|

جایزه پوشکاش طارمی در خطر؛ با طارمی چطور حرف بزنیم؟

مهدی طارمی

مدل برخورد مربی پرتغالی با طارمی را مقایسه کنید با ادبیاتی که دراگان اسکوچیچ در مورد ستاره بوشهری تیم ملی به‌کار می‌برد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی طارمی این هفته در بازی پورتو برابر توندلا هر ۳ گل تیمش را به ثمر رساند تا نخستین هت‌تریکش را با پیراهن این تیم تجربه کرده باشد. بعد از این نمایش درخشان، از سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو در مورد مهاجم ایرانی‌اش سؤال شد. او هم در کمال خونسردی، خیلی سرد و عادی جواب داد: «به هر حال طارمی اینجاست که گل بزند. او به وظیفه‌اش عمل می‌کند.»

به گزارش«شایانیوز» به نقل از همشهری، این نخستین بار نیست که کونسیسائو از ادبیات نه‌چندان صمیمی در مورد طارمی استفاده می‌کند. او اوایل فصل گذشته مهدی را نیمکت‌نشین کرده بود و شاید اصلا اشتباهش در همین مورد باعث از دست رفتن قهرمانی در لیگ پرتغال شد. همان زمان هم زیاد در مورد طارمی سؤال می‌شد، اما کونسیسائو با واژگان غیرمحبت‌آمیز در مورد این بازیکن حرف می‌زد و حتی یک‌بار تقلای هواداران ایرانی طارمی در فضای مجازی را زیر سؤال برد.

حالا این مدل برخورد مربی پرتغالی با طارمی را مقایسه کنید با ادبیاتی که دراگان اسکوچیچ در مورد ستاره بوشهری تیم ملی به‌کار می‌برد.

مربی کروات که اخیرا اظهارنظرش در مورد ضعف تاکتیکی بازیکنان ایرانی موجب اعتراض آقای طارمی شد، همین یک‌ماه پیش در گفت‌وگو با یک رسانه اروپایی دیگر مدعی شده بود مهاجمان تیم ملی ایران حتی می‌توانند در رئال مادرید بازی کنند. او گفته بود اگر این باشگاه اسپانیایی طارمی و آزمون را بخرد ضرر نخواهد کرد. او بعد از هر درخشش طارمی در تیم ملی هم حسابی از این بازیکن تمجید می‌کند، اما در چنین شرایطی شاهد نافرمانی عجیب مهدی علیه این مربی هستیم.

کسی چه می‌داند؛ شاید شیوه درست برخورد با استعداد و توانایی‌های طارمی، همان روشی است که کونسیسائو در پیش گرفته است. چه بسا کمی تحکم بیشتر و عادی جلوه دادن درخشش طارمی، فرمول بهتری برای مهار او باشد!

جایزه پوشکاش طارمی در خطر

مهدی طارمی ۲ گل زیبا در سال۲۰۲۱ به‌ثمر رسانده؛ یکی در لیگ برتر پرتغال و شوت از وسط زمین به ژیل ویسنته و دیگری مقابل چلسی در لیگ قهرمانان فصل قبل که با ضربه برگردان به ثمر رسید.

پورتو به او لقب مستر پوشکاش داده و پوشکاش هم ستاره اسبق رئال‌مادرید است که به زدن گل‌های زیبا شهرت داشت و جایزه‌ای به‌نام او هرساله در مراسم فیفا به زیباترین گل فصل تعلق می‌گیرد. درحالی‌که یکشنبه‌شب همه حواس‌ها به داربی‌های اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بود، در لیگ هلند یک گل زیبا به ثمر رسید که شانس بالایی برای جایزه پوشکاش این فصل دارد.

سیریل انگونگه، وینگر بلژیکی خرونینگن یکی از زیباترین گل‌های فصل را با ضربه عقرب مقابل تیم آلکمار به ثمر رساند. اولیویه ژیروی فرانسوی یک‌بار به‌خاطر گلی مشابه برای چلسی جایزه پوشکاش را گرفت و به‌نظر می‌رسد شانس مهاجم ایرانی باشگاه پورتو برای این جایزه کم شده باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها