|

قوانین پوششی خاندان سلطنتی؛ بنظرت ملکه الیزابت هرچی میخواد میپوشه؟ نه داداچ بیا بگمت!

ملکه الیزابت یکی از قدرتمند ترین چهره های جهان محسوب میشه که قوانین خاص خودش رو داره اما در این مطلب راجع به استایل او خانوادش قراره بدونیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا اسم ملکه الیزابت به گوشتون خورده و تصاویری هم از این ملکه سن بالا که قوانین خاص خودش رو داره اما جذاب و دیکتاتوره دیده اید. 

الیزابت دوم (Elizabeth II) (الیزابت الکساندرا مری زاده ۲۱ آوریل ۱۹۲۶) ملکه سلطنتی بریتانیا و دیگر قلمروهای مشترک‌المنافع است.

الیزابت در می‌فرِ لندن زاده شد. او بزرگ‌ترین فرزند دوک و دوشس یورک (بعدها شاه جرج ششم و ملکه الیزابت، شهبانوی مادر) بود. پدر او زمانی که برادرش شاه ادوارد هشتم در سال ۱۹۳۶ پس از یک بحران قانونی مجبور به استعفا شد، به سلطنت رسید و با پادشاهی او، الیزابت به وارث مقدر امپراتوری بریتانیا تبدیل گردید. او به صورت خصوصی در خانه تحصیل کرد و از آغاز جنگ جهانی دوم چندی از وظایف عمومی خانواده سلطنتی را برعهده گرفت و در طول جنگ در نیروی کمکی خدمت قلمرویی خدمت کرد. در ۱۹۴۷، او با شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرو، شاهزاده سابق یونان و دانمارک ازدواج کرد و از او چهار فرزند دارد: چارلز، شاهزاده ولز، شاهدخت آن، شاهزاده اندرو، دوک یورک و شاهزاده ادوارد، ارل وسکس.

Untitled

اما تا حالا راجع‌ به قوانین سفت و سخت سلطنتی شنیدین؟

خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا جزو رویال‌های معروفه، چرا که افرادی مثل ملکه، پرنسس دایانا و کیت میدلتون تاثیرگذاری قابل توجهی در مُد دارن و حتی هنوز هم استایل‌های پرنسس دایانا تحلیل میشن اما مطمئنا لباس پوشیدن در این خانواده دل به خواهی نیست.

قوانین خاص پوششی حاکم در این خانواده جنبه‌های متفاوتی دارن که میتونن حاوی پیام‌های سیاسی هم باشن. در ادامه تعدادی از این قوانین رو براتون نوشتیم

بانوان سلطنتی نباید از یقه‌های باز و آزاد استفاده کنن، علت اینکه پرنسس دایانا اکثر مواقع کیف دستی خودش رو جلوی سینش می‌گرفت هم به این قانون مربوطه!

Untitled

ملکه باید از رنگ‌های روشن در لباس پوشیدن استفاده کنه و علت اصلی اون در معرض توجه قرار گرفتنه.

محدودیت استفاده‌ی بیش از حد از رنگ مشکی در بانوان جزو قوانینه پوششیه و معمولا محدود به مراسم‌هایی مثل عزاداری و برخی موارد خاص میشه اما مگان مارکل بارها با استفاده متعدد این قانون رو نقض کرده بود

Untitled

بانوان سلطنتی تا قبل از ازدواج نباید از تاج استفاده کنند. استفاده از تاج هم زمان خاص خودش رو داره که معمولا عصر از ساعت ۶ به بعد است.

فرزندان پسر تا سن ۸ سالگی باید شلوارک بپوشند و علت آن هم مربوط به سنت گذشتگان در این کشوره.

Untitled

بانوان سلطنتی کیف‌های خود را معمولا دست چپ نگه‌می‌دارند، علت اصلی اون برای معاشرت و دست دادن با افراد است.

Untitled

لباس عروس‌ باید توسط یک برند بریتانیای طراحی شده و توسط شخص ملکه تایید شود، که مگان مارکل این قانون رو هم رعایت نکرده بود( لباس عروس مگان مارکل از برند ژیوانشی بود)

Untitled

برای سفرهای خارجی از مُد برای ارتباط با کشور میزبان استفاده میکنن که کیت میدلتون در اکثر سفرهای خارجی از لباس‌های سنتی کشورهای میزبان استفاده کرده.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها