|

یک آمار ناامیدکننده از مهاجمان وارداتی پرسپولیس

اگر شما هم مثل ما از این همه جنگ و دعوا بر سر جذب مهاجم خارجی در پرسپولیس خسته و کلافه شده‌اید، بیایید با هم یک فکت آماری را مرور کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

اگر شما هم مثل ما از این همه جنگ و دعوا بر سر جذب مهاجم خارجی در پرسپولیس خسته و کلافه شده‌اید، بیایید با هم یک فکت آماری را مرور کنیم.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبر ورزشی، آیا می‌دانستید در تمام طول تاریخ این باشگاه از بین ده‌ها بازیکن خارجی که به استخدام سرخ‌پوشان درآمده‌اند تنها چهار نفر توانسته‌اند تعداد گل‌های زده خود را دورقمی کنند؟ این یک آمار حیرت‌انگیز است، اما حقیقت دارد. بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس آلن ویتل است که در جام تخت جمشید برای این تیم بازی می‌کرد و سرجمع ۱۶ گل برای قرمزها به ثمر رساند. دومین گلزن برتر تاریخ قرمزها گادوین منشا با ۱۴ گل است و بعد از او ابراهیم توره با ۱۳ گل ایستاده. چهارمین و آخرین نفری که توانسته بیش از ۱۰ گل برای پرسپولیس بزند ایمون زاید بوده است. جالب اینکه زاید ۹ گل از ۱۲ گلش را در قالب سه هت‌تریک به ثمر رسانده؛ برابر استقلال، راه‌آهن و الشباب امارات. همین و تمام.

این کل داستان مهاجمان خارجی پرسپولیس است. بنابراین اگر تصور می‌کنید بازیکنی که به زودی به جمع قرمزها می‌پیوندد هر فصل ۲۰ گل برای این تیم به ثمر خواهد رساند، احتمالا در اشتباه هستید. البته که امیدواریم این اتفاق رخ بدهد و این‌بار انتخاب بهتری برای پرسپولیس شکل بگیرد، اما تجربه تاریخی و آنچه روی کاغذ می‌بینیم به ما نشان می‌دهد نباید انتظار معجزه داشته باشیم. آخرین مهاجمان خارجی که به عضویت پرسپولیس درآمدند کسانی مثل استوکس، اوساگونا و جونیور براندائو بودند که روی هم فقط یک گل برای این تیم به ثمر رساندند. مهم‌ترین گزینه تابستانی باشگاه هم کاسیانو برزیلی بود که آمار قابل دفاعی نداشت و بعد از این همه هیاهو، سرانجام به الفیصلی در لیگ دسته دوم عربستان پیوست. حالا هم بیشتر از هر کس دیگری اسم لوکادیا مهاجم هلندی سر زبان‌هاست که البته آمار و سوابق بهتری نسبت به سایرین دارد، اما بعید است او هم اگر بیاید چوب جادو به همراه داشته باشد.

این مطلب به باشگاه پرسپولیس توصیه نمی‌کند در جذب مهاجم خارجی تعلل به خرج بدهد؛ هرگز. بگیرید، خوبش را هم بگیرید، اما همه‌چیز را به زلف این تازه‌وارد گره نزنید. چکیده ۵۰سال حضور فورواردهای خارجی در پرسپولیس همین فکت ناامیدکننده‌ای بود که خواندید. این در حالی است که یک جوان مثل مهدی عبدی با کمترین رقم قرارداد بیشتر از بسیاری از این خارجی‌ها گل زده. او حتی همین فصل گذشته که خیلی کمتر بازی کرد، به اندازه گادوین منشا گل در جریان بازی زده بود. هر دوی اینها ۷ گل زدند، اما یحیی گل‌محمدی به عبدی کم‌لطف است و از عدم جذب منشأ گله دارد! حالا داستان امثال طارمی و علیپور که آمار عجیب و غریبی به جا گذاشتند جداست. مخلص کلام اینکه کاش در کنار این همه حاشیه و جنجال و قهر به خاطر گرفتن مهاجم خارجی، پرسپولیسی‌ها نیم‌نگاهی هم به استعدادهای خودشان داشته باشند. از همان جایی که طارمی و علیپور و عبدی آمدند، باز هم می‌شود مهاجمی پیدا کرد که به اندازه ۱۰ تا فوروارد دلاربگیر خارجی گل بزند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها