|

پیش بینی بازار

پیش بینی بورس شنبه 18 بهمن 99 ، عقب نشینی از کانال یک میلیون واحد ؟

پیش بینی بورس شنبه 18 بهمن 99 ، شاخص از یک میلیون واحد عقب ‌نشینی می‌کند؟

لینک کوتاه کپی شد

بازار بورس این هفته منفی به پایان رسید و شاخص کل وارد کانال یک میلیون و صد هزار واحد شد. اما بورس شنبه 18 بهمن 99 چه می شود؟ در این مقاله به تحلیل و پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن ماه 99 می پردازیم. قبل از تحلیل و پیش بینی بورس فردا شنبه 18 بهمن ماه 99 لازم است مقدمه ای ارائه کنیم. می دانید که بازار بورس یکی از بازار های مالی و راه های سرمایه گذاری پر سود و البته پر نوسان و ریسک در جهان می باشد. سرمایه گذاری در این بازار در ایران نیز محبوبیت بالایی دارد. اگرچه امروز با توجه به سقوط ها و افت بی سابقه بازار بورس کسی دل خوشی از بورس ندارد. اما به هر ترتیب در حال حاضر نزدیک به چهار میلیون نفر کد بورسی داشته و در بازار بورس فعالیت می کنند. از آنجایی که سرمایه گذاری در بازار بورس به دلیل نوسانات ریسک های زیادی دارد، بسیاری از سرمایه گذاران توجه زیادی به پیش بینی ها و تحلیل های متخصصان دارند. 

پیشنهاد می شود: بورس چیست؟ آموزش مفاهیم بورس به زبان ساده

برخی از فعالان اقتصادی و کارشناسان بورسی نیز برای اطلاع رسانی به مردم تحلیل هایی ارائه می دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا طبق نظر کارشناسان و فعالان اقتصادی بازار سرمایه به بررسی، تحلیل و پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن ماه 99 بپردازیم. اگرچه بازار بورس از سایه پیش بینی ها و تحلیل ها خارج شده و امروز هم علی رغم پیش بینی کارشناسان که انتظار داشتند بازار مثبت یا متعادل به پایان برسد، اما منفی و با افت 32 هزار واحدی همراه بود. اما به هر ترتیب در ادامه با ما در شایانیوز برای تحلیل و پیش بینی بورس 18 بهمن 99 همراه باشید.

بورس هفته آینده چه می شود؟

این هفته بازار بورس با افت سنگین شاخص کل بورس به پایان رسید. برخی از کارشناسان و فعالان اقتصادی علت منفی شدن بازار امروز را عرضه اولیه کزغال می دانند. سهامداران به علت عدم اعتماد از ورود نقدینگی اجتناب کرده و سهام خود را در صف فروش قرار می دهند. اما پیش بینی ها و تحلیل ها برای بازار بورس شنبه 18 بهمن 99 چیست؟

پیشنهاد می شود: کدام سهام امروز چهارشنبه 15 بهمن 99 بیشترین سود را داشتند؟

عمده نظر کارشناسان این است که تنها چیزی که می تواند منجر به نجات بورس و مثبت شدن بازار شنبه 18 بهمن 99 شود، ورود نقدینگی و سرمایه به بازار می باشد. کارشناسان می گویند ورود نقدینگی و پول هوشمند به بازار می تواند منجر به نجات بازار بورس شود. اما در حال حاظر سهامداران اعتماد خود را به بازار از دست داده اند. 

پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن 99

در خصوص پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن 99 می توان به سخن و نظر برخی از کارشناسان توجه کرد. برخی از کارشناسان اقتصادی در یک گفتگو به بورس فردا گفتند که وضعیت بازار از تحلیل خارج شده و بازار تحت تاثیر اخبار منفی قرار دارد و به نظر می‌رسد روند نزولی فعلا ادامه دارد و نمی‌شود از لحاظ تکنیکالی محدوده حمایتی برای شاخص کل تعیین کرد.

از سوی دیگر برداشت اشتباه سهامداران بخصوص سهامداران جدید از صحبت های وزیر اقتصادی، اقای فرهاد دژپسند مبنی بر اینکه، هر سال هزار میلیارد تومان‌ باید تامین مالی اقتصادی داشته باشیم، که باید ۵۰ درصد آن در بازار سرمایه محقق شود و با افتخار می‌گویم که در ۱۰ ماه امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است. نیز بر ریزش اخیر بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.

پیشنهاد می شود: افت 32 هزار واحدی شاخص کل پیام تبریک روز سهامدار !

بورس از کانال یک میلیون واحد عقب ‌نشینی می ‌کند؟

به گزارش تجارت نیوز تامین مالی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی از بورس حواشی زیادی بین کاربران فضای مجازی ایجاد کرد. فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در یکصد و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران گفته بود که در ۱۰ ماه امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است.

این ادعای وزیر اقتصاد از سوی کاربران ایرانی منفی تعبیر شد و بسیاری از آنها توضیح او را به پای این گذاشتند که دولت کسری بودجه خود را از جیب سهامداران بازار سرمایه برداشته است. دژپسند گفته بود که هر سال هزار هزار میلیارد تومان‌ باید تامین مالی اقتصادی داشته باشیم، که باید ۵۰ درصد آن در بازار سرمایه محقق شود و با افتخار می‌گویم که در ۱۰ ماه امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تامین مالی شده است.

او همچنین گفته بود: این در حالی است که در کل سال گذشته فقط ۲۶۴ هزار میلیارد تومان تامین مالی شده بود و به میمنت سال آینده باید تلاش کنیم تا با کمک بخش خصوصی به هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی برای اقتصاد دست یابیم که اگر بتوانیم به این هم دست یابیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که برای رشد اقتصادی نیز برداشته‌ایم.

هرچند که تفسیر سهامداران از گفته‌های دژپسند تفسیر دقیقی نیست و به نظر می‌رسد که وزیر اقتصاد به موضوع تامین سرمایه برای بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرده است اما این موضوع گویا از سمت سهامداران به بدتر شدن وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های آینده تعبیر شده است.

این سیگنال وزیر اقتصاد باعث شد که امروز شاخص کل بازار سرمایه به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد وارد شود و البته به عقیده برخی از سهامداران ممکن است ریزش شاخص کل در روزهای آینده تا زیر یک میلیون واحد ادامه داشته باشد. هرچند که کارشناسان بازار سرمایه این نگاه را قبول ندارند و معتقدند که با روشن شدن وضعیت مذاکره با امریکا بازار سرمایه رفتار منطقی‌تری در پیش می ‌گیرد.

شنبه 18 بهمن 99 وضعیت بورس وخیم است

با توجه به نظر کارشناسان بورسی و جو حاکم بر بازار مبنی بر سخنان وزیر اقتصاد و تامین مالی دولت، به نظر می رسد مردم و سهامداران خرد و کلان به کلی اعتماد خود را به بازار و بورس از دست داده و تحت تاثیر اخبار منفی و جو متشنج بازار، هفته آینده و روز شنبه 18 بهمن 99 پیش بینی ها از وضعیت وخیم تر بازار بورس حکایت دارد. 

با توجه به شرایط پیش آمده هیچ یک از کارشناسان اقتصادی حاضر به ارائه نظر در خصوص تحلیل و پیش بینی دقیق در خصوص بازار بورس شنبه 18 بهمن 99 نیستند. اما در کل انتظار می رود و پیش بینی می شود که روز شنبه 18 بهمن 99 شاخص کل بورس کانال یک میلیون و 100 هزار واحد را نیز از دست بدهد. از این که تا پایان پیش بینی بازار بورس شنبه 18 بهمن 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. توجه داشته باشید که تمامی تحلیل و پیش بینی ها در خصوص بازار بورس از نظر کارشناسان اقتصادی و رصد مستقیم بازار بورس و اتفاقات تاثیر گذار بر آن استخراج شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    همه کشور را که نابود کردید بورس راهم نابود کنید! این یکی که عوایدش مال حکومتست خوب بگوش سران برسانید تا مثل پدیده و... وثامن و...نشده دریابید بفکر ملت نیستید بفکر کار کنان بورس وسیستم بورس وابروی نظام باشید !!! تشکر لطفا حتما این حقیقتیست که به ان میرسید !
    از شنبه هر کاری هست بکنید این وضعیت که نمیشه ! یکنفر استاد دانشگاه با تجربه

  • ناشناس ارسالی در

    بابا سود شرکت ها سه برابر شده چرا مفت سهام خودرامی بفروشید مگر این نیست بزاری بانک سود بگیری یه ۵ ماه نگاه سهامت نکن بعد بیا ببین دگرگون میشی مطمئن باش سود بورس در بلند مدت یک ساله از بانک و بقیه خیلی بهتره در ضمن سود سالیانه هم داری

  • ناشناس ارسالی در

    بهتر دیگه هیچی نگین‌ غلط کردیم وارد بورس شدیم‌ گو‌ خوردیم‌

  • مهرداد ارسالی در

    از غم افت سهامت مکن ایدوست خروش
    هرچه داری ونداری توزروی هیجانت مفروش

  • ناشناس ارسالی در

    تحلیل گر محترم چرا تعارف و لاپوشی می فرمائید دژپسند حرف حقیقت را زده و حتی گربه های بورس هم خبر دارند که دولت ابتدا با تبلیغ مردم را وارد صحنه بورس کرد و بعد کمبود بودجه خود را از طریق تخلیه پول مردم در بورس با همدستان حقوقی اش تامین کرد و این روند قطعا در سال آینده ادامه دارد و مال باختگان با قبول این واقعیت باید ته مانده پولهای خود را از این بازار خارج کنند و بانیان این غارت اموالشان را به خدا بسپارند

  • ناشناس ارسالی در

    این صحبت که بورس یه بازار بلند مدته مثل یه جوک می مونه و فقط برای کشورهایی کاربرد داره که بازار بورسش سالم باشه و توش کرم نداشته باشه ؛ آخه مرد عاقل وقتی ارزش سهام خیلی از شرکتها داره به قیمت سال قبل برمیگرده شما بعد از یکسال از سرمایه گذاری متوجه میشید حداکثر اینه که پولت کم نشده و این چه حماقتیه که پولت را در چنین بازاری صرف کنید؛ تو ایران بهترین کار که در شان خیلی از مردم هم نیست فقط دلالیه و سایر سرمایه گذاریها اشتباه محضه

  • محسن رضوان طلب ارسالی در

    زر زیادی زدید این مطلب چرت و پرت است نه تحلیل معلومه که شما دلال هستید

  • ناشناس ارسالی در

    وزیری که نمی فهه چطوری حرف بزنه .. چرا...

  • ناشناس ارسالی در

    اگر بازار شنبه حد اخر منفی باشه ۱۱۰۰ نمیرسه چطور کارشناسی میکنید تو این مملکت یکی اعصابتو خراب میکنه اماده شد جیبتو خالی میکنند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها