|

قیمت خودرو های مونتاژی در سامانه فروش چند؟

وقتی شورای رقابت برای قیمت گذاری محصولاتی که مونتاژی چینی هستند پا به میان گذاشت، اوایل هیچ بخشــی ماجرا را جدی نگرفت.

لینک کوتاه کپی شد

داســتان مونتاژی ها که شــامل هم خودروسازان بخش خصوصی می شود و هم دولتی، در چند وقت اخیر حواشی زیادی داشــت. وقتی شورای رقابت برای قیمت گذاری محصولاتی که مونتاژی چینی هستند پا به میان گذاشت، اوایل هیچ بخشــی ماجرا را جدی نگرفت و فکرش را هم نمی کردند قرار است در قیمت ها تغییر حاصل شود. در دور اول قیمت گذاری خودروهای مونتاژی در اردیبهشت امسال، خودروسازان این بخش صورتحساب مالی جدی برای بررسی قیمت ها توسط شورای رقابت ارائه ندادند و همین شد که قیمت گذاری صورت گرفت اما با مخالفت برندهای خودروهای مونتاژی مواجه شــدند؛ به طوری که تحت لفافه با این قیمت ها سازگاری نکردند و در ســامانه فروش برای تکمیل وجه فراخوان ندادند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح، تا اینکه در تیرماه قیمت های اصلاحی توسط شورای رقابت اعلام شد و شرکت ها در سامانه را باز کرده و برای تکمیل وجه فراخوان دادند. در لیســت قیمت هــای اصلاحی، برخی خودروهــا افزایش قیمت داشتند که خب شــورا توضیح داد با توجه به اینکه این بار خودروســازان این بخش به درستی صورتحساب مالی و هزینه های خود را ارائــه دادند و در واقع ماجرای قیمت گذاری را جدی گرفتند، در نتیجه قیمت ها با توجه به هزینه ها، شرایط تحریم و نرخ ارز اصلاح شد.

در واقع کاهش یا افزایش قیمتی در کار نبوده بلکه قیمت ها اصلاح شده است اما رئیس جمهور یک هفته بعد از اعلام قیمت ها نامه ای نوشت و گفت بر چه اساسی شورای رقابت قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده اســت! که شورا هم جلســه ای برگزار کرده و گفت قیمت ها افزایش نداشته بلکه اصلاح شده است و بر طبق روالی که در 18 تیر اعلام شــد، قیمت ها همان باقی خواهد ماند و حالا مونتاژی ها در حال فروش در ســامانه و تکمیل وجه هستند و خب اگر ســری به نمایندگی ها بزنید جای سوزن انداختن هم نیســت!

در این پرونده 6 خودرو از 28 خودرویی که قیمتشان اعلام شده از شرکت های مختلف را بررسی می کنیم که بالاترین قیمت خودروها در نظر گرفته خواهد شد. در این لیســت، قیمت محصولاتی از شرکت فردا موتورز، گروه بهمن، مدیران خودرو، آرین پارس موتور، خودروسازی ایلیا، مکث موتور و ایران خودرو اعلام شده اســت. البته فراموش نکنید قیمت بدون در نظر گرفتن مالیات و سایر موارد قانونی بود و در حدود 13 درصد به قیمت ذکر شده هنگام تکمیل وجه افزوده خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی