|

گزارش

سهامداران سهم‌های خود را نفروشند

سود شرکت‌های فعال در بازار بورس رو به افزایش است و به زودی شرایط بازار مثبت می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: سود شرکت‌های فعال در بازار بورس رو به افزایش است و به زودی شرایط بازار مثبت می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم که سهامداران سهم‌های خود را نفروشند.  هومن عمیدی اظهار داشت: حدود شش ماه است که بازار سرمایه روند منفی و نزولی دارد اما شرایط بنیادی آن از هر نظر عالی است و فقط بحث رفتار سهامداران و ترس و بی‌اعتمادی آنهاست که سبب منفی شدن بازار شده است.

وی افزود: گزارشات شرکت‌ها خوب بوده و فروش و سودآوری آنها در مقایسه با سنوات گذشته چند برابر شده اما متأسفانه با توجه به نگرانی‌ها و بی‌اعتمادی‌هایی که وجود دارد سهامداران تصمیم گرفتند که سهام خود را بفروشند تا در فرصت‌های بهتری وارد بازار شوند.

کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: باید طبق یک برنامه‌ریزی مشخص، حقوقی‌های بازار سرمایه، هماهنگ شوند و شروع به حمایت از سهامشان کنند، تمام واحدهای فروش را بخرند و بازار را برگردانند که گمان می‌کنم این اتفاق می‌افتد.

سطوح قیمت کنونی بسیار ارزنده است

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سطوح قیمتی کنونی بسیار ارزنده است و افرادی که در حال حاضر نقدینگی دارند، می‌توانند به صورت تدریجی شروع کنند و پله پله در این بازار خرید کنند.

عمیدی تصریح کرد: مسئله بعدی این است که سود سال بعد شرکت‌ها از سود امسال هم بهتر خواهد بود و فروشنده‌های عجول و ترسویی که سراسیمه سهام را می‌فروشند، قطع به یقین در این بازار ضرر می‌کنند و در آینده برد با خریداران است.

وی با بیان اینکه اگر دقت کنیم می‌بینیم که بازارهای موازی دیگر هم ریزش داشته‌اند، گفت: دلار از کانال ۳۰ هزار تومان به ۲۵ تومان رسیده و ۲۰ درصد ریزش داشته است، قیمت سکه از ۱۵ تومان به ۱۲ تومان کاهش یافته و ملک هم ۱۵ درصد ریزش داشته است.

بخشی از ریزش ها به زودی جبران می شود

کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص بورس از مرداد ماه که دو میلیون و ۵۰ هزار تومان بوده حدود ۴۰ درصد ریزش داشته است که تا این حد ریزش در بازارهای دیگر دیده نشده است به همین دلیل معتقدم که بخشی از این ریزش به زودی جبران می شود و سهامداران یک بازدهی ۲۰ درصد تا پایان امسال می‌توانند داشته باشند.

عمیدی با بیان اینکه چند رویداد مهم بر بازار بورس ایران تاثیرگذار است، عنوان کرد: اگر FATF تصویب شود به نظرم اتفاق خوبی در انتطار بازار بورس ما خواهد بود و اگر قیمت دلار در همین کانال ۲۴ الی ۲۵ هزار تومان ثابت بماند، این هم برای بازار ما خبر خوبی است؛ تنها بحث نقدینگی پایان سال می‌ماند که معمولاً شرکت‌ها در پایان سال دچار مشکل هستند و باید ببینیم آیا پولی به بازار تزریق می‌شود یا خیر.

پیشنهاد می شود:

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که دولت جدید آمریکا روی کار آمده است هیچ تأثیری چه مثبت و چه منفی روی بازار بورس ایران نداشته اما اگر اقدامات مثبتی در جهت رفع تحریم‌ها اتفاق بیفتد قطعاً می‌تواند باعث ایجاد شرایط خوبی در بازار سرمایه شود.

بورس باید اصلاح شود

عمیدی تصریح کرد: دولت بعدی سال آینده حالا هر دولتی که باشد در گام اول اقدامات دولت قبلی را تخطئه می‌کند و اعلام می‌کند که دعوت مردم به بورس و به این شیوه اشتباه بوده است، از طرفی فکر نمی کنم دولت جدید مخالف بازار بورس باشد چون توسعه اقتصادی ما از بورس نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بورس باید اصلاح شود و شرایط بهتر شود، گفت: اوضاع شرکت‌های ما در حال حاضر بسیار خوب است و اگر آمار فروش و سودآوری شرکت‌ها را نگاه کنیم هر ماه گزارشات بسیار خوبی ارائه می‌شود و فکر می‌کنم برای سال ۱۴۰۰ هم شرایط خوب باشد؛ هر دولتی که روی کار بیاید اگر سیاست‌های انقباضی نداشته باشد، به نفع بازار بورس خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به زودی ما یک روند مثبت مقول را می‌توانیم در بازار بورس ایران ببینیم، عنوان کرد: سطح ارزندگی قیمت‌ها به حدی شده است که من فکر می‌کنم هر آن ممکن است شرایط بازار مثبت شود.

نگهداری سهم بهترین گزینه

وی بیان کرد: متاسفانه سهامداران در بدترین زمان سهام‌های خود را می‌فروشند درحالیکه نباید عجله کنند چون فعلا قیمت‌ها بی‌ارزش است و فکر می‌کنم نگهداری یا خرید پله‌ای بهترین گزینه باشد.

عمیدی خاطرنشان کرد: به هر حال شرایط بازار سرمایه در زمانی که کسی فکرش را هم نمی‌کند برگشت خواهد خورد یعنی در فضایی که همه در ترس و نگرانی هستند من فکر می‌کنم شرایط تغییر می‌کند و این کف‌های قیمتی خاطره می‌شوند.

منبع: نبض بورس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها