|

گزارش

قبل از معاملات بورس امروز یکشنبه 24 اسفند این اخبار را بخوانید

مهمترین اخبار موثر بر بازار بورس امروز یکشنبه 24 اسفند 99 چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

شاخص بازار سهام در روزهای پایانی اسفند ماه امسال کمی جان گرفته است و سهامداران به آینده آن کمی امیدوار شده‌اند. آخرین اخبار برای بازار سهام چه سیگنال‌ هایی دارد؟ مهمترین اخبار موثر بر معاملات بورس امروز یکشنبه 24 اسفند 99 چیست؟

 دیروز دلار توانست با ۲۵۰ تومان افزایش به بهای ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان برسد.

ـ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز شنبه، یک میلیون و ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه به ۱۰ میلیون و ۷۵۰ ‌هزار تومان صعود کرد.

ـ هفته گذشته یک بار رویترز و یک بار بلومبرگ از افزایش صادرات نفت ایران به چین تا بیشترین حد خود در دو سال اخیر خبر دادند. همزمانی این خبر با سیاست محدودیت عرضه اوپک‌پلاس و افزایش قیمت نفت ایران تا ۶۰ دلار پس از حدود دو سال می‌تواند خبر خوبی برای بازار ارز باشد.

ـ نماینده کارگران در شورای عالی کار در بیان جزئیات مصوبه جلسه شورای عالی کار گفت: حداقل حقوق کارگران با ۳۹ درصد افزایش و پایه سنوات با ۴۰ درصد افزایش روبرو شد.

ـ با وجود افزایش واردات نفت چین از ایران، انتظار می‌رود که هند نیز به زودی به خرید نفت ایران روی آورد چرا که پس از جلسه اوپک‌پلاس و نارضایتی هندی‌ها از محدودیت تولید اوپک و متحدانش و هدف آن برای ایجاد تنوع در تامین‌کنندگان نفت خام ممکن است با واقعیت‌های سخت بازار جهانی روبه‌رو شود و حتی از خاورمیانه به سمت دیگر تولیدکنندگان نفتی برود.

ـ برخلاف هر سال که بازار شب عید خودرو با افزایش قیمت و رونق معاملات روبرو بود، امسال با وجود کاهش قیمت‌ها کسی تمایل به خرید خودرو ندارد.

ـ بر اساس محاسبات بانک مرکزی در ۹ ماهه رشد بخش کشاورزی ۴٫۶ درصد، بخش نفت ۳٫۹ درصد، صنایع و معادن ۶ درصد و بخش خدمات منفی ۰٫۳ درصد بوده است.

ـ بیت کوین با گذشتن از قیمت ۶۰ هزار دلار بار دیگر رکورد تاریخی برجای گذاشت.

ـ محقق واکسن کوو ایران برکت، از آغاز فاز دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا از امروز خبر داد و گفت: در فاز دوم تست انسانی، واکسن به حدود ۴۰۰ نفر در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و ۵۰ تا ۷۵ سال تزریق خواهد شد.

ـ معاون اول رئیس جمهور گفت: صادرات کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می‌شوند، ممنوع است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها