|

محبوبت ترین نوع سکه در بازار

سرمایه گذاری روی کدام نوع سکه سود بیشتری دارد؟

سکه ربع بهار آزادی بین سرمایه‌گذاران محبوبیت بیشتری دارد، چون در وهله اول قیمت آن پایین‌تر است و در وهله دوم خیلی زود به‌سودآوری می‌رسد.

لینک کوتاه کپی شد

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه ۱۶ خرداد به یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان در هر گرم رسید. این عدد در مقایسه با دوشنبه هفته گذشته حدود پنج هزار تومان آب رفته و در کنار کاهش ۳۰۰ تومانی بهای دلار بازار آزاد، به افت قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید کمک کرد. پس از این اتفاق قیمت سکه امامی که دوشنبه هفته قبل به ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود، در معاملات صبح تا ظهر امروز حداقل ۲۵۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه، اما هنوز به لطف تقاضای زیاد، مقاومت می‌کنند و دو دستی به جایگاه‌های خود در ارتفاع هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان چسبیده‌اند. در این گزارش نگاهی به آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌اندازیم و بررسی می‌کنیم اگر از یک سال پیش تا الان برای سرمایه‌گذاری وارد این بازار می‌شدیم، الان چه وضعیتی در انتظارمان بود.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید

سکه تمام بهار آزادی، امروز دوشنبه ۱۶ خرداد، کار خود را از جایگاه ۱۵ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان آغاز کرد، اما به‌خاطر افت ارزش طلا ۱۸ عیار و کاهش بهای دلار، در سراشیبی افتاد و به ۱۵ میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. یک هفته قبل قیمت همین سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود و در معاملات پایانی هفته گذشته روی تابلو‌ها عدد ۱۵ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان را جلوی سکه ثبت کرده بودند. رکورد قیمت سکه در ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹ ثبت شده؛ روزی که هر سکه به ۱۶ میلیون و ۶۶ هزار تومان رسید.

بررسی تغییرات قیمت سکه تمام بهار آزادی

رکورد تاریخی قیمت  ۱۶ میلیون و ۶۶ هزار تومان
قیمت سال قبل  ۱۰ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان
قیمت ماه قبل  ۱۳ میلیون و ۳۶۱ هزار تومان
قیمت هفته قبل  ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
قیمت امروز  ۱۵ میلیون و ۵۴ هزار تومان

قیمت سکه نیم بهار آزادی

قیمت سکه نیم بهار آزادی امروز دوشنبه ۱۶ خرداد بین هشت میلیون و ۵۰۰ تا هشت میلیون و ۵۵۰ هزار تومان اعلام می‌شود. این عدد در مقایسه با نرخ نرخ پایانی هفته گذشته تغییر نداشته است. این اتفاق را باید نشانه وجود تقاضای برای سکه‌های قطع کوچک مثل سکه نیم‌بهار آزادی دانست. این سکه در ابتدای سال هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شد. یک ماه پیش برای همین سکه نهایتا باید هفت میلیون و ۳۹۰ هزار تومان پرداخت می‌کردید. آن‌هایی که الان دارند به خارج شدن از بازار با وسوسه سود حاصل از سرمایه‌گذاری یک‌ساله فکر می‌کنند، سکه‌های نیم بهار آزادی خود را در نیمه خرداد ۱۴۰۰، پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خریداری کرده‌اند. رکورد تاریخی قیمت نیم سکه بهار آزادی هشت میلیون و ۹۱۰ تومان است که در ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹ به‌ثبت رسید.

بررسی تغییرات قیمت سکه نیم بهار آزادی

رکورد تاریخی قیمت  هشت میلیون و ۹۱۰ هزار تومان
قیمت سال قبل  پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان
قیمت ماه قبل  هفت میلیون و ۳۹۰ هزار تومان
قیمت هفته قبل  هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
قیمت امروز  هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت سکه ربع بهار آزادی

قیمت سکه ربع بهار آزادی امروز دوشنبه ۱۶ خرداد با بیشترین میزان نوسان روبرو است و بین پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می‌شود. یک ماه پیش همین سکه را می‌توانستید چهار میلیون و ۳۷۰ هزار تومان بخرید. قیمت سکه ربع بهار آزادی در ابتدای امسال چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود و یک سال قبل همین موقع از سال برای آن باید نهایتا سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان پول خرج می‌کردید. رکورد تاریخی قیمت سکه ربع بهار آزادی در ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹، ثبت شده است.

بررسی تغییرات قیمت سکه ربع بهار آزادی

رکورد تاریخی قیمت  پنج میلیون و ۹۷۰ هزار تومان
قیمت سال قبل  سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان
قیمت ماه قبل  چهار میلیون و ۳۷۰ هزار تومان
قیمت هفته قبل  پنج میلیون و ۵۳۳ هزار تومان
قیمت امروز  پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

قیمت سکه گرمی طلا بهار آزادی

قیمت سکه گرمی طلا امروز دوشنبه ۱۶ خرداد به سه میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید در حالی که اگر یک‌سال پیش همین موقع از سال برای خرید آن اقدام می‌کردید تنها باید دو میلیون و ۳۴۵ هزار تومان پول وسط می‌گذاشتید. این سکه در مهرماه ۱۳۹۹ هم تا سه میلیون و ۵۰ هزار تومان پیش‌روی کرده بود و یکبار دیگر در روز‌های نهم و یازدهم خرداد ۱۴۰۱، یعنی همین هفته قبل در این محدوده حاضر شد. با این حال سکه گرمی، یک ماه پیش دو میلیون و ۷۱۰ هزار تومان فروخته می‌شد و در ابتدای سال جدید می‌توانستید آن را دو میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بخرید.

بررسی تغییرات قیمت سکه گرمی طلا

رکورد تاریخی قیمت  سه میلیون و ۵۰ هزار تومان
قیمت سال قبل  دو میلیون و ۳۴۵ هزار تومان
قیمت ماه قبل  دو میلیون و ۷۱۰ هزار تومان
قیمت هفته قبل  سه میلیون تومان
قیمت امروز  سه میلیون و ۵۰ هزار تومان

قیمت طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز دوشنبه ۱۶ خرداد به یک میلوین و ۴۳۰ هزار تومان در هر گرم رسید. یک هفته قبل همین مقدار طلا یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان ارزش داشت. فعالان بازار رکورد تاریخی قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار را در ۲۰ مهرماه ۱۳۹۹ و با قیمت یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان به‌یاد می‌آورند. اگر یک‌سال پیش همین موقع از سال برای خرید طلا ۱۸ عیار اقدام کرده بودید، باید بابت هر گرم آن یک میلیون و ۷۹ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کردید.

بهای هر گرم طلا تا پایان سال ۱۴۰۰، به گرمی یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کرد و در اولین روز معاملاتی سال ۱۴۰۱، به یک میلیون و ۲۳۵ هازر و ۸۰۰ تومان رسید. بعد از آن هم مسیر افزایش را دنبال کرد تا در نیمه اردیبهشت به یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان برسد. دوشنبه هفته قبل یعنی ۹ خرداد، قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد. قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار نهایتا امروز حدود پنج هزار تومان کاهش پیدا کرد.

بررسی تغییرات قیمت طلا ۱۸ عیار

رکورد تاریخی قیمت  یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۷۰۰ تومان
قیمت سال قبل  یک میلیون و ۷۹ هزار و ۳۰۰ تومان
قیمت ماه قبل  یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان
قیمت هفته قبل  یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان
قیمت امروز  یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان

مقایسه بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه

بیشترین بازدهی حاصل از سرمایه‌گذاری یک‌ساله روی انواع سکه به نیم بهار آزادی تعلق دارد. قیمت سکه نیم بهار آزادی ظرف یک سال گذشته حدود ۴۵ درصد رشد کرده است. با این حال سکه ربع بهار آزادی بین سرمایه‌گذاران محبوبیت بیشتری دارد. در وهله اول قیمت آن پایین‌تر است و در وهله دوم زودتر به سود می‌نشیند. بازدهی یک ساله خرید سکه ربع بهار آزادی ۴۳.۵ درصد است و رتبه دوم را دارد، اما بازدهی شش ماهه آن هم عدد چشمگیر ۴۲ درصد خواهد بود. ضمن اینکه اگر یک ماه پیش برای خرید سکه ربع بهار آزادی اقدام می‌کردید، الان ۳۰ درصد سود نصیب شما شده بود.

مقایسه بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه

نوع سکه بازدهی یک ماهه بازدهی شش‌ماهه بازدهی یک‌ساله
سکه تمام بهار آزادی ۱۴ درصد ۱۳.۵ درصد ۴۰ درصد
سکه نیم بهار آزادی ۱۷ درصد ۲۴ درصد ۴۵ درصد
سکه ربع بهار آزادی ۳۰ درصد ۴۱.۷ درصد ۴۳.۵ درصد
سکه گرمی طلا  ۱۲.۸ درصد ۲۷ درصد ۳۰ درصد
طلا ۱۸ عیار (هر گرم) ۹.۳ درصد ۸.۳ درصد ۳۲.۵ درصد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها