|

افزایش قیمت طلا

ثبت بهترین عملکرد قیمت جهانی طلا در 4 ماه اخیر

افزایش قیمت جهانی طلا در حالی است که بازدهی اوراق قرضه آمریکا در پی افزایش نرخ تورم، با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات روز جمعه با افزایش روبرو شد تا در هفته ای که گذشت بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها در 4 ماه اخیر ثبت شود. به گزارش اینوستینگ، ریسک ناشی از افزایش تورم آمریکا و تشدید ریسک های سیاسی موجب افزایش چشمگیر تقاضا برای طلا شده و این احتمال بیشتر شده است که قیمت طلا بار دیگر وارد کانال 1800 دلاری شود.

بر اساس این گزارش طلا بهترین عملکرد قیمتی خود از ماه دسامبر را ثبت کرده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه در بازار نیویورک با 13.40 دلار افزایش معادل 0.8 درصد رشد به بیش از 1780.20 دلار رسیده است. این نخستین بار از 26 فوریه است که قیمت طلا به بالاتر از 1780 دلار رسیده است. 

افزایش قیمت جهانی طلا در حالی است که بازدهی اوراق قرضه آمریکا در پی افزایش نرخ تورم، با کاهش چشمگیری روبرو شده است. سرمایه گذاران معمولا از طلا برای پوشش ارزش دارایی و سرمایه های خود در برابر تورم استفاده می کند. اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه تاثیر زیادی بر تشدید تنش های سیاسی بین المللی و افزایش تقاضا برای طلا داشته است. 

نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نیز روز جمعه به 1.58 درصد کاهش یافته است، این رقم در روز 30 مارس به بیش از 1.77 درصد رسیده بود که بالاترین رکورد در 14 ماه گذشته به شمار می رود. قیمت جهانی طلا طی ماه های اخیر تحت تاثیر افزایش بازدهی اوراق قرضه و افزایش ارزش دلار آمریکا تحت فشار زیادی قرار گرفته و وارد کانال 1700 دلاری شده است. 

این در حالی است که کاهش شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر یورو و 5 ارز معتبر بین المللی دیگر نیز تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است. شاخص ارزش دلار آمریکا روز جمعه به 91.56 واحد رسیده است.  قیمت جهانی طلا از مارس گذشته تا اوت از قیمت 1500 دلار در هر اونس تا 2100 دلار افزایش یافت. علت اصلی این افزایش نگرانی های تورمی ناشی از اجرای نخستین بسته کمک مالی کرونایی دولت آمریکا به ارزش 3 تریلیون دلار بود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها