|

روند صعودی شاخص ادامه دار خواهد بود؟

پیش بینی بازار بورس؛ چهارشنبه 13 مرداد 1400

shayanews

شرایط بورس فردا چهارشنبه 13 مرداد ماه نیز مانند امروز و دیروز خواهد بود و نمی توان پیش بینی رشد در این این بازار را داشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی-شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ با رشد ۱۷ هزار و ۷۱۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۱۱ واحد رسید. رشد ۱.۳ درصدی شاخص کل امروز در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن شش صدم درصد کاهش پیدا کرد و اکثریت بازار در دست نماد‌ها قرمزرنگ بود.

به گزارش «شایانیوز»، به نظر می رسد، افت و خیز بازار سرمایه همچنان ادامه دارد به گونه ای که برخی از کارشناسان بر این عقیده اند که سهامداران خرد برای سرمایه گذاری در بورس یا از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام کنند و یا فعلا برای ورود به این عرصه دست نگه دارند.

یک کارشناس بورس در گفت گو با «شایانیوز» در خصوص افت بورس طی دو روز گذشته گفت: اتفاقات در بورس متاثر از شرایط سیاسی دارد. شرایط نوسانی دو روز گذشته بورس نشات گرفته از تنش های سیاسی ایران و آمریکا و اتفاقات منطقه است.

مهدی رباطی در ادامه این گفت گو تاکید کرد: در حال حاضر روی وضعیت بورس نمی توان به طور دقیق حساب باز کرد، چرا که وضعیت بازار اکنون شرایط نوسانی مثبت و منفی دارد و تازمانی که دولت جدید کار خود را  به صورت رسمی آغاز نکند و تکلیف شرایط سیاسی و اقتصادی کشور مشخص نشود، بورس به همین افت و خیز ادامه خواهد داد.

وی افزود: حمله به کشتی نفتکش اسرائیلی و انتساب آن به ایران و تهدید تلافی جویانه آمریکا علیه ایران سبب شد تا بار دیگر دیروز بورس روند منفی در پیش بگیرد. در واقع افزایش ریسک های سیاسی همچنان بورس را با هیجان مواجه می کند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین اضافه کرد: شرایط بورس فردا چهارشنبه 13 مرداد ماه نیز مانند امروز و دیروز خواهد بود و نمی توان پیش بینی رشد در این این بازار را داشت.

رباطی در پایان متذکر شد: در عین حال علاه بر آنچه در بالا گفته شد، ما در بورس یک سیگنال مشخص داریم و اینکه تا زمانی ارزش معاملات خرد بازار به 15 هزارمیلیارد نرسد نمی توان یک بورس پررونق را انتظار داشت. یعنی تا زمانی که معاملات روی مدار 3 یا 4 هزار میلیارد می چرخد همچنان بورس یک بازار خنثی و نوسانی مثبت و منفی خواهد بود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    همش دنبال ترس و دو دلی دادن به بورس هستن کارشناسان تا زمینه منفی کردن بارار و فرا هم کنن کلا کار شما همین است رمینه را برای کار گزاران فراهم کنید تا بازار رشد نکند و همیشه بین امید و نا امیدی باشد تا بهانه لازم برای منفی و مثبت کردن باز دم دست داشته باشید ان هم برای خدید و فروش و کار مزد بیشتر قدیمی شده شگردتام

  • ناشناس ارسالی در

    بورس هیچ وقت از دست شما رونق نخواهد گرفت چون شما مخل رونق هستین و فقط کار چاق کن رونق کار گزاران برای کامزد بیشتر هستین هر بار یک بهانه با اخبار های مزخرف برای بورس درست می کنید و نهایت می گین با زار رو نق نگرفته چون رونق بازار رکود کار شماس و از در جا زدن بازار و منفی مثبت ۵ درصد بورس نون در می اورید برای رسیدن به خواسته هایتان باید اخبار های پراکنده جکر کنید و بورس را معلق نگهدارید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی