|

چه چشم‌اندازی برای قیمت دلار وجود دارد؟

4 پیش بینی از قیمت دلار؛ بازار به چه سمتی می‌رود؟

دلار این روزها مسیر پرنوسانی رو طی می کند به طوری که امروز وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد با این اوصاف چه چشم‌اندازی برای قیمت دلار وجود دارد؟

لینک کوتاه کپی شد

اتفاقات سیاسی اخیر در زمینه بین‌المللی مانند صدور قطعنامه شورای حکام و سرگردانی در احیای برجام و از آنسو افزایش انتظارات تورمی در جامعه باعث افزایش قیمت دلار در مدت اخیر شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، امروز دلار صرافی ملی وارد کانال ۲۷ هزار تومانی شد. بازار آزاد نیز وضعیت مشابهی دارد. با توجه به این شرایط، چه چشم‌اندازی برای قیمت دلار وجود دارد؟

قیمت دلار مبتنی بر برجام است

احمد اشتیاقی

قیمت دلار به برجام بستگی دارد. اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسد، دلار به روند کنونی خود ادامه می‌دهد؛ زیرا در این حالت کشور با محدودیت‌های جدید تحریمی از جمله عدم امکان صادرات نفت مواجه می‌شود.

از طرفی کسری بودجه وجود دارد که باعث افزایش میزان نقدینگی می‌شود. بنابراین تنها عاملی که می‌تواند بازار ارز را کنترل کند احیای برجام است.

تقویت دلار در بازار جهانی

همایون دارابی

دلار از جمله مباحث پیچیده در اقتصاد است به همین دلیل کشورها با مکانیزم‌های بازار، اقدام به کشف نرخ آن می‌کنند. در بازار جهانی شاهد آن بودیم که با افزایش نرخ بهره در آمریکا شاخص دلار به رکورد جهانی جدیدی رسیده و از ۱۰۴ واحد نیز عبور کرده است. این نشان می‌دهد در بازار جهانی دلار تقویت شده است و این روند هم ادامه دارد.

22-1

روند صعودی دلار تا پایان سال

برزو حق‌شناس

من فکر می‌کنم دلار تا پایان سال به روند موجود ادامه می‌دهد و ممکن است سقف‌های جدیدی را ببیند. اهرم دلار یک سال تا یک سال و نیم است که فشرده شده است. دولت قبلی و فعلی اجازه رشد قیمت آن را با وجود میزان تورم ندادند. درحال حاضر فنر در حال باز شدن است.

قیمت دلار در صورت احیای برجام

علی طباطبایی

قیمت دلار تا دو ماه آینده به موضوع برجام بستگی دارد. من فکر نمی‌کنم اگر توافق صورت بگیرد دلار حد فاصل بین ۲۵ تا ۲۸ هزار تومان را از دست بدهد.

اما اگر توافق اتفاق نیفتد، احتمال دارد که قیمت این ارز دچار نوسان شود. مگر اینکه دولت بتواند با برخی از اقدامات و اصلاحات این روند را مهار کند. احتمال توافق بالا است، اما در واقع تکلیف آن در تیر مشخص می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها