|

حقیقی‌ها از خودرو پیاده شدند

گزارش بورس ۷ آذر؛ بازار امروز سبز بود ولی سبزِ کم رنگ

معاملات بورس دوشنبه هرچند نسبت به روز گذشته کمی بهبود یافت اما همچنان تقاضای قوی در بازار دیده نمی شود.

لینک کوتاه کپی شد

بورس امروز سبز بود ولی باز هم قدرت بالایی در بازار دیده نمی‌شود. شاخص کل در پایان معاملات روز دوشنبه افزایش بیش از ۲ هزار واحدی را تجربه کرد و شاخص هم وزن نیز هزار واحد بالا آمد. ارزش معاملات خرد به بالای ۳هزار میلیارد تومان رسید و برآیند جریان پول حقیقی، عملا صفر بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد آنلاین، معاملات بورس دوشنبه هرچند نسبت به روز گذشته کمی بهبود یافت اما همچنان تقاضای قوی در بازار دیده نمی شود و معاملات کم رمقی را شاهد هستیم؛ نتیجه چنین شرایطی را می توان در روند کلی شاخص کل مشاهده کرد که عملا در سه هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده‌ است.

نگاهی به روند تغییرات شاخص کل در معاملات امروز نشان می‌دهد در دوبازه زمانی، شاخص کل با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

 ابتدا در نیم ساعت آغازین بازار شاخص کل بیش از ۱٬۲۵۰ واحد افزایش پیدا کرد و سپس تا یک ساعت پایانی کمی روند کاهشی در پیش گرفت. اما دوباره شاهد موج افزایش شاخص کل بودیم و این شاخص در ۶۰ دقیقه پایانی بیش از ۱٬۱۰۰ واحد بالا آمد.

این روند نشان می‌دهد که بیش از گذشته نشان می‌دهد بازار با تقاضای با ثباتی همراه نیست.

در نهایت شاخص کل معاملات روز دوشنبه را با افزایش بیش از ۲٬۱۴۵ واحدی به پایان برد که بوعلی، شپنا، شستا و شبندر بیش‌ترین نقش را در صعود آن داشتند.

شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از یک هزار واحدی تا سطح ۴۰۹ هزار واحدی بالا آمد.

ارزش معاملات بالای سه هزار میلیارد تومان آمد

ارزش معاملات امروز بالاخره پس از چند روز به بالای سطح ۳هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و توانست رقم ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان را ثبت کند که نسبت به روز گذشته افزایش بیش از ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

حقیقی ها از خودرو پیاده شدند

حقیقی‌ها هم امروز بیش از ۱۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند اما روند کلی جریان پول حقیقی همانند شاخص کل بود؛ در ابتدای بازار شاهد ورود پول حقیقی بودیم. در ادامه خروج پول حقیقی شدت گرفت ولی دوباره در پایان بازار حقیقی‌ها پول وارد بازار کردند.

خودرو با ۲۴، خساپا با ۲۲ و شستا با ۱۸ میلیارد تومان، بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و در نقطه مقابل، اسیاتک با ۳۹، غنوش با ۳۴ و حآفرین با ۱۸ میلیارد تومان هم شاهد بیش‌ترین ورود پول بودند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها