|

نتایج قرعه کشی مرحله نهایی جام جهانی 2022 قطر پنج شنبه 10 تیر

قزعه کشی مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر امروز انجام می شود.

لینک کوتاه کپی شد

ایران با صعودی دشوار و حماسی از مرحله اول انتخابی جام‌جهانی، به دور دوم این بازی‌ها رسید و بختش را برای حضور در مسابقات قطر حفظ کرد.

دور دوم و نهایی انتخابی جام‌جهانی امروز قرعه‌کشی خواهد شد تا ۱۲ تیم حاضر در این مرحله، رقبای خود را بشناسند.

۲ گروه ۶ تیمی تشکیل خواهد شد، از هر گروه ۲ تیم به‌طور مستقیم به جام‌جهانی ۲۰۲۲ صعود خواهند کرد. تیم‌های سوم ابتدا یک پلی‌آف بین خودشان خواهند داشت و سپس در پلی‌آف بین‌قاره‌ای به مصاف نماینده کونکاکاف خواهند رفت.

ایران و ژاپن در سید اول قرار گرفته‌اند، پس ما با سامورایی‌ها هم‌گروه نخواهیم شد. در ۵ سید بعدی اما از هر دو حریف، یکی در کنار ایران قرار خواهد گرفت.

بیایید ساعاتی قبل از قرعه‌کشی با هم صلاح و مشورت کنیم و ببینیم بهتر است به چه تیم‌هایی برخورد کنیم.

با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که چرا قرعه‌کشی ساعت۱۱:۳۰ امروز «بسیار مهم» است و چطور تیم ملی ما می‌تواند بهشت یا جهنم را لمس کند.

استرالیا یا کره‌جنوبی؟ | کره جنوبی

از نظر رنکینگ فیفا، کره‌جنوبی تیم سوم آسیا به شمار می‌رود؛ درحالی‌که استرالیا چهارم است. کانگوروها در گروه دوم کنار کویت، اردن، نپال و تایپه قرار داشتند و با پیروزی در هر۸ بازی به دور بعد رسیدند، کره‌جنوبی اما در گروه هشتم بعد از حذف نتایج کره‌شمالی از ۶‌بازی صاحب ۵برد و یک مساوی شد. آنها تنها مساوی‌شان را در بازی رفت به لبنان دادند و در عوض ترکمنستان و سریلانکا را رفت و برگشت بردند.

شاید روی کاغذ استرالیا برای ایران حریف آسان‌تری به‌نظر برسد، اما مواجهه ما با آنها صرفا «فنی» نیست.

استرالیا یک زخم عمیق ۲۴‌ ساله از ایران بر پیکر دارد که مربوط می‌شود به همان حماسه ملبورن معروف. آنها در این سال‌ها هرگز امکان بازی با ایران و گرفتن انتقام آن مسابقه را پیدا نکرده‌اند و درصورت هم‌گروهی با ما، لبالب از انگیزه و اشتیاق خواهند بود؛ بنابراین ضمن احترام به رنکینگ فیفا و ملاحظات فنی، اجازه بدهید آرزو کنیم رقیب ایران در سید دوم، کره‌جنوبی باشد!

عربستان یا امارات؟ | امارات

این اصلا سؤال کردن ندارد. سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند. چرا باید مشتاق بازی با عربستان باشیم؛ وقتی نه تکلیف میزبانی و میهمانی‌مان برابر این تیم روشن است، نه از نظر فنی حریف آسانی به شمار می‌رود و نه حتی روابط دوستانه‌ای با آنها داریم؟

از سال ۸۸ و آن باخت کابوس‌وار در ورزشگاه آزادی، ۲ تیم بازی رسمی با هم نداشتند و امیدواریم این دوران تا اطلاع ثانوی تمدید شود. عربستان تیم ششم رنکینگ آسیایی فیفاست و امارات در رده هشتم قرار دارد.

امارات در گروه هفتم با تایلند، ویتنام، اندونزی و مالزی هم‌گروه بود و نهایتا با ۱۸‌امتیاز از ۸بازی به دور بعد رسید. امارات در مرحله قبلی حتی سابقه شکست برابر تایلند را هم داشته است.

عربستان هم در گروه چهارم با ازبکستان، فلسطین، سنگاپور و یمن هم‌گروه بود و با ۲۰‌ امتیاز از ۸‌ بازی به دور بعد رسید. عربستان البته ۲‌ تساوی ناامیدکننده برابر یمن و فلسطین داشت، اما در مجموع با هروه رنار تیم خوبی نشان داده است.

عراق یا چین؟ | چین

این هم عین بند بالا بدیهی است. با عراق هزار و یک مسئله داریم و در مرحله قبل هم به زحمت، بعد از ۱۰سال موفق به شکست این تیم شدیم، چین اما بعید است مانع بلندی باشد.

عراق و چین در رنکینگ آسیایی فیفا به‌ترتیب هفتم و نهم هستند. عراق در گروه ما دوم شد، اما چین هم به‌عنوان تیم دوم گروه نخست به دور بعد رسید.

چین با سوریه، فیلیپین، مالدیو و گوام هم‌گروه بود و با ۱۹‌ امتیاز از ۸‌ بازی صعود کرد.

تفاوت کیفی بین چین و عراق بسیار فاحش است و این از آن جاهایی است که بخت و اقبال در قرعه‌کشی قشنگ می‎تواند سرنوشت‌ساز باشد.

عمان یا سوریه؟ | عمان

برخی عقیده دارند به‌خاطر آشنایی برانکو ایوانکوویچ با فوتبال ایران بهتر است به سوریه بخوریم، اما این دیدگاه هرگز درست نیست. پتانسیل ۲تیم را ابدا نمی‌شود مقایسه کرد. سوریه به وضوح توان به دردسر انداختن فوتبال ایران را دارد. فراموش نکنید ما در هیچ‌یک از ۲ بازی رفت و برگشت مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ موفق به شکست این تیم نشدیم.

سوریه در گروه چین که یک سید بالاتر است صدرنشین شد! عمان اما با برانکو به لطف پیروزی ۲ بر یک برابر افغانستان صعودش را قطعی کرد.

قطر، هند و بنگلادش، دیگر هماوردان عمان در مرحله قبل بودند. این تیم که با ۱۸‌ امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه صعود کرد، از هر جهت برای ما رقیب آسان‌تری خواهد بود. سوریه و عمان در رنکینگ آسیایی فیفا دهم و یازدهم هستند.

ویتنام یا لبنان؟ | لبنان

ویتنام در جام ملت‌های آسیا تیم سختکوشی نشان داد و تنها با ۲ گل اختلاف به ایران باخت. آنها در مرحله قبلی در گروه هفتم با ۱۷‌ امتیاز بعد از امارات به‌عنوان تیم دوم صعود کردند.

لبنان اما رقیب آسان‌تری به‌نظر می‌رسد؛ تیمی که در گروه هشتم با ۱۰‌ امتیاز به‌عنوان تیم دوم بالا آمد. آنها در این مرحله سابقه شکست برابر ترکمنستان را هم دارند. ویتنام سیزدهمین و لبنان چهاردهمین تیم رنکینگ جدید فیفا بین تیم‌های آسیایی بوده‌اند.

منبع: همشهری

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها