|

آخرین یارانه معیشتی کی واریز می شود؟؛ این یارانه در سال جدید حذف میشود؟

 یارانه معیشتی

برخی از زمزمه‌ها حاکی از این است که احتمالا یارانه‌های معیشتی و یارانه نقدی با هم تجمیع شده و در قالب یک یارانه واریز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: بیست‌ و هشتمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه (دهم اسفند ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، به گفته امید حاجتی مبلغ یارانه معیشتی هم مانند ماه‌های گذشته است. همانند دوره‌های قبل، مبلغ یارانه معیشتی یا یارانه بنزین خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

همچنین پانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارهایی که این وام را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

یارانه معیشتی حذف می‌شود؟

این آخرین یارانه معیشتی است که در سال جاری پرداخت می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا روند پرداخت یارانه معیشتی در سال ۱۴۰۱ هم ادامه دارد یا نه. اما برخی از زمزمه‌ها حاکی از این است که احتمالا یارانه‌های معیشتی و یارانه نقدی با هم تجمیع شده و در قالب یک یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

همچنین برخی از اظهارات نشان می‌دهد احتمالا مبلغ یارانه‌ها در سال آینده افزایش پیدا می‌کند. معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش از این از پرداخت یارانه ۸۰۰ هزار تومانی به خانوارهای چهار نفره خبر داده و گفته بود احتمالا نیمی از این یارانه در قالب یارانه نقدی به خانوارها پرداخت می‌شود و نیمی دیگر در قالب کارت اعتباری برای خرید.

چندی پیش معاون وزیر اقتصاد اعلام کرد با همکاری‌های دستگاه‌های مختلف کارت یارانه‌ جدید تا انتهای امسال آماده می‌شود. اما آنگونه که هادی سبحانیان خبر داده کارت یارانه‌ای جدید، از سال آینده به صورت اعتباری و یارانه‌ای شارژ می‌شود و در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد. بر اساس این اطلاعات می‌توان گفت، اولا کارت یارانه جدید از سال آینده قابل استفاده است.

دوما بخشی کل اعتباری که در این کارت شارژ می‌شود به صورت نقدی قابل برداشت نیست. بلکه قرار است بخشی در قالب یارانه نقدی باشد و بخشی در قالب اعتباری که می‌توان احتمالا با آن کالا خرید. سومین نکته هم این است که کارت یارانه جدید به همه مردم تعلق نمی‌گیرد و جامعه هدف مشخصی دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها