|

تحرکات مثبت در بازار سرمایه ، حرکت شاخص کل به سمت مثبت شدن

پیش ‌بینی می ‌شد معاملات امروز بازار سهام ادامه روندی صعودی معاملات دیروز باشد. اما..

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که پیش ‌بینی می ‌شد معاملات امروز بازار سهام ادامه روندی صعودی معاملات دیروز باشد اما شاخص کل با روندی نزولی شروع به کار کرد. حالا تحرکات مثبتی در بورس به چشم می ‌خورد. علی رغم این که بسیاری تصور می کنند که مثبت شدن شاخص کل بازار نکته مثبتی در معاملات است، باید اشاره کنیم که این تصور درست نیست و اگر چه روز های گذشته شاخص کل بورس مثبت و صعودی بود. اما نماد های کوچک در صف فروش قفل بودند و این نشان از رکود بازار بورس داشت. 

 شروع معاملات امروز بازار سهام با نزول بیش از ۳ هزار واحدی شاخص کل همراه بود اما در ادامه روند معاملات تحرکات مثبتی ایجاد شد و شاخص کل شروع به رشد کرد. روند نزولی نمادهای شاخص‌ساز در حالیست که این نمادها در جریان معاملات دو روز قبل به سمت تعادل و مثبت شدن حرکت کرده بودند و دلیل صعودی شدن شاخص کل نیز تحرکات مثبت شاخص‌سازان بود.

111

کارشناسان عقیده دارند مثبت شدن بورس در دو روز اخیر به این دلیل بود که صندوق‌های بادرآمد ثابت حدود ۶ تا ۹ هزار میلیارد تومان به بازار سهام پول تزریق کردند و این صندوق‌ها پول خود را به نمادهای شاخص‌ساز تزریق کردند و همین موضوع دلیلی بود که نمادهای شاخص‌ساز رشد کنند. همچنین دلیل تزریق این پول به شاخص‌سازان این است که این نمادها نقدشوندگی بالایی دارند. نمادهای کچاد و کاوه در جریان معاملات امروز مثبت شدند و بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل بازار سهام دارند.

2222

نمادهای کوچک در صف‌های فروش قفل شدند و این موضوع باعث شده تا مثبت شدن شاخص کل نیز دردی را از سهامدارانی که در نمادهای کوچک سرمایه‌گذاری کردند دوا نکند. به نظر می‌رسد ادامه معاملات امروز بازار سهام روندی مثبت داشته باشد و تعداد نمادهای مثبت افزایش پیدا کند. اما در حال حاضر حدود ۸۰ درصد نمادهای بازار سهام روندی نزولی دارند.

منبع: تجارت نیوز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها