|

کدام دهک‌ها یارانه نقدی می‌گیرند؟

ماجرای یارانه 300 و 400 هزار تومانی چیست و کی واریز می شود؟

رئیس جمهوری از واریز یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی خبر داد. یارانه‌ای که قرار است به حساب دهک‌های اول تا نهم واریز شود.

لینک کوتاه کپی شد

با پایان گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس جمهور و به دستور وی بانک مرکزی واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را آغاز کرده است.

به گزارش «شایانیوز» ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی در سخنانی با مردم گفت: بر اساس پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه قرار است به سه دهک نخست مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و از دهک چهارم به بعد مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود.

رئیسی عنوان کرد: در گذشته ارز به وارد کننده داده می‌شد که مشکل آفرین بود. الان به مصرف کننده پرداخت می‌شود. در قبل به حلقه اول داده می شد الان به حلقه آخر. که مردم خودشان تصمیم بگیرند. در قبل به حلقه اول داده می‌شد الان به حلقه آخر که مردم خودشان تصمیم بگیرند.

کدام دهک ها 400 هزار تومانی هستند؟

رئیسی گفت: ما به صورت سرانه حساب کردیم که مصرف سرانه چقدر است. پیشنهاد سازمان برنامه این است که به ۳ دهک اول ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر پرداخت شود. یعنی خانواده 5 نفره ۲ میلیون تومان دریافت کنند. نسبت به دهک چهارم به بعد ۳۰۰ هزار تومان هر نفر بگیرند.

بر این اساس از ۱۰ دهک درآمدی، ۹ دهک یارانه نقدی دریافت می‌کنند و تنها دهک دهم که بالاترین درآمد را دارند، مشمول یارانه جدید نمی‌شوند. اما دهک‌های اول، دوم و سوم مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

دهک چهارم،‌ پنجم، ششم،‌هفتم، هشتم و نهم شامل یارانه ۳۰۰ هزار تومانی می‌شوند.

اما پرداخت یارانه نقدی دائمی است یا موقتی؟

به گفته رئیسی یارانه نقدی جدید از طریق سامانه جدیدی به صورت هوشمند توزیع می‌شود. قرار است این یارانه نقدی تنها دو ماه پرداخت شود تا زیرساخت‌های پرداخت کالا برگ آماده شود اما بعد از این دو ماه، یارانه نقدی حذف می‌شود و تنها کالابرگ پرداخت می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها