|

اصلاح شاخص بعد از یک هفته صعود

افت سه هزار و 797 واحدی بورس

shayanews

امروز شاخص بورس بعد از چند هفته صعود متوالی اصلاح شد و سه هزار و 797 واحد افت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی-  شاخص کل در بازار بورس امروز،شنبه، ۲۳ مرداد ماه سه هزار و ۷۹۷ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد رسید.در معاملات امروز بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۲۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۰ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۴۲ واحد افزایش به ۴۲۲ هزار و ۶۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۱۶ واحد رشد به ۲۶۶ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.شاخص بازار اول دو هزار و ۷۰۶ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۸۸۰ واحد کاهش داشتند.

به گزارش «شایانیوز»،در عین حال،امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۱ هزار و ۳۰۶ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۶۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲۹ هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

 معاملات بورس طی هفته گذشته با روند صعودی که داشت،شاخص بورس با حدود ۵.۵ درصد افزایش توانست پرشتاب‌تر از قبل به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نزدیک شود.

به نظر می رسد، بورس با تعیین وزرای پیشنهادی دولت به خصوص وزرای اقتصادی و خوشبینی های بازار سرمایه به این روال بورس وتیم اقتصادی معرفی شده به مجلس بورس همچنان روند رو به صعود را حفظ کند.

امروز بورس با اصلاح شاخص خود، سه هزار 797 واحد افت داشت. همچنان بازار بورس برای فعالان دلگرم کننده است. با توجه به روند پرشتابی که بورس از ابتدای مرداد ماه به خصوص در هفته دوم و سوم مرداد ماه در پیش گرفته بود برخی کارشناسان بر این عقیده بودند که امکان اصلاح شاخص در هفته اخر مرداد وجود دارد که امروز این پیش بینی، محقق شد.

محمد آقا بزرگی، یک کارشناس بازار سرمایه ، به «شایانیوز» گفته بود که اصلاح شاخص بورس بسیار محتمل است که البته این مساله خود سبب تعادل در بازار می شود. وی معتقد است که چنانچه دولت به بورس کاری نداشته باشد بورس مسیر درست خود را پیدا می کند.

 

 

 

 

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی