|

قیمت خودرو امروز سه شنبه 20 شهریور + هایما S8 بخریم یا نه؟

قیمت خودرو امروز 20 شهریور 1403 در اغلب محصولات با تغییر و شیب نزولی مواجه شده است

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت خودرو امروز 20 شهریور 1403 در اغلب محصولات با تغییر و شیب نزولی مواجه شده است. از ابتدای معاملات امروز خرید و فروش‌ در بنگاه‌ها نسبت به روز گذشته با ارقام پایین‌تری صورت می‌گیرد.

​طوری که در محصولات داخلی تغییر قیمت از 500 هزار تومان تا 14 میلیون تومان و در محصولات مونتاژی از سه میلیون تومان تا 50 میلیون تومان است. البته با وجود تغییر ایجادشده، تعدادی از خودرو‌ها در حالت ایستایی خود باقی ماندند.

قیمت خودرو‌ در بازار داخلی

به نقل از تجارت نیوز؛ قیمت محصولات داخلی با توجه به داده‌های اعلامی روند کاهشی را تجربه کردند.

پژو پارس TU5 از سدان‌های پرطرفدار و با شتاب شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود. خودروی مذکور امروز 11 میلیون تومان افزایش یافته است. این خودرو پس از افزایش قیمت، به نرخ 885 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) از گران‌ترین نوع خود، ارز مرز یک میلیاردی عقب نشینی کرده و امروز با افت 11 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به محدوده 955 میلیون تومان رسیده است.

کوییک اتوماتیک یکی از محصولات اتومات داخلی سایپا به‌ شمار می‌رود که در طول هفته روند کاهشی به خود گرفته بود و امروز نیز با افت 12 میلیون تومانی به قیمت 518 میلیون تومان در بازار به فروش ‌می‌رسد.

سهند S از جدید‌ترین محصولات شرکت سایپا از اوایل هفته شیب منفی را تجربه کرده و امروز با افت سه میلیون تومان در کانال 497 میلیون تومانی قرار گرفت.

شاهین G (سانروف) مانند سایر محصولات سایپا روند کاهشی را تجربه کرده و با ریزش سه میلیون تومانی در محدوده 695 میلیون تومان قرار گرفت.
erryu

قیمت خودرو‌های مونتاژی

قیمت بازار محصولات مونتاژی امروز تا 50 میلیون تغییر پیدا کرد.

کی‌ام‌سی T9 پیکابی که یک رده از کی‌ام‌سی T8 بالاتر قرار گرفته و امروز با افت 20 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به قیمت دو میلیارد و 370 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

هونگچی H5  از برند نیمه‌لوکس و نسبتا گران‌ قیمتی که هرچند برچسب «ساخت چین» روی پیشانی‌اش دارد اما تا حدودی توانسته جای خالی سدان‌های کره‌ای و حتی ژاپنی‌ را در بازار پر کند این خودرو امروز با رشد 50 میلیون تومانی به قیمت سه میلیارد و 600 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

فیدلیتی (7 نفره) از نوسانی‌ترین محصولات شرکت بهمن موتور، از ابتدای معاملات امروز 10 میلیون تومان ارزان‌ترشده و به نرخ یک میلیارد و 785 میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری شد.

لامار هیبرید از دسته محصولات مونتاژی با افت 40 میلیون تومانی به قیمت دو میلیارد و 280 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
kdkfse

پیشنهادی امروز برای خرید خودرو 

هایما ۸ اس را می توان یکی از خودرو های لوکس کمپانی هایما دانست که در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش گذاشته شد. این کراس اوور کامپکت بر اساس پلتفرم HMGA هایما تولید و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی در بازار چین عرضه شد. با اینکه محصولات گروه هایما با داشتن قوای فنی و امکانات ایمنی و رفاهی در چین فروش خوبی نداشته اند اما در ایران قضیه کمی متفاوت است چرا که محصولات دیگری از این برند مانند S7 و S5 در ایران فروش خوبی را تجربه کرده اند.
hayma_s8_06

طراحی بدنه

به طور کلی هایما ۸S طراحی به روز و همچنین اسپرتی دارد و می تواند علاقه مندان را به خود جذب کند. در نما جلو این خودرو مانند بسیاری از خودرو های چینی بازار شاهد استفاده از چراغ های خطی شکل روشنایی روز در بالا چراغ های اصلی هستیم. درون جلو پنجره بزرگ این خودرو از المان های مستطیلی شکل و با رنگ کروم استفاده شده که جلوه خوبی را به این خودرو بخشیده است.

نکته ای که در نما های جانبی هایما ۸ اس بیشتر نمایان می شود این است که به خطوط طراحی استفاده شده در این خودرو توجه ویژه ای شده است و این مسئله باعث شده تا طراحی هایما ۸ اس تا حدی زیبا و جذابتر شود به طور مثال یک خط طراحی از کاپوت این خودرو شروع شده و تا نیمه درب عقب ادامه می یابد و یا در خط طراحی دیگری از درب عقب شروع شده و در نزدیکی چراغ های عقب به دو خط تقسیم می شود. اما نکته ای که شاید امتیازی منفی برای این خودرو به حساب بیاید این است که طراحی رینگ های ۱۹ اینچی آلومینیومی این خودرو کمی ساده تر از دیگر خودرو های چینی در بازار ایران است.
1791834

در نمای عقب هایما ۸S، چیزی که بیشتر از همه توجه ها را به خود جلب می کند، چراغ های یکپارچه این خودرو است که درون قابی با رنگ مشکی پیانویی قرار گرفته است. این سبک طراحی با اینکه نمای عقب این خودرو را اسپرت و تا حدی منحصر به فرد کرده اما کمی هم باعث ایجاد نا هماهنگی با سبک طراحی نما جلو شده است. از دیگر نکات  مثبت این خودرو بهره مندی از دو خروجی اگزوز واقعی است که در بسیاری از خودرو های چینی داخل بازار ایران این مسئله دیده نمی شود.
1791836

مشخصات فنی هایما ۸S

هایما ۸ اس از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم، بهره می برد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۹۳ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است.

​استفاده از این ترکیب در بخش سیستم تعلیق موجب می شود ضربات ناشی از نا همواری جاده در داخل کابین کمتر احساس شوند. هایما ۸S دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶  بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۲ لیتر است که با توجه به وزن و ابعاد این خودرو، عدد مناسبی است.

طراحی کابین و امکانات

طراحی داخل کابین هایما S8 مانند طراحی بدنه این خودرو طراحی بروز و تا حدی لوکس است. بر روی رودری های این خودرو از متریال نرم و پلاستیک پیانویی استفاده شده است که احساس لوکس بودن را به سرنشین القا می کند. در بخش بالا داشبورد نیز شاهد استفاده از متریال پارچه ای نرم هستیم که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید. در بخش میانی داشبورد از پلاستیک پیانویی استفاده شده که استفاده از این ترکیب جلوه خوبی را ایجاد کرده است.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که استفاده از طرح پیانویی با اینکه چهره خوبی را در داخل کابین این خودرو داده است اما استفاده بیش از اندازه از این متریال نیز می تواند امتیازی منفی باشد چرا که اثر انگشت و خط و خش بر روی این قسمت ها وضوح بیشتری دارد و در مدت زمان های طولانی، بر روی طراحی کابین تاثیر منفی می گذارند.
1791833

در بخش کنار دنده، کلید های مربوط به ترمز پارک برقی و حالات مختلف رانندگی تعبیه شده و در بخش پایین دنده مجموعه کلید های مربوط به سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است. غربیلک فرمان هایما ۸ اس از نوع دی کات است که احساس اسپرت بودن را به راننده منتقل می کند. پشت آمپر این خودرو دیجیتالی بوده و کیفیت و گرافیک مناسبی دارد. صندلی های هایما ۸S به صورت یکپارچه و اسپرت طراحی شده اند و روکش آنها از نوع چرم مصنوعی با دوخت های قرمز است که طراحی مناسبی دارند.

هایما ۸ اس با توجه به فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی متری خود فضای قابل قبولی را برای سرنشینان عقب ایجاد کرده و امکاناتی مانند زیر آرنجی، جا لیوانی، دریچه سیستم تهویه، خروجی USB از جمله امکاناتی است که این خودرو برای سرنشینان عقب فراهم کرده است.

قیمت

قیمت این خودرو در کارخانه  1/371/260/000 میلیارد تومان و در بازار آزاد نیز 1/838/000/000 میلیارد تومان مورد معامله قرار میگیرد.

هایما ۸ اس/ مدل 1402/ کارکرد 0 کیلومتر/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت 1/800/000/000 میلیارد تومان  

هایما ۸ اس/ مدل 1402/ کارکرد 1500 کیلومتر/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت 1/750/000/000 میلیارد تومان

هایما ۸ اس/ مدل 1402/ کارکرد 10000 کیلومتر/ وضعیت بدنه سالم/ قیمت 1/730/000/000 میلیارد تومان 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها