گل محمدی فردا بگذارند قابل احترام است، ولی چیزی که برای بیننده اهمیت دارد کمیت و کیفیت موقعیت‌هایی است که در طول بازی ایجاد می‌شود. من همیشه می گویم وقتی شما سرمربی یک تیم پر هوادار هستی و برای مثال تیمت ۲ بر صفر پیروز می شود، باید به نوعی بازی کند که چندین موقعیت داشته باشد نه اینکه  یک گل در دقیقه یک و دیگری را در دقیقه ۸۰ بزند و جز آن دیگر موقعیتی نباشد. امیدوارم فردا یک بازی هیجان انگیز ببینیم و مربیان دست از محافظه‌کاری بردارند. بعضی اوقات  در بی احساس می‌کنید بیشتر دارد والیبال انجام می‌شود تا فوتبال و یک توری بین دو تیم در وسط زمین کشیده شده و هرکس در زمین خودش بازی می‌کند و قطعاً سود این موضوع در جیب مربیان می‌رود و هواداران هیچ لذتی نمی‌برند و ۴,۵ بار این اتفاق افتاده است. امیدوارم در مربیان نسل جدید جسارت بیشتری را ببینیم.

*کیانوش رحمتی: با توجه به خط جلوی خوب استقلال خط دفاع پرسپولیس به نظرم باید خیلی با تجربه عمل کند. در مورد استقلال هم به نظرم فرهاد مجیدی سعی کند بازی در عمق و روبه جلو را در در برنامه کاری اش بگذارد و از بچه هایش بخواهد با انگیزه تمام و ۱۰۰ درصد انرژی در زمین حاضر بشوند.

*جلال چراغپور: شجاعت یا احتیاط: نظر من این است که در فوتبال ما به دلیل نوع قضاوت داوران و نوع تکنولوژی قضاوت که به طور کامل در اختیار فوتبال ما نیست، نمی توان از استراتژی های شجاعانه استفاده کرد. به عنوان مثال ما نمی توانیم پرس از جلوترین نقطه زمین را در دستور کار فوتبال خود قرار دهیم، زیرا داوران ما نیاز به یک دوره مربیگری در خصوص پرس و خطاهای درون پرس و آوانتاژهای درون پرس و ملاحظات داوری در پرس را دارند. ما نمی توانیم بدون اینکه داوری خود را با فوتبال روز دنیا تطبیق دهیم، فوتبال روز دنیا را بازی کنیم؛ پس اگر من مدیر هر یک از دو تیم بودم، قویا از انجام پرس جلوگیری می کردم و احتیاط را در دستور استراتژیکی بازی قرار می‌دادم؛ یعنی به مجرد از دست رفتن توپ، به تیم می‌گفتم بایستی حفظ بازی در مقابل را بازی کنند؛ یعنی به داخل بازی برگردند، به طوری که تمام توانایی فوتبال حریف در مقابل آنها بازی کند، نه پشت سر آنها و از این استراتژی به عوض دویدن‌های پرس گونه و احساسی استفاده می‌کردم.

*مجید جلالی: شجاعت یا احتیاط: در هر صورت همیشه در نهایت آنهایی که جسارت بیشتری دارند، راه موفقیت شان کوتاه‌تر است.

*بهمن فروتن: من همیشه طرفدار شجاعت هستم؛ در هر زمینه ای. از احتیاط و محافظه کاری به خصوص در فوتبال خوشم نمی‌آید.

*سهراب بختیاری‌زاده: شجاعت باید همراه آگاهی و آرامش باشد. امیدوارم با جسارت بازی کنند ولی قواعد فنی را رعایت کنند و نسبت به کاری که انحام می‌دهند آکاه باشند. چون شجاعت بدون آگاهی دیوانگی است و به دیوانه ها در فوتبال بردی داده نمی شود و این عاقل‌ها هستند که برنده می‌شوند.

*محسن خلیلی: من اگر مربی بودم هیچ تغییری ایجاد نمی کردم در سیستم و برنامه بازی. همان برنامه‌ای که برای بازی های معمولی داریم، در این مسابقه هم باید همینطور باشد. به نظرم تیمی که تفکرش قهرمانی است، هیچ فرقی نباید میان تیم ها بگذارد و با یک دیدگاه وارد زمین شود.

*پیروز قربانی:  ببینید من شخصا میل بردنم بیشتر از ترس از شکست است و دوست دارم در تمام بازی ها برنده باشم.

*محمدرضا مهاجری: من نه در آن سطح، ولی در مشهد دربی داشته‌ایم ولی اگر نگاه کنید در دربی مشهد هیچ وقت به بضاعت تیم نگاه نکرده ام و سعی کرده ام شجاعت حرف اول باشد. شجاعت به نظرم می تواند حرف اول دربی باشد. هر دو مربی هم جوان هستند و امیدوارم احتیاط در روند کارشان نباشد و شجاعت را مد نظر قرار بدهند.

*حمید درخشان: همه می‌دانیم که این بازی علیرغم اینکه فقط سه امتیاز دارد اما با همه بازی‌های فصل متفاوت است. حساسیت بالای دربی همیشگی است. مهم این است که بازیکنان تیم بتوانند با شجاعت و نترس بازی کردن و به دور از استراتژی محتاط اندیشه‌های سرمربی را در زمین پیاده کنند. مهمتر از اینها ارائه بازی جوانمردانه و تمیز است. بازی خوب تنها چیزی است که مخاطبان را راضی میکند. بازی خوب شامل داشتن تاکتیک منظم و لازم است که در صورت آنالیز درست از حریف و پیاده کردن خوب آن در زمین و استفاده از فرصت‌ها مطمئنا برنده بازی خواهی شد اما اگر احتیاط در دستور کار تیمت باشد در بهترین حالت نتیجه تساوی برایت به دست می‌آید.

*امیدرضا روانخواه: احتیاط یا شجاعت: شجاعت! فکر می کنم این موضوع برای مردم بسیار قابل احترام است./ ورزش سه

*کیانوش رحمتی:  احتیاط به هیچ وجه! شجاعت منطقی

داود محبوب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص دربی ۹۷ که ساعت ۱۶:۱۵ فردا (شنبه) در ورزشگاه آزادی به انجام خواهد رسید، عنوان کرد: من یک پرسپولیسی متعصب هستم و قطعاً دوست دارم پرسپولیس این بازی را ببرد، حق پرسپولیس است که هم دربی را ببرد و هم بار دیگر قهرمان ایران شود.

این پیشکسوت فوتبال که چند سالی در جمع سرخپوشان حضور داشته است با اشاره به بازی‌های اخیر شاگردان گل‌محمدی اظهار داشت: بعد از یک باخت و دو تساوی، پرسپولیس دو برد خوب در این هفته‌ها آورد و همین روحیه تیم را بهتر کرد، حالا علاوه بر اینکه یک کادر فنی فوق‌العاده داریم، بازیکنان هم با هم هماهنگ شده‌اند. مسئله اصلی این است که در پرسپولیس کادر فنی و بازیکنان همدل هستند، کمال کامیابی‌نیا هم که به ترکیب برگشته است و به روزهای اوج خودش نزدیک می‌شود، من این کادر فنی را خیلی قبول دارم، آنها علاوه بر کار فنی، تأثیر زیادی در هماهنگی و همدلی و اتحاد تیم دارند، مطمئن هستم که رفته رفته تیم از این هم بهتر خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها