|

همه‌ چیز درباره خودرو‌های جدید سامانه یکپارچه؛ قیمت واقعی خودروهای وارداتی

همزمان با اضافه شدن ایران خودرو و بهمن‌موتور به سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی تعداد محصولات عرضه‌ شده به ۱۵ مدل رسید.

لینک کوتاه کپی شد

سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی هنوز به مرحله ثبت سفارش و واریز وجه نرسیده، اما با اضافه شدن ۹ محصول جدید به فهرست قبلی تعداد مدل‌های عرضه‌ شده به ۱۵ رسیده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، با اضافه شدن ایران خودرو، بهمن‌موتور و راساخودرو حالا ۹ شرکت مختلف آماده رقابت در سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی می‌شوند. سایپا به‌ جز چانگان CS35 پلاس آماده عرضه کراس‌اور دیگری از همان خانواده با اسم چانگان CS55 پلاس است. کاتالوگ شاین‌مکس ایران خودرو در هر دو تیپ بنزینی و برقی در سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی بارگذاری شده و از کرمان‌موتور، کوشا خودرو، معین‌خودرو و ماموت‌خودرو هم یک محصول جدید به فهرست اولیه اضافه شده است.

شماره یک | چانگان CS35 پلاس

چانگان CS35 پلاس بعد از چانگان CS35 پلاس دومین محصول وارداتی سایپاست. برخلاف CS35 پلاس که به موتور ۱.۴ لیتر مجهز شده، چانگان CS35 پلاس موتور ۱.۵ لیتری دارد و از حیث فنی تاحدودی قوی‌تر است. چانگان CS35 پلاس در نگاه اول یک شاسی‌بلند است، اما خیلی‌ها آن را جزو کراس‌اور‌ها دسته‌بندی می‌کنند.

چانگان CS55 پلاس با طول چهار متر و ۵۱ سانتی‌متر و عرض یک متر و ۸۶ سانتی‌متر، یک شاسی‌بلند جمع‌و‌جور یا به‌قول معروف کامپکت است و از حیث ابعاد ظاهری می‌توانیم آن را با مدل‌هایی مثل جک S۳ مقایسه کنیم. در خود چین قیمت چانگان CS55 پلاس بین ۱۶ تا ۱۹ هزار دلار است و به‌پول خودمان حول‌وحوش ۸۱۵ تا ۹۷۰ میلیون تومان ارزش دارد.

شماره دو | هیوندای کرتا

هیوندای کرتا دومین نماینده کرمان‌موتور در این مرحله از فروش خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه است. هفته سوم مهر اسم هیوندای النترا از طرف کرمان‌موتور در سامانه قرار گرفت و حالا از بین ۹ مدل جدیدی که در سامانه می‌بینیم، هیوندای کرتا هم به‌چشم می‌خورد.

هیوندای کرتایی که دوستان تصمیم به عرضه آن در سامانه گرفتند طبق اطلاعات غیررسمی حول‌وحوش ۱۶ هزار و ۵۰۰ یورو ارزش دارد که با اعدادوارقام فعلی بازار ارز معادل ۸۹۰ میلیون تومان است. البته که برای مشخص شدن قیمت هیوندای کرتا در سامانه یکپارچه فعلا باید منتظر تصمیم شورای رقابت باشیم.

هیوندای کرتا در تمام تیپ‌ها یا به‌قول فعالان بازار خودرو در تمام تریم‌ها با پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی و جعبه‌دنده شش سرعته دستی روانه بازار شده که موتورش ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور خروجی و ۱۱۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود هفت لیتر به‌ازای ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

شماره سه | کیا سونت

کیا سونت کراس‌اور کوچکی است که کوشاخودرو کنار کیا سلتوس مسئولیت واردات آن‌ها را برعهده گرفته است. مدلی که با ابعاد چهار متر و ۱۲۰ سانتی‌متر، یک متر و ۸۰ سانتی‌متر و ارتفاع یک متر و ۶۰ سانتی‌متر بعد از کارنیوال و سلتوس سومین نماینده کیاموتورز در سایت هند لقب گرفت و اساسا بازار هدف آن کشور‌های درحال توسعه آسیایی است.

کیا سونت اولین بار سال ۲۰۲۰ معرفی شد و در نگاه اول انگار با یک نمونه کوچک‌شده از همان کیا اسپورتیج معروف طرف هستیم. جلو پنجره مشبک، تورفتگی نمای جانبی و نمای مشابه عقب خودرو با کیا اسپورتیج خلاصه‌ای از مشخصات ظاهری محصولی است که با موتور ۱.۵ لیتر و جعبه دنده اتومات CVT ترکیب کاملا اقتصادی دارد. صحبت کردن از قیمت کیا سونت فعلا فایده‌ای ندارد، اما اگر همان بازار هند را ملاک قرار بدهیم آنوقت قیمت کیا سونت چیزی حدود ۹ هزار و ۵۰۰ دلار یعنی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

بیشتر بدانید | سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی قرار است در دسترس متقاضیانی قرار بگیرد که اسفند پارسال یا فروردین امسال خان ثبت‌نام و واریز پول به حساب وکالتی را پشت‌سر گذاشتند. بازگشایی سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی به‌این ترتیب حداقل در این برهه به متقاضیان جدید ارتباطی ندارد

شماره چهار | تویوتا کرولا ۱۵۰۰

تویوتا کرولا ۱۵۰۰ همانطور که از اسمش پیداست به‌جای پیشرانه چهار سیلندر ۱.۲ لیتری به پیشرانه سه‌سیلندر ۱.۵ مجهز شده است. با این حال کاتالوگ منتشر شده از تویوتا کرولا ۱۵۰۰ نشان می‌دهد در بخش فنی نسبت به مدل‌هایی که با موتور ۱.۲ لیتری راهی بازار می‌شوند، برتری خاصی دیده نمی‌شود و مثلا گشتاور خروجی موتور از ۱۸۵ نیو‌تن‌متر به ۱۴۸ نیو‌تن‌متر تقلیل پیدا می‌کند.

تویوتا کرولا ۱۵۰۰ از نظر ایمنی و امنیت تفاوتی با تیپ‌های ۱۲۰۰ ندارد و فهرست امکانات رفاهی آن‌ها هم مشابه است. فرمان برقی نمایشگر لمسی ۹ اینچ و استارت دکمه‌ای جزو مهمترین آپشن‌های سدانی که معین‌خودرو آماده عرضه آن در سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های وارداتی می‌شود.

چهار پنج | فولکس واگن جتا VS5

جتا یکی از ۱۰، ۱۲ شرکت زیربرند فولکس واگن است که تا امروز محصولات مختلفی مثل جتا VS7 را راهی بازار چین کرده است. حالا مدل جدید این شرکت یعنی جتا VS5 توسط ماموت‌خودرو به ایران آمده است. طراحی جتا VS5 بدون هیچ اغراق و تعریفی ما را یاد محصولات فولکس وا‌گن می‌اندازد، اما استفاده از مواد اولیه پلاستیکی در کابین و بقیه بخش‌های خودرو آن را به یک مدل اقتصادی تبدیل می‌کند.

قیمت جتا VS5 نسخه پایه که به ایران آورده شده، حدود ۲۰ هزار دلار یعنی حول‌وحوش یک میلیارد تومان است و طبق کاتالوگ منتشر شده در سامانه یکپارچه در بحث فنی نسبت به جتا VS7 که یکی دیگر از نماینده‌های ماموت‌خودرو است، تفاوت خاصی ندارد.

شماره شش | دانگ‌فنگ شاین مکس

قیمت دانگ‌فنگ شاین‌مکس در چین به ۹۸ تا ۱۱۵ هزار یوان که معادل ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۶ هزار دلار است، می‌رسد. یعنی چیزی بین ۶۸۸ تا ۸۱۶ میلیون تومان ارزش دارد. هر دو نسخه هیبریدی و بنزینی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کنند که در نسخه بنزینی پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ می‌تواند ۱۹۰ اسب¬‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور خروجی تولید کند.

دانگ‌فنگ شاین‌مکس البته در نسخه هیبریدی یا همان برقی نهایتا نیرویی معادل ۲۰۱ اسب‌بخار به چرخ‌ها انتقال می‌دهد و این نیرو در هر دو تیپ به‌کمک گیربکس هفت‌سرعته دو کلاچه منتقل می‌شود.

دانگ فنگ شاین‌مکس از حدود دو سال قبل در چین فروخته شده و اگر پیگیر خبر‌ها باشید خواب‌هایی برای انتقال آن به خط مونتاژ ایرانخودرو هم دیده شده است. با اینکه از ابتدا، برنامه ایرانخودرو برای ورود شاین‌مکس فقط محدود به تیپ بنزینی می‌شد، اما الان کاتالوگ هر دو نسخه شاین‌مکس در سامانه یکپارچه بارگذاری شده است.

شماره هفت | بستیون T77

بستیون T77 اولین شاسی‌بلند وارداتی بهمن‌موتور لقب گرفته است. بستیون T77 یک کراس‌اوور متوسط با ابعاد تقریبا ۴.۵ متر و طول ۱.۸ متر است و حدود ۱.۶ متر هم ارتفاع دارد. موتور توربوشارژ چهار سیلندر به‌عنوان قلب تپنده بستیون T77 ایفای نقش می‌کند و نهایتا ۲۵۸ نیو‌تن‌متر و ۱۶۹ اسب‌بخار را به‌کمک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها می‌رساند.

بستیون T77 با آپشن‌هایی مثل پکیج کامل سیستم‌های ESC، ESP، ABS و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، سیستم پایش باد لاستیک‌ها و دوربین عقب به ایران آمده و در فهرست امکانات رفاهی آن سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانورامیک، دیلایت، اتولایت، ترمز پارک برقی و اتوهلد و کروز کنترل به‌چشم می‌خورد و در خود چین به اسم نسخه پایه ۱۵ هزار دلار (۷۶۵ میلیون) فروخته می‌شود.

شماره هشت | سوزوکی سیاز

سوزوکی سیاز برای بازار هند طراحی شد، اما الان به‌اسم سدان اقتصادی توسط راسا خودرو وارد ایران شده است. اولین بار در قالب نمایشگاه روایت خدمت در هفته دولت از سوزوکی سیاز رونمایی شد و حالا یکی از ۹ محصول جدید وارداتی در سامانه یکپارچه است. از نظر ظاهری واقعا طراحی ساده‌ای دارد و در بخش فنی شاهد عرضه اقتصادی‌ترین تیپ آن هستیم.

سوزوکی سیاز با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی برای بازار ایران درنظر گرفته شده و بین ۱۳.۵ تا ۱۵.۵ هزار دلار قیمت دارد. کاتالوگ منتشر شده در سامانه یکپارچه نشان می‌دهد محصول وارداتی راساخودرو با امکانات رفاهی مثل کی‌لس استارتر، چراغ‌های مطالعه ردیف عقب، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، کیلومترشمار دیجیتال و نمایشگر هشت اینچی به دست مردم می‌رسد.

شماره ۹ | GS3

گک GS3 مثل اغلب مدل‌های وارداتی که در سامانه یکپارچه عرضه شدند، از پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ کمک می‌گیرد و برخلاف چیزی که تا الان متصور بودیم، با گیربکس هفت‌سرعته دوکلاچه وارد ایران شده است. به عنوان یک شاسی‌بلند با ابعاد ۴.۳ در ۱.۸ در ۱.۶ طراحی شده و به‌همین خاطر از نظر فعالان بازار یک کراس‌اور جمع‌وجور است.

گک GS3 کنار سوزوکی سیاز مدل‌های عرضه‌شده توسط راساخودرو هستند که در خود چین بسته به نوع پیشرانه و گیربکس و آپشن‌ها بین ۱۳ تا ۱۶ هزار دلار معامله می‌شود. ترکیب رنگ‌های زرد و مشکی رینگ‌ها در نمای جانبی جلب توجه می‌کند و پشت خودرو چراغ‌های چندضلعی به‌چشم می‌خورند. داخل اتاق خودرو هم نمایشگر هفت اینچ پشت فرمان قرار گرفته و یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی هم کنار آن خودنمایی می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی