|

فرق آیفون 12 با 13 چیه؟ / اینا مثه پدر و پسرن که پسر رئیسه پدره به نظرت کدوم بهتره؟

در این مقاله در خصوص فرق آیفون 12 با 13 براتون صحبت کردیم که میتونید با دونستن اون ها خرید بهتری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به نوعی گره خوردن به گوشی هاشون و این وسیله ی الکترونیکی تبدیل شده به یکی از بزرگترین همراهان هر فردی که همه جا همراه آدم هست و یه جواریی مثل دست و پاش میمونه ولی امان از اون روزی که یهو فک کنید که این دست و پای دوم شما نیست و گم شده زمین و زمان رو بهم میریزید و در انتها یا ته جیب کاپشنتون بوده که از قضا چند بار هم گشتیدش و یا ته کیفتون که اونجا رو هم گشته بود ولی گوشی رو ندیده بودید! در این بین یکی از مهم ترین چیزها در خصوص گوشی هامون کیفیت اون هاست چرا که یه گوشیه هنگی و بی کیفیت میتونه حسابی اعصاب آدم رو خط خطی کنه و به مرز جنون برسونه هر کسی رو که خب کمپانی های مختلف هم در راستای ارائه ی بالاترین کیفیت های خودشون تلاش میکنن مثل سامسونگ و شیائومی که در مقالات قبل در خصوص بهترین و بدترین گوشی های سامسونگ براتون صحبت کردیم، میتونید بخونیدش.

در کل سازنده ی کره ای سامسونگ و شیائومیه چینی سخت و شدید با هم در حال رقابت هستن و خب هر کدوم در یه سری از زمینه ها نسبت به اون یکی برتری داره مثلا یکی از برتری های شیائومی نسبت سامسونگ تولید گوشی های اقتصادی و ارزونه مثل بهترین گوشی های شیائومی تا 5 میلیون که خب در صورت زرنگ بودنتون واقعا میتونید محصولات خوبی در این بازه ی قیمت از این کمپانی پیدا کنید ولی در این مقاله برخلاف مقاله های قبلی مورد صحبتمون این دو سازنده نیستن بلکه میخواهیم در خصوص یه کینگ آمریکایی براتون صحبت کنیم یعنی اپل که این روزا گرونترین برند محسوب میشه در کل دنیا و حالا میخواهیم دو سری از محصولات اون رو با هم در زمینه های مختلف مقایسه کنیم پس با ما باشید که در ادامه به فرق آیفون 12 با 13 پرداختیم.

فرق آیفون 12 با 13

فرق آیفون 12 با 13 در طراحی

این دو گوشی در خصوص طراحی پنل جلوییشون اونقدار تفاوت فاحشی باهم ندارن و بیشترین تفاوتی که در اون ها به چشم میاد مربوط به قسمت ناچ اون هاست که توی هر چهارتا مدلی که آیفون 13 داره ناچ دوربین ها نسبت به آیفون 12 کوچک تر شده که و بجز این موضوع تقریبا میشه گفت که پنل جلویی هر دو محصول به طور کامل شبیه به هم هست از محافظ صفحه ی گرافیکی اونها برای نمایشگر تا حاشیه های صاف، همه و همه شکل هم هستن.

اما تفاوت این دو عزیز در طراحی بیشتر مربوط به پنل پشتی و علی الخصوص طراحی دوربین های اونهاست؛ البته که تعداد لنزها توی مدل های 13 مینی و 13 تغییری نداشته ولی بالاخره تفاوت اصلی در دوربین اون هاست و یه جورایی اصلا گوشی های آیفون رو با دوربین های اون ها شناسایی میکنن و در این محصول اینطوریه که لنزهای های دوربین آیفون های سری 13 هم قطورتر شدن و هم بزرگترن و جای اون ها نسبت به سری 12 تغییر کرده به این صورت که لنزهای دوربین آیفون 13 به شکل مورب قرار دارن که ظاهر اون رو زیباتر کرده در صورتی که لنز های آیفون 12 به شکل عمودی و زیر یکدیگر هستن.

فرق آیفون 12 با 13

فرق آیفون 12 با 13

فرق آیفون 12 با 13 در صفحه نمایش

موضوعی که در خصوص اندازه ی صفحه نمایش در هر دو سری وجود داره این هست که تغییری در اون رخ نداده و هر دو از پنل امولد استفاده میکنن. البته که یه سری تفاوت ها در خصوص کیفیت و عملکرد وجود داره مثلا در آیفون 13 مدل های پرو و پرومکس اون به توان نوسازی تصویر در ثانیه تا 120 هرتز با استفاده از تکنولوژی پروموشن مجهز شدن که این به این معنیه که آیفون های پرو و پرومکس 13 با توجه به نوع فریم محتوایی که از صفحه نمایش در حال پخش هست توان نوسازی خودشون رو تطبیق میدن.

یکی دیگه از تفاوت ها که اپل مدعیه اون هست اینه که نمایشگر سری 13 آیفون در مقایسه با سری 12 نور بیشتری داره و چیزی حدود 28 درصد روشن تره و حداکثر روشنایی در آیفون های 13 مینی و 13 به 800 نیت و توی مدل های پرو و پرومکس به 1000 نیست میرسه که قابل ذکره به هر میزان که این عدد بیشتر باشه امکان کار کردن با گوشی در محیط سقف باز و زیر نور خورشید راحت تر خواهد بود و صفحه برای شما قابل رویت خواهد بود و این موضوع در حالیه که حداکثر روشنایی در آیفون 12 625 نیت و در نسخه ی پرومکس اون 800 نیت هست.

فرق آیفون 12 با 13

فرق آیفون 12 با 13 از نظر دوربین

دوربین بخش موردعلاقه ی افراد در هر گوشی هستش که در خصوص این بخش قابلیت های جدیدی توی سری های 13 دیده میشه که توی آیفون 12 نیست. کمپانی اپل در سری های آیفون 12 بین دو مدل اون یعنی پرو و پرومکس یه سری تفاوت ها در دوربین قائل شده بود ولی در این دو مدل از سری آیفون های 13 خبری از تفاوت نیست و هر دو مدل یعنی 13 پرو و 13 پرومکس از یه عملکرد و امکانات در دوربین برخوردار هستن که در صورتی که دوربین براتون مشخص میکنه که به سراغ کدوم مدل از بین پرو 13 و پرومکس 13 برید باید بگیم که هر کدوم که عشقتون بود چون تفاوتی نیست. از یه سری از امکاناتی که به دوربین های آیفون 13 پرو و پرومکس اضافه شده میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • در هر دو دوربین ها الگوریتم Deep Fusion اضافه شده که کمک میکنه تصاویر با جزئیات بیشتری ثبت بشن و توی محیط هایی که نور متوسط و یا ضعیف هست هم از این کیفیت کم نمیشه.
  • همه ی دوربین های سری 13 دارای حالت شب در دوربین هستن که عملکرد اون رو در تاریکی بالا میبره.
  • هر دو دوربین به سمت طبیعی تر جلوه دادن عکس ها پیش رفتن از همین رو برای این موضوع الگوریتم پردازش تصویر در اون ها تغییر کرده. 
  • هر دو مدل مجهز به قابلیت Photographic Styles شدن که به شما این امکان رو میده که روشنی و گرمی رو توی عکس ها کنترل و تنظیم کنید.

فرق آیفون 12 با 13

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها