|

زمان دقیق یارانه رمضان

یارانه ۱۵۰ هزارتومانی ماه رمضان برای چه کسانی واریز می‌شود؟

یارانه ماه رمضان

جمعه ۲۶ فروردین یارانه ۱۵۰ هزار تومانی رمضان به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما چه کسانی باید منتظر واریز یارانه رمضان باشند؟

لینک کوتاه کپی شد

براساس اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه، یارانه رمضان قرار است به‌ حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ نفر واریز شود. به عبارتی می‌توان گفت مشمولان یارانه رمضان و یارانه نوروز یکی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، البته یارانه سال نو به حساب ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واریز شد. اما حالا اعلام شده که یارانه رمضان به حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار نفر واریز می‌شود. به این ترتیب احتمالا حدود یک میلیون نفر از افرادی که یارانه عید را دریافت کردند، یارانه رمضان را نمی‌گیرند.

مشمولان یارانه نوروز چه کسانی بودند؟

براساس اطلاعیه‌ای که سازمان هدفمندی یارانه‌ها منتشر کرده بود، اسفند سال گذشته دو گروه مشمول یارانه عید شدند؛ یکی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و دوم افرادی که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند، اما به هر دلیلی سهام عدالت دریافت نکرده بودند.

بر این اساس انتظار می‌رود که یارانه رمضان هم به حساب همین افراد واریز شود. یعنی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که جزء هفت دهک درآمدی جامعه هستند، اما سهام عدالت ندارند. اما نکته مهم این است که همزمان با واریز یارانه نوروز، برخی از افراد واجد شرایط یارانه نوروز را دریافت نکردند، اما این یارانه برای افرادی که واجد شرایط نبودند واریز شد.

حالا این احتمال وجود دارد که وزارت کار، این بار مشمولان را با دقت بالاتری شناسایی کرده باشد و یک میلیون نفر از افرادی که واجد شرایط نبودند را از لیست یارانه رمضان حذف کرده است. اما نگرانی دیگری که وجود دارد این است که دولت بار دیگر در واریز این یارانه خطا کند و مشمولان اصلی از لیست جدید هم جا بمانند.

زمان دقیق یارانه رمضان

بر اساس اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه، یارانه رمضان ساعت ۲۴ روز ۲۶ فروردین ماه یعنی جمعه به حساب سرپرستان واریز می‌شود و این یارانه از شنبه صبح قابل برداشت است. مبلغ نهایی یارانه رمضان هم ۱۵۰ هزار تومان است که کارت بانکی سرپرست خانوار واریز می‌شود. یک خانواده چهار نفره روز جمعه می‌تواند منتظر واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها